• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • WilliamNellyJamie
    SooJuicy skrev 2008-08-02 10:27:52 följande:
    Man kan skriva gift på paketet, MEN är ingen garanti att det inte fastnar i tulle för det, de gör stickprov ändå och ibland så kollar de mer, ibland mindre.Men jag skulle göra såhär: Be henne ta ut den från orginalkartongen och ta bort alla lappar o sånt ( skicka det separat) och packa om den så det ser ut som och går atthävda att det är ett begagnat köp, och be henne lägga i ett andrahandskvitto på ett lågt pris, och skriv gift på paketet.
    TACK för hjälpen!!!!!!

jag vill göra allt för att slippa tull avg.
    William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • sweetlina

hej är det någon här inne som har skötväskan JuJu BeSmall?? vi skickade efter den, men är den lite för liten, vad tycke rni som har/haft den? får man plats me det som man ska ha med sig??

• Noiis
    Lille Mammsen skrev 2008-08-02 00:38:54 följande:
    Ellerhur....nu e hon go o glad & tror nog hennes man (nu mera) ej skulle tacka nej till lite rajjtan-tajjtan så har dom nog lite för få troll hemma nu....känner att siffran SEX skulle passa henne SORRY Vet inte va det tagit åt mig
    moahahahahaha och hur är det emmsans huvud i dag? Dax att betälla ny bugga

Apropå de fick vi nån klarhet i om de kommer en tvilling bugga??? En vän till mig sa att på Odenplan hade man sagt att det skulle komma en till hösten  jag behöver ju inte en men e bra nyfiken på hur den skulle se ut

• Noiis
    SooJuicy skrev 2008-08-02 10:27:52 följande:
    Man kan skriva gift på paketet, MEN är ingen garanti att det inte fastnar i tulle för det, de gör stickprov ändå och ibland så kollar de mer, ibland mindre.Men jag skulle göra såhär: Be henne ta ut den från orginalkartongen och ta bort alla lappar o sånt ( skicka det separat) och packa om den så det ser ut som och går atthävda att det är ett begagnat köp, och be henne lägga i ett andrahandskvitto på ett lågt pris, och skriv gift på paketet.
    Men nu vet jag att det är stor skillnad, MEN när jag bodde i schweiz och rumskompisen glömde sin laptop hemma så skickade henens mamma ner den och skrev då att det var en gåva. Hon fick betala massor i tull. Är det inte så att det är bättre att skriva att det är kvarglömt?
    WilliamNellyJamie skrev 2008-08-02 11:08:27 följande:
    TACK för hjälpen!!!!!!jag vill göra allt för att slippa tull avg.
    Jag skulle ringa tullverket och fråga,(säg dock inte ditt namn) de e ju bara säg att det är din vagn som inte kom med på planet hem och nu ska skickas. Dom måste ju kunna svara på hur man ska skicka sånt och vad tullen ev. kan räknas att komma upp till
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Hej! Har just köpt en parasoll till min Cam men funderar på hur jag använder/förvarar det. Det var ingen manual med, det brukar det ju vara till alla prylar (även lattehållaren...). Det känns som att när man satt fast fästet i ramen och satt i parasollet sitter både fäste och parasoll ihop. Kan man inte ta ur parasollet utan att behöva lossa fästet? Eller är det lätt att lossa fästet? Visst måste man väl enkelt kunna göra det för att växla parasollet mellen höger och vänster sida??

Tacksam för svar!!

• Lille Mammsen

Noas mamma skrev 2008-08-02 11:30:45 följande:

moahahahahaha och hur är det emmsans huvud i dag? Dax att betälla ny bugga Apropå de fick vi nån klarhet i om de kommer en tvilling bugga??? En vän till mig sa att på Odenplan hade man sagt att det skulle komma en till hösten  jag behöver ju inte en men e bra nyfiken på hur den skulle se ut  
    Hon har väl lite "AJJ" Ang. tvillig-Bugga så går det rykten....men OM det kommer en så skall denna ha visats upp på STORA mässan i USA...tror den var i Juni...eller Juli,skall då OM det kommer en visas upp på STORA mässan nr:2 i tyskland nu i augusti! Minns ej länken där någan la ut foton från mässorna.....
  • Natural
    Lille Mammsen skrev 2008-08-02 00:44:50 följande:
    denna är läcker www.blocket.se/vi/17171620.htm
    Jag har tänkt på den, men tänkte ändå om det fanns nåt roligare än bara vanlig svart.
  • rosenkind
    WilliamNellyJamie skrev 2008-08-02 01:03:09 följande:
    men du vet inget sätt man kan undankomma att åka på tull helt?, typ skriva något tex bröllopsgåva har jag hört!!!!!  Hur mycket tull blir det om man nu åker på det är det % på totalkostnaden? och hur vet de vad allt kostar om privat person skickar?vilka affärer handlar du i från? bra att veta?
    Många frågor men svara i morgon om du inte orkar nu
    det hjälper inte egentligen att skriva gåva för även gåvor ska tullas o beskattas om värdet är för stort (tror det är runt 500 kr). Tullen är ju nästan ingenting, bara någon procent, men det är ju momsen som blir dyr. Blir ju nästan 30% på totalt.

SooJuicys förslag tycker jag låter bäst.

Angående skötväskor, har någon bugaboos skötväska i ryggsäcksmodell? den följde med frogen men jag tycker den är för stor o aningen ful. Skulle vilja ha en liten o nätt...o SNYGG o inte för dyr. jag tycker skip hops sadelbag är snygg, men är den för liten?
  • WilliamNellyJamie
    Noas mamma skrev 2008-08-02 11:39:21 följande:
    Jag skulle ringa tullverket och fråga,(säg dock inte ditt namn) de e ju bara säg att det är din vagn som inte kom med på planet hem och nu ska skickas. Dom måste ju kunna svara på hur man ska skicka sånt och vad tullen ev. kan räknas att komma upp till
     just vad jag tänkte ska ringa på måndag innan jag beställer grejer.....
    William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • FinalFantasy

Hurra Idag ska jag hämta ut nya chassit och nya klädseln och fått min suflett från mamma på vift så nu kommer jag lägga upp bilder i kväll på nya vrålåket

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14