• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Noiis
    Stargirl skrev 2008-08-26 14:10:06 följande:
    FördelarVändbar sittdelRejäl suflettBra varukorg som går att lasta med mycket sakerBra handtag som går att höja o sänkaFjädring på alla hjulen, sånt de flesta andra liknande vagnar saknar.Fullt ligglägeSmidig och lätt att fälla iho och välla upp.Nackdelarsmal sitsJag skulle vilja ha en lös dyna att kunna tvätta men har köpt en från Ditten Datten som jag har i min Bee ist.Vi älskar våran Bee.
    Kör du på enbart bee??
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2008-08-26 14:11:40 följande:
    Kör du på enbart bee??
    Nehe....vill inte skiljas från vår Cameleon.
    Men det går i perioder. Ibland kör jag BARA Bee och sedan ett par dagar med Cameleon. Just nu ligger Bee i bilen så fram o tillbax till dagis kör vi just nu Cameleon.
    Men i stan och i affärer nästan alltid bara Bee.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

5 åring i en Bee. Så den är inte liten. Bee och Cameleon är nog de enda vagnar man kan köra så stora barn i. Han skulle aldrig få plats i en Brio Race lr liknande.

OBS: Han åker inte vagn har inte gjort på nästan 2 år. Men tog kortet bara för att visa.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Senap
    Pasadena skrev 2008-08-26 13:13:20 följande:
    Sålde den för hon börjar på dagis snart och vill inte ha den på dagis om dagarna. Vi kan inte ha 2 vagnar heller vilket var en tanke i början, alltså en till dagis och en till vrdags. Vi bor alldeles för litet för att ha plats med 2 stycken.Vi behöver en enkel sulky men vill ha den vändbar så hon kan sitta vänd mot oss och emot oss om hon vill!
    Äh! Jag har en Zapp som dagisvagn (för de sover inte i vagnen) Den får plats på hatthyllan. Och Buggan säljes ICKE!
    Sambon som hävdar vi inte behöver fler vagnar fick för sig att vi behöver en Bee. Jag låter honom hållas
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Noiis
    Stargirl skrev 2008-08-26 14:18:13 följande:
    Nehe....vill inte skiljas från vår Cameleon.Men det går i perioder. Ibland kör jag BARA Bee och sedan ett par dagar med Cameleon. Just nu ligger Bee i bilen så fram o tillbax till dagis kör vi just nu Cameleon. Men i stan och i affärer nästan alltid bara Bee.
    Jag har funderat så länge på en bee, sen var det en period här inne som alla verkade hata been och de smittade av sig. Men nu har jag varit och känt och klämt på en typ 100000000 gånger och jag har bestämt mig, det blir en bee nästa månad! men kommer behålla min cam.

Men om jag förstått de hela rätt så kan man inte köra den i snö?! ska man vänta med att köpa en bee till nästa vår istället? förvisso så dröjer nog snön ett tag till, känns bara snopet om man inte kan köra vagnen man köpt.
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2008-08-26 14:22:56 följande:
    Jag har funderat så länge på en bee, sen var det en period här inne som alla verkade hata been och de smittade av sig. Men nu har jag varit och känt och klämt på en typ 100000000 gånger och jag har bestämt mig, det blir en bee nästa månad! men kommer behålla min cam. Men om jag förstått de hela rätt så kan man inte köra den i snö?! ska man vänta med att köpa en bee till nästa vår istället? förvisso så dröjer nog snön ett tag till, känns bara snopet om man inte kan köra vagnen man köpt.
    Ja alltså vi bor i sthlm. Jag köpte min Bee i December. Körde den massor under vintern. Men det snöade ju knappt så det var under ett par dagar som det var faktisk snö. Bee är ingen terräng vagn men de dagarna körde jag Cameleon som det faktiskt hade snöat mycket och inget var plogat. Men plogad snö eller nertrampad snö utan en massa gropar gick finemang.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Noiis
    Stargirl skrev 2008-08-26 14:25:19 följande:
    Ja alltså vi bor i sthlm. Jag köpte min Bee i December. Körde den massor under vintern. Men det snöade ju knappt så det var under ett par dagar som det var faktisk snö. Bee är ingen terräng vagn men de dagarna körde jag Cameleon som det faktiskt hade snöat mycket och inget var plogat. Men plogad snö eller nertrampad snö utan en massa gropar gick finemang.
    Bor ju oxå i stockholm så.. jag tycker inte att det vore något problem. La precis på med min kära mor som förövrigt är så trött mina barnvagnar att hon snart säljer mig på blocket Men hon tyckte iallafall att jag skulle satsa på en nu då jag endå lär åka över till min andra familj i England under hösten/vintern. Plus att hon hatar min cam *snyfftar* Men som alla vet så har mamma alltid rätt så de blir nog en bee nästa månad och så hoppas jag på ingen snö i vinter
  • bara lilla jag

Jag bor mitt inne i uppsala och här är det värmeslingor i marken i nästan hela centrala uppsala, så snön är inga problem känner jag. Och skulle det vara galet mkt snö och man åker iväg så kommer jag ha min gamla vagn.. Jag kommer köpa bee till när man ska iväg och åka eller så.. Jag har ingen egen bil och då blir det svårt att få plats med den stora vagnen i bilarna vi åker så därför behöver vi en liten extravagn..

Men till er som har bee hur är den i trappor?? vi har 4 trappsteg i vårat hus..

• Stargirl
    bara lilla jag skrev 2008-08-26 14:55:33 följande:
    Jag bor mitt inne i uppsala och här är det värmeslingor i marken i nästan hela centrala uppsala, så snön är inga problem känner jag. Och skulle det vara galet mkt snö och man åker iväg så kommer jag ha min gamla vagn.. Jag kommer köpa bee till när man ska iväg och åka eller så.. Jag har ingen egen bil och då blir det svårt att få plats med den stora vagnen i bilarna vi åker så därför behöver vi en liten extravagn..Men till er som har bee hur är den i trappor?? vi har 4 trappsteg i vårat hus..
    Inga problem med trappor.
    *~Bugaboo RULES~*
  • 79maria

Puffar lite för min syfråga :

79maria skrev 2008-08-26 10:39:19 följande:
    Hej på er!En liten fråga till er som syr toppklädsel själva: om man vill sy om en fleece-klädsel (har köpt en beg vagn med solblekt klädsel som jag tänkte ge mig på att sy om) och tänkte sy i ett "stumt" tyg. Har ni några tips för hur man hanterar de elastiska delarna? Det jag främst tänker på är sittdelens topptyg, där ovandelens baksida är elastisk för att dra runt själva sittdelen. Behöver den vara elsatisk för att dra runt eller går det ändå? Man håller ju inte direkt på att ta av och på den hela tiden Vore oerhört tacksam för tips (och även andra "bra-att-tänka-på-tips" när man syr själv!) - är inne och kikar i bildtråden för jämnan för idéer
    Adrians mamma
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14