• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • thj
    FridaLee skrev 2008-08-31 13:22:36 följande:
    cirkel som är överkryssad betyder väl att den inte får kemtvättas har jag för mig.
    Den betyder att du ej ska torktumla den.
    Kram
    Nu hitta jag
  • gbg77

Tänkte jag skulle inhandla en ståbräda. finns det nånstans att köpa den o få hem den fraktfritt?

• Stargirl

*skäms* jag har oxå alltid torktumlat mina men på kort centrifug......... eller handtvätt programmet men den har nog ingen centrifug när jag tänker efter.

*~Bugaboo RULES~*
  • Pasadena

Jag kom på en sak ang garanti som vi diskuterade bakåt i tråden för några dagar sen (vid begagnade köp av vagn). Hur kan butiken veta vem som är första köparen egentligen? Visst, om man köpt vagnen med kort så kan de ju lätt kolla upp det, men gör de det verkligen? Eller om vagnen är köpt kontant, hur vet de då vem som köpt den? Har de listor på vlka som köper vad i butiken?

• Stargirl
    gbg77 skrev 2008-08-31 13:28:52 följande:
    Tänkte jag skulle inhandla en ståbräda. finns det nånstans att köpa den o få hem den fraktfritt?
    Tror inte det. Om ngn skickar en så pass tung och billig vara fraktifritt så tror jag inte att de gör ngn vinst på den alls.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Pasadena skrev 2008-08-31 13:29:06 följande:
    Jag kom på en sak ang garanti som vi diskuterade bakåt i tråden för några dagar sen (vid begagnade köp av vagn). Hur kan butiken veta vem som är första köparen egentligen? Visst, om man köpt vagnen med kort så kan de ju lätt kolla upp det, men gör de det verkligen? Eller om vagnen är köpt kontant, hur vet de då vem som köpt den? Har de listor på vlka som köper vad i butiken?
    De flesta större  butiker skriver kundens namn på kvittot samt att de har kundens info i sitt data system och kollar leg. Men det finns de som varken har namn på kund eller har några detaljer i sisna system. Så det är olika.
    *~Bugaboo RULES~*
  • oOrosamarängerOo

cirkel med kryss = ej kemtvätt
    Är det en kvadrat runt cirkeln med kryss över = ej torktumling

Ingen av dessa SYMBOLER ÄR PÅ TVÄTTRÅDSLAPPEN TILL LIGGDELSLOCKET

• gbg77
    Stargirl skrev 2008-08-31 13:29:53 följande:
    Tror inte det. Om ngn skickar en så pass tung och billig vara fraktifritt så tror jag inte att de gör ngn vinst på den alls.
    ok, tänkte jag va för lat för att åka till affären o köpa den, men får väl göra det
  • FridaLee
    thj skrev 2008-08-31 13:27:28 följande:
    Den betyder att du ej ska torktumla den.Kram
    fast då har den väl även en fyrkant runt!? fast jag har ju ingen bugga än så de kanske bara är den symbolen som finns på tvättrådet.
  • Stargirl
    gbg77 skrev 2008-08-31 13:32:04 följande:
    ok, tänkte jag va för lat för att åka till affären o köpa den, men får väl göra det
    Jag tror det blir billigast för dig Men ring först o kolla vem som har inne så du slipepr åka i onödan. Inte alla har sånt på lager.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14