• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • rosenkind

Noas mamma skrev 2008-08-26 00:52:17 följande:

www.blocket.se/vi/17804872.htm humm undra om hon hade svårt att sätta priset då hon satt ut den för 8500 men vill ha 8700 :-s
    sedan ingår det både en röd bugaboo väska och en skötväska?
  • Fröken Småland
    arkeologitjejen skrev 2008-08-25 23:10:44 följande:
    *puff* Vet att andra här har rekommenderat Bugaboos egna åkpåsar till Been, men är det någon här som har andra märken och hur tycker ni att det fungerar?
    Noas mamma skrev 2008-08-26 00:43:18 följande:
    puffar oxå och är det samma åkpåsar till alla bugga vagnar??
    Jag har ingen erfarenhet av andra åkpåsar men jag har svårt att tro att det är någon som kommer i närheten av originalet, i synnerhet på Bee som är väldigt smal och speciell i formen.

Skillnaden mellan Bees egen påse och "standard"-påsen är att Bee saknar den lilla fickan som sittplattan fästes i. Istället finns det "öglor" som skall fästas så den sitter ordentligt. Fickan för ryggstödet saknas också, istället har den knapphål. Sitter verkligen galet bra i Bee! Alla Bugaboo-påsar passar såklart i alla vagnar men Beepåsen till Bee så blir det helt skräddarsytt.
  • DanielaM

jag tänkte inskaffa min en bugaboo?
    men har lite frågor går de att köpa bugaboo kameleon utan liggdel eller måste man köpa HELA VAGNEN?
    det blir ju lite dyrt då jag har en Uj dubbel och singel hemma,men vill så gärna ha en ny vagn ..

behöver ju inte liggdelen då lilltösen e 7månader..

men hur länge kan man sitta i den vagnen..då jag har en 2åring också?

• Micjah

Noas mamma skrev 2008-08-26 00:52:17 följande:

www.blocket.se/vi/17804872.htm humm undra om hon hade svårt att sätta priset då hon satt ut den för 8500 men vill ha 8700 :-s
    Men jisses vilket pris!!!
    Ny kostar ju samma...dock inte med tillbehören, men den är ju ändå från -06
  • Lille Mammsen
    Stargirl skrev 2008-08-25 22:33:10 följande:
    Man drar selen som vanligt igenom hålen på dynan. De sitter på samma ställe som alla vanliga selar sitter
    Hmm...kommer ej in hos dig...behöver lite hjälp ang tillv. år!!
  • Stargirl
    DanielaM skrev 2008-08-26 08:10:33 följande:
    jag tänkte inskaffa min en bugaboo?men har lite frågor går de att köpa bugaboo kameleon utan liggdel eller måste man köpa HELA VAGNEN?det blir ju lite dyrt då jag har en Uj dubbel och singel hemma,men vill så gärna ha en ny vagn ..behöver ju inte liggdelen då lilltösen e 7månader..men hur länge kan man sitta i den vagnen..då jag har en 2åring också?

Ja man kan inte köpa utan liggdel. Men man ser ofta på Blocket med oanvänd liggdel då folk köpt men inte använt liggdelen.
    Så gjorde jag oxå då jag köpte vår första Frog 2004 och Cameleon 2005. Då var sonen för stor för liggdelen.

Man kan använda vagnen tills barnet slutar att åka vagn. Vi körde våran Cameleon tills sonen var 3,5 år.

*~Bugaboo RULES~*
  • DanielaM
    Stargirl skrev 2008-08-26 08:25:41 följande:
    Ja man kan inte köpa utan liggdel. Men man ser ofta på Blocket med oanvänd liggdel då folk köpt men inte använt liggdelen.Så gjorde jag oxå då jag köpte vår första Frog 2004 och Cameleon 2005. Då var sonen för stor för liggdelen.
    Man kan använda vagnen tills barnet slutar att åka vagn. Vi körde våran Cameleon tills sonen var 3,5 år.
    ok då blir de till att köpa en ny bara..
    sambon blir säkert inte så glad när jag säger att de e dags för ny vagn..

de verkar som alla verkar nöjda med sin bugaboo..
    känner att jag vill ha en så lillan kan sitta vänd mot mig..
  • Lilaa

Någon som handlat från kizs shop? vad tar dom i fraktavgift? finns det nått sätt att slippa frakten?

• luttelin

Fråga som behöver supersnabbt svar!!

Kan man ta isär ligg/sittdelsramen? Ska kolla portokostnaden idag...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mille & Majken, våra hjärtan ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14