killenkott skrev 2008-06-15 18:40:28 följande:
killenkott skrev 2008-06-15 16:32:19 följande: Usch,vad snuskigt att ha samma lakan 3veckor!!!Vi byter 1ggr/vecka.Duchhanddukar 2ggr/vecka,och handhanddukar 2ggr/vecka minst!Snuskigt?? Tja det beror ju på....är man en lortgris så kan jag hålla med om att det är snuskigt men människor som tex jag och min sambo som duschar och håller oss rena varje dag så är det verkligen inte snuskigt att byta lakan var 3:e vecka, för det är just vad vi gör. Jag tror inte du vet vad ordet snuskigt betyder!Jo,VI ducshar oxå VARJE dag.Men det är MIN uppfattning av vad jag tycker är ofrächt och sunkit!Vi är absolut inga lortgrisar.Jag har vart hemma hos människor som har det som dom på RENT HUS,om jag säger så här det är inte snuskigt på min skala,det är sanitär olägenhet!!Men att inte byta sängkläder varje vecka eller nar 14:onde dag åtminstone tycker jag är snuskigt.Alla har vi olika nivåer,du vet.
Jaa du. Ordet snuskigt har onekligen en annan innebörd i din värld än i min. Jag anser mig själv vara en väldigt renlig människa. Jag är noga med hygienen, duschar själv och tvättar håret varje dag. Har hela och rena kläder. Byter sängkläder var 3:e vecka och då jag byter är de allt annat än snuskiga.
Tänker du nånsin på miljön alls när du byter och tvättar så ofta? Tänk om alla gjorde så - då skulle onekligen jorden inte finnas kvar inom en inte alltför avlägsen framtid.