• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Teresia78
    bakabakalitenkaka skrev 2008-06-10 11:15:01 följande:
    Nu har jag missat något, vad är det för svart plupp som alla saknar?
    En sån här svart gummiplupp som sitter ovanför framhjulet  på min saknas det en, inget som stör men iaf
    Leo mammas prins!
  • Fru Indosaurie
    SooJuicy skrev 2008-06-10 11:49:19 följande:
    Vart ska du göra ul, är det 3D?
    nu är den gamla vagnen på tvätt i bilhallen och tyget ligger i maskinen.

Vet inte om det kommer nån vagn idag, dom kanske inte lyckades dra pengar ifrån mitt kort i tid för det.

Nä det är vanligt ul.. tror jag. Jag har bara 20 dagar kvar så jag antar att jag knappt kommer se att det är en bebis
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • oOrosamarängerOo
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-10 12:27:19 följande:
    nu är den gamla vagnen på tvätt i bilhallen och tyget ligger i maskinen.Vet inte om det kommer nån vagn idag, dom kanske inte lyckades dra pengar ifrån mitt kort i tid för det.Nä det är vanligt ul.. tror jag. Jag har bara 20 dagar kvar så jag antar att jag knappt kommer se att det är en bebis
    Aha, så du är så nära bf! Då känner man ju sig stressad med vagnandet....även fast reserver finns
  • lilla sandra

Jippie!!!
    BT hade skickat det i 2 paket så det andra kommer antagligen att vara i min ägo i eftermiddag!!!

• Senap

Alla uppdateringar står i bloggen

Skruvarna är ju inte snygga och de ville få en enhetligare vagn med snapfästena.
    Men skruvar är en robustare lösning än snapfästena varför de felar mer sällan.

Sedan så vill man göra produktuppdateringar  (sk facelifts) för att hålla uppe intresset för produkten samt få folk att uppgradera sig till den nyare modellen. Då har man ju sålt produkten 2 ggr till samma kund. *Tjitjing*

Alltså: förbättringar utseende el teknik samt materialval är de förändringar som är vanligast. Motivet bakom varierar dock.

fröken ida skrev 2008-06-10 10:04:12 följande:
    Det här är en fråga som ställts många gånger men jag tar den igen Läste igår att den buggan jag bestället (2007:orna som Strollers.com säljer ut) har det gamla chassiet. Det vore kanon så jag slipper oroa mig, men vad skiljer det nya och gamla chassiet åt? Nått måste ju vara sämre eftersom Bugaboo bytte.
    *slänger av mig ingenjörsrocken*
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • fröken ida
    Shoegirl skrev 2008-06-10 13:11:05 följande:
    Alla uppdateringar står i bloggen Skruvarna är ju inte snygga och de ville få en enhetligare vagn med snapfästena.Men skruvar är en robustare lösning än snapfästena varför de felar mer sällan.Sedan så vill man göra produktuppdateringar  (sk facelifts) för att hålla uppe intresset för produkten samt få folk att uppgradera sig till den nyare modellen. Då har man ju sålt produkten 2 ggr till samma kund. *Tjitjing*Alltså: förbättringar utseende el teknik samt materialval är de förändringar som är vanligast. Motivet bakom varierar dock. *slänger av mig ingenjörsrocken*
    Tack, såklart att jag skulle ha kollat i din blogg först. Det där lär intressera min man ingenjören. Jag är i vart fall glad om jag får det gamal chassiet nu när jag beställt vagnen från USA. Hellre en hel vagn som inte krånglar än en som är något snyggare vid närmare studier.
    Älskade Edvin
  • slma

I en bee, far det plats en sadan sitt-dyna, typ "ditten-datten" modell? eller blir det för trangt?

• Fröken Småland
    lilla sandra skrev 2008-06-10 12:42:12 följande:
    Jippie!!!BT hade skickat det i 2 paket så det andra kommer antagligen att vara i min ägo i eftermiddag!!!
    Härligt!
  • oOrosamarängerOo
    slma skrev 2008-06-10 13:34:34 följande:
    I en bee, far det plats en sadan sitt-dyna, typ "ditten-datten" modell? eller blir det för trangt?
    Jadå!
    Senaste tillskottet i vagnparken: Bugaboo bee khaki. katvig-dyna från Ditten & Datten och OiOi hobo sack giraffeprint
  • Cilla R

Har den amerikanska Cameleon en annan typ av fästning av säkerhetsbältet än den europeiska?
    Fick hem mitt bruna topptyg och ser att hålen som är gjorda för att trä igenom bältet som går över benen sitter helt annorlunda.

HJÄLP!

Mamma till Néa och Ophelia!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14