• MariaN

Hur ofta byter du handdukar?

Hur ofta byter du hand- och dusch-handduk?
    Vi byter varje gång vi tvättar vilket brukar bli som glesast var 10e dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:17
    men byta handduk varje dag!?
    jag tycker att man kan tänka på miljön också.. faktsikt!
    alla är så nogranna med att sortera sopor mm. men tvätta lakan var 3e dag är helt ok. eller?

• Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?
  • Tjej 83

tvättar varannan / var 3edag o då åker alla handdukar, kläder, sängkläder osv med i tvätten..
    lika bra o ta allt på samma gång när man ändå tvättar hehe..

• Kazeer
    Flippiliflopp skrev 2008-06-09 13:02:07 följande:
    Handduk i badrummet 1 gång/vecka, badlakan samma. I köket byter jag 2-3 gånger i veckan.
    Precis så gör jag också!
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Snorkis

TS: Var 10:e dag låter väligt sällan....

• MariaN

Tjej 83 skrev 2008-06-09 13:05:19 följande:

tvättar varannan / var 3edag o då åker alla handdukar, kläder, sängkläder osv med i tvätten..lika bra o ta allt på samma gång när man ändå tvättar hehe..
    herregud! tvättar du allt det så ofta!?
  • Hoppetossan 79
    tvättar varannan / var 3edag o då åker alla handdukar, kläder, sängkläder osv med i tvätten..lika bra o ta allt på samma gång när man ändå tvättar hehe..
    Jisses.. Gör ni inget annat än och tättar
    byta alla lakan och handdukar var tredje dag... Det innebär ju MINST 5 makiner med bara handdukar och lakan var trejde dag... Alltså 10 maskiner i veckan med bara det... I alla fall skulle det bli det hos oss...
    Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Miss Lau

Oj, byter ni allas sängkläder var tredje dag? För oss tar det typ tre dagar att tvätta allas sängkläder
  • VulgusProfanum

Var annan dag ungefär.

Små hönor ska inte värpa stora ägg- då blir de slappa i röven!
  • MariaN
    Snorkis skrev 2008-06-09 13:09:22 följande:
    TS: Var 10:e dag låter väligt sällan....
    oftast blir det ju 1 gång per vecka. men var 10e dag händer också. om handdukarna varken blir fläckiga eller luktar illa så jag ser ingen anledning att byta oftare.
  • Hoppetossan 79
    Miss Lau skrev 2008-06-09 13:11:56 följande:
    Oj, byter ni allas sängkläder var tredje dag? För oss tar det typ tre dagar att tvätta allas sängkläder
    Ha ha det var typ så jag kände också....
    Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Ann Lee

Minst en gång i veckan, eller oftare om det behövs. Vi delar inte på några handdukar utan har varsin handduk, badlakan och handduk för ansiktet. Mannens träningshanddukar tvättas dock efter varje träning. Kökshanddukarna byter jag också oftare eftersom min man är kock och använder de handdukarna som släng och torkar av allt möjligt med dessa.

Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?