• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    Minamaria skrev 2008-08-21 11:29:34 följande:
    Tjena! Behöver lite råd. Har precis köpt ny sittdelsbas och varukorg från en tjej här på familjeliv, betalade 750 kr för båda, de var använda i 3 månader. Nu funderar jag på att sälja min egna sittdelsbas och korg, men vet inte om det är smart om man nu vill sälja vagnen längre fram? Hur är det med garantier och så om jag inte har kvar mitt gamla? Min sittdel är helt ny, vad tycker ni är rimligt pris? Funderar på 850 kr för båda. Behålla eller sälja?/Anna
    Ja om du har blandade färger på din bas kan det dra ner priset för hela vagnen då du säljer den. Men det kan oxå göra att ngn verkligen vill ha den och är beredd att betala. Så det är en chansning.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Fröken Småland
    vildamar skrev 2008-08-21 11:28:46 följande:
    Ok..alltså själva basen går att beställa i barnbutiker?
    Det går bra att beställa basen i barnbutiker såklart. Men de färgerna som finns som bas är: röd, sand, marin, mörkgrå, orange, brun och koboltblå (som har utgått). Däremot topparna finns i lite andra färger, kolla in hos en återförsäljare eller kolla på Bugaboos hemsida. Fleece som utgått (men antagligen går att beställa) är klarblå, grön och gul. Rosa och orange har ersatts av annan nyans. Kan ha missat någon...
  • AnniPanni
    Dansing skrev 2008-08-21 11:30:46 följande:
    Fick nytt "replacement" chassit igår :) Tillverkad juli 2008. Hoppas att det nya är bra :) Och Babytrader vill inte ha det "gamla" tillbacka...
    Är det första chassit du byter??

Jag har ju redan fått mitt replacement som glider det med ( tillverkat april 08) *gaw*. Fick de nya skruvarna ifrån Babytrader igår, ska byta de o hoppas verkligen att de hjälper. Annars ska jag reklamera detta också... gubben på postens företagscenter här början känna igen mig vid det här laget
  • Minamaria
    Stargirl skrev 2008-08-21 11:35:15 följande:
    Ja om du har blandade färger på din bas kan det dra ner priset för hela vagnen då du säljer den. Men det kan oxå göra att ngn verkligen vill ha den och är beredd att betala. Så det är en chansning.
    mmm det e klart... Hur e det med garantier och så? Jag köpte vagnen ny. Och är 850 kr rimligt pris för ny sittdel + korg?
  • artan060914
    Dansing skrev 2008-08-21 11:30:46 följande:
    Fick nytt "replacement" chassit igår :) Tillverkad juli 2008. Hoppas att det nya är bra :) Och Babytrader vill inte ha det "gamla" tillbacka...
    Hur lång tid tog det att få från att du reklamerade det??

Jag mailade dem 29 juli och då svarade dem att dem skulle skicka mig ett nytt men det skulle ta några veckor för dem var tvungen att beställa ett nytt från Bugaboo.
    De verkade inte vilja ha tillbaka det gamla från mig heller men vi får se.... 

MVH//Johanna
    Mammas tjejer!!
  • artan060914
    AnniPanni skrev 2008-08-21 11:37:55 följande:
    Är det första chassit du byter??Jag har ju redan fått mitt replacement som glider det med ( tillverkat april 08) *gaw*. Fick de nya skruvarna ifrån Babytrader igår, ska byta de o hoppas verkligen att de hjälper. Annars ska jag reklamera detta också... gubben på postens företagscenter här början känna igen mig vid det här laget
    Men har jag missuppfattat det hela??
    Jag har för mig att det står på Bugaboos hemsida att det nyaste chassit ska ha popnitar och inte skruvar...
    För att det inte ska kunna glida...
    Men det kanske är tillverkade senare?
    Mammas tjejer!!
  • AnniPanni
    artan060914 skrev 2008-08-21 11:45:19 följande:
    Men har jag missuppfattat det hela??Jag har för mig att det står på Bugaboos hemsida att det nyaste chassit ska ha popnitar och inte skruvar...För att det inte ska kunna glida...Men det kanske är tillverkade senare?
    Det med popnitar är tillverkade juni o framåt.
    Mitt nya är ifrån april och håller inte så bra det heller *s*. Får se om det blir en reklamation till nu, då ska jag "kräva" ett med popnitar.
    *börjar tröttna på att skicka chassin fram o tillbaka*
  • Dansing

Är det första chassit du byter??Jag har ju redan fått mitt replacement som glider det med ( tillverkat april 08) *gaw*. Fick de nya skruvarna ifrån Babytrader igår, ska byta de o hoppas verkligen att de hjälper. Annars ska jag reklamera detta också... gubben på postens företagscenter här början känna igen mig vid det här laget
    [/citat]

Nej, det är andra jag bytt... I sammanl tredje på denna vagn. Reklamera, de är snabba nu :) Jag är lite skeptisk om det här med skruvar...

• Dansing
    artan060914 skrev 2008-08-21 11:42:23 följande:
    Hur lång tid tog det att få från att du reklamerade det??Jag mailade dem 29 juli och då svarade dem att dem skulle skicka mig ett nytt men det skulle ta några veckor för dem var tvungen att beställa ett nytt från Bugaboo.De verkade inte vilja ha tillbaka det gamla från mig heller men vi får se.... MVH//Johanna
    Allt detta tog precis 3 veckor. Först skrev de att ja måste skicka tillbacka det "trosiga" innan de skickar "nya", men nu säger dem att jag kan slänga det bara :) Skönt.
  • artan060914
    Dansing skrev 2008-08-21 11:56:57 följande:
    Allt detta tog precis 3 veckor. Först skrev de att ja måste skicka tillbacka det "trosiga" innan de skickar "nya", men nu säger dem att jag kan slänga det bara :) Skönt.
    Ok då borde mitt oxå dyka upp snart...
    Tack för svar!
    Mammas tjejer!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14