• MariaN

Hur ofta byter du handdukar?

Hur ofta byter du hand- och dusch-handduk?
    Vi byter varje gång vi tvättar vilket brukar bli som glesast var 10e dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:17
    men byta handduk varje dag!?
    jag tycker att man kan tänka på miljön också.. faktsikt!
    alla är så nogranna med att sortera sopor mm. men tvätta lakan var 3e dag är helt ok. eller?

• Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?
  • isisisis

Varje vecka på gästhanddukarna.
    Handdukarna varje vecka ,likaså kökshanddukarna.
    badlakanen varannan.
    Lakanen varannan,ibland varje.

• OHs mamma

Jag har precis ögnat i genom alla inlägg här och kan inte förstå det ni säger! Byta handdukar varje vecka? Var tredje dag? Varannan dag? Varje dag?????

Är det ni som är extremt renliga eller är det jag som är extremt äcklig?

Vi byter handdukar och sängkläder varje gång vi städar, vilket blir 2-3 gånger i månaden! Finns det ingen mer som är som oss?

• MinaHjältar

Sängkläder 1 gång i veckan, badhanddukar minst 1 gång i veckan och handdukar man torkar händerna på minst 2 gånger i veckan.

Mina små troll
  • linjes

Köks o toahandukarna minst en gång om dan dom är ju jämt svarta av olja el annan skit från maken eller kidsen, min man blir tokig för jag glömmer bort att hänga dit nya

Duschhandukarna inte lika ofta men kanske var 3e dag

• Trynträ

Varför inte vänta med att tvätta tills maskinen är full istället för att tvätta bara för tvättandets skull?

Nennis1 skrev 2008-06-11 10:49:32 följande:
    Jag byter handdukar när jag ska tvätta, vilket jag gör nästan varje dag. Det är ju lika bra att kasta in dom i maskinen också istället för att köra en maskin som kanske inte är riktigt full. Lakanen byter jag en gång i veckan.
  • milla   1982

ca en gång i veckan eller var 10:de dag kanske = när vi städar.

kökshandduken byts helt efter behov, kan bli var 3.dje dag - 10:de dag kanske?

BF 3 juni 2008
  • linjes
    Trynträ skrev 2008-06-14 21:56:38 följande:
    Varför inte vänta med att tvätta tills maskinen är full istället för att tvätta bara för tvättandets skull?
    Varför inte köra en maskin om dagen istället för att köra 7 på söndagen?? Det är ju inte heller speciellt miljövänligt!
  • isisisis
    linjes skrev 2008-06-14 21:55:26 följande:
    Köks o toahandukarna minst en gång om dan dom är ju jämt svarta av olja el annan skit från maken eller kidsen, min man blir tokig för jag glömmer bort att hänga dit nyaDuschhandukarna inte lika ofta men kanske var 3e dag
    var tredje dag på duschhanddukarna?
    Makalöst vilket synsätt?
    Tänker du inte det minsta på miljön?

Hålla på och tvätta en handduk som du torkat dig på när du är ren?
Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?