• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lourdes
    Adelisa skrev 2008-08-26 11:24:10 följande:
    vad ska man ha för vagn efter bee egentligen..börjar fundera nu, sonen är bara 8 mån knappt. Men om ett år kommer han sitta som en sardin med overall o grejer..
    Jag har också funderat på det. Min son är 18 månader och lång för sin ålder, sitter perfekt nu men får se hur det blir i vinter med overall och så
  • Kajsan

Efter jag funderat på samma sak och nu gått igenom alla alternativ kan jag svara att urban Jungle är det enda alternativet till ett större barn.

• AnniPanni
    Adelisa skrev 2008-08-26 11:24:10 följande:
    vad ska man ha för vagn efter bee egentligen..börjar fundera nu, sonen är bara 8 mån knappt. Men om ett år kommer han sitta som en sardin med overall o grejer..
    Nu har jag iof en cam så den lär ju "räcka" ett tag till men har sen en UJ. I mitt tycke den allra bästa vagnen för lite äldre/större barn. Enda nackdelen med UJn är ju om man åker mycket kommunal då den är lite lång för att det ska funka klockrent på bussen alla gånger.
  • oOrosamarängerOo

För oss har camen funkat yberbra vagnperioden hela ut, har uj oxå men den har ju mest stått och skräpat

• Kajsan
    SooJuicy skrev 2008-08-26 12:10:45 följande:
    För oss har camen funkat yberbra vagnperioden hela ut, har uj oxå men den har ju mest stått och skräpat
    Min dotter sitter inte så bra i camen längre, hon är för stor
  • MGn

Efter att ha kört en camleon en längre tid så känns uj väääldigt lång. men som ni säger uj är bra till äldre barn

• AnniPanni
    SooJuicy skrev 2008-08-26 12:10:45 följande:
    Ha ha jag som fick övertyga mannen lääänge att UJn fasktiskt måååste bo kvar för att E behöver den när hon blir äldre .
    De äldre tjejerna har tom växt ur UJn vid 2,5 års ålder så om E följer sin kurva finns ju risken att det trots allt får bli en ny vagn i alla fall.
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2008-08-26 12:11:54 följande:
    Min dotter sitter inte så bra i camen längre, hon är för stor
    Stora tjejen eller? Hur lång är hon? Min i vintras då 5-åring 18kg o 110ch satt bra då även med sufflan utfälld, men hon är ganska smal sedan är det ju så olika med längd på barnen i ryggen.
  • oOrosamarängerOo
    AnniPanni skrev 2008-08-26 12:15:29 följande:
    Ha ha jag som fick övertyga mannen lääänge att UJn fasktiskt måååste bo kvar för att E behöver den när hon blir äldre . De äldre tjejerna har tom växt ur UJn vid 2,5 års ålder så om E följer sin kurva finns ju risken att det trots allt får bli en ny vagn i alla fall.
    Hahaha, hos oss är det nog mest mannen som vill ha kvar den, han tar alltid ujn när han ska nånstans....eller så töntar han sig med maclaren
  • Kajsan
    SooJuicy skrev 2008-08-26 12:19:16 följande:
    Stora tjejen eller? Hur lång är hon? Min i vintras då 5-åring 18kg o 110ch satt bra då även med sufflan utfälld, men hon är ganska smal sedan är det ju så olika med längd på barnen i ryggen.
    Hon är väl nåt liknande, fast snart 3 år-
    Lite mindre kanske.
    Hon har lång rygg så hon sitter konstigt, fast det är ju inte så att det är jätteilla, UJn är bättre för henne helt enkelt, där kan hon ligga och sova som en boll om hon behöver
    Dessutom tycker jag UJ är lättare att köra med stort barn i, Buggan är klart överlägsen till lillasyster att köra, men när det blir tyngre tycker jag Buggan blir svårstyrd.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14