• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Pasadena

Ellis C skrev 2008-08-20 21:30:43 följande:

ooh! Har de en egen, det visste jag inte. Eller jag hade hört det någongång men glömt bort det! Åh vad bra! Har läst i tråden ett tag nu och är grymt sugen på en vagn. Sen KAN man ju ifrågasätta hur nödvändigt det är när yngsta barnet är två redan . Men det finns ju ett visst andrahandsvärde..
    Fat andrahandsvärdet verkar ju inte särskilt märkvärdigt om man ska sälja vagnen typ 30% billigare när den är 1 år gammal!
  • FinalFantasy

Kan inte bugaboo komma med en syskonvagn typ.. lagom till.. april-maj?

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Ellis C
    Pasadena skrev 2008-08-20 21:41:06 följande:
    Ellis C skrev 2008-08-20 21:30:43 följande:
    Fat andrahandsvärdet verkar ju inte särskilt märkvärdigt om man ska sälja vagnen typ 30% billigare när den är 1 år gammal!
    Jag har bestämt mig för att köpa en, måste bara komma lite undanflykter
  • luttelin

Nu är jag här igen...
    Hittade en vagn förut idag ( länkar http://www.blocket.se/vi/17663059.htm?ca=12_s )
    Om jag skulle vilja ha samma färg på sittdelen som på liggdel & varukorg köper jag då en sittdelsbas???? Och vilka delar ingår i så fall i detta set? Det röda & det beiga (ej suflett) eller bara det röda?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mille & Majken, våra hjärtan ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Mamma Kråkan

tack för tipsen får väl åka med nya älskligen och prova imorgon....och givetvis barnenRäcka ut tungan

thj skrev 2008-08-20 21:40:12 följande:
    Buggy board tycker jag också är toppen till bugaboo Kramiz
    MGn skrev 2008-08-20 21:26:27 följande:
    Ellis C skrev 2008-08-20 20:38:26 följande:helt klart bugaboos egnaa, älskar den ståbrädan, tips finns en på tradera
  • Pasadena
    luttelin skrev 2008-08-20 21:45:40 följande:
    Nu är jag här igen... Hittade en vagn förut idag ( länkar www.blocket.se/vi/17663059.htm )Om jag skulle vilja ha samma färg på sittdelen som på liggdel & varukorg köper jag då en sittdelsbas???? Och vilka delar ingår i så fall i detta set? Det röda & det beiga (ej suflett) eller bara det röda?
    Låter lite väl billigt för att vara en 08:a? Fast du kanske redan har kontakt med säljaren?
  • luttelin

Ja har kontakt med säljaren. Dock pratade hon rätt dålig svenska så hon tyckte jag skulle prata med hennes man istället, de ringde upp förut men jag hann inte svara, försöker i morn igen då klockan är rätt mkt.
    Hon hade fått vagnen av sin mamma, men använde bara syskonvagn (drygt ett år mellan barnen). Hon visste inte vart vagnen var köpt men skulle kolla upp det. Priset kunde diskuteras vid snabb affär....
    Bör jag vara vaksam?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mille & Majken, våra hjärtan ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Isanna

Ni som har fått nya skruvar till chassit, har ni fått nån särskild beskrivning? Nåt speciellt man ska tänka på när man sätter dit dom? Ungefär hur långa är skruvarna? Jag tänkte försöka byta själv på mitt glidande handtag nämligen.

• Aussielotta

Puffar på min fråga om fleecesuffletten...ingen som känt att fleecesuffletten känns som sammet? Iallaflal den som jag fick i utbyte på babyproffsen här i gbg. Känns konstigt. Försökte nu sätta den till rätten på vagnen men den är skrynklig och det aldrig min ursprungssufflett. Jag skall gå och klaga imorgon! Så vill man ju inte ha det, oavsett om den är ny eller inte.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Fröken Småland
    Aussielotta skrev 2008-08-20 22:25:52 följande:
    Puffar på min fråga om fleecesuffletten...ingen som känt att fleecesuffletten känns som sammet? Iallaflal den som jag fick i utbyte på babyproffsen här i gbg. Känns konstigt. Försökte nu sätta den till rätten på vagnen men den är skrynklig och det aldrig min ursprungssufflett. Jag skall gå och klaga imorgon! Så vill man ju inte ha det, oavsett om den är ny eller inte.
    Nej, det där har jag aldrig hört talas om. Visst är de nyare fleece-tygerna lite tunnare men inte så som du beskriver det . Och skrynklig är ju fleece aldrig. Där kan det möjligen vara så att du satt sufflettfästena på fel sida. Kan du prova och byta och se om det hjälper?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14