• MariaN

Hur ofta byter du handdukar?

Hur ofta byter du hand- och dusch-handduk?
    Vi byter varje gång vi tvättar vilket brukar bli som glesast var 10e dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:17
    men byta handduk varje dag!?
    jag tycker att man kan tänka på miljön också.. faktsikt!
    alla är så nogranna med att sortera sopor mm. men tvätta lakan var 3e dag är helt ok. eller?

• Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?
  • emet
    FrökenSara skrev 2008-06-14 21:26:08 följande:
    Jag har precis ögnat i genom alla inlägg här och kan inte förstå det ni säger! Byta handdukar varje vecka? Var tredje dag? Varannan dag? Varje dag????? Är det ni som är extremt renliga eller är det jag som är extremt äcklig?Vi byter handdukar och sängkläder varje gång vi städar, vilket blir 2-3 gånger i månaden! Finns det ingen mer som är som oss?
    haha jag håller med dig, man känner sig extremt äcklig när man läser en del inlägg...
  • linjes
    skorpionen80 skrev 2008-06-14 22:19:27 följande:
    Vad är skillnaden?
    Det är ingen skillnad, däri ligger poängen
  • Guldrosen

Här byter vi diskhanddukar och -trasor, handdukar, badlakan, sängkläder när de är skitiga.

Vi har inte bestämt oss för att något är skitigt efter si eller så lång tid.

• Analoga
    wero73 skrev 2008-06-14 22:56:23 följande:
    Sängkläder *för sällan*   kanske 2 ggr/månHanddukar, så fort de känns solkiga, smutsiga, kanske 1 g/v
    Sängkläder 2 ggr i månaden är väl inte för lite?? Det är ju varannan vecka. Jag byter var 3:e vecka. Handdukar byter jag en gång i veckan.
  • Saliro

handdukar byter jag ca 2-3ggr/v sängkläder 1g/v nu på sommaren

• GrönaDruvan
    Guldrosen skrev 2008-06-15 17:38:13 följande:
    Här byter vi diskhanddukar och -trasor, handdukar, badlakan, sängkläder när de är skitiga. Vi har inte bestämt oss för att något är skitigt efter si eller så lång tid.
    Samma här. Men låter vansinigt att byta varje dag som vissa gör. Då förstår man ju helt plötsligt varför folk gnäller för att dom har så lite tid över.. Dom byter sängkläder och tvättar handdukar... jösses säger jag bara... är ni så jäkla sketna???
  • GrönaDruvan
    Guldrosen skrev 2008-06-15 17:38:13 följande:
    Här byter vi diskhanddukar och -trasor, handdukar, badlakan, sängkläder när de är skitiga. Vi har inte bestämt oss för att något är skitigt efter si eller så lång tid.
    Samma här. Men låter vansinigt att byta varje dag som vissa gör. Då förstår man ju helt plötsligt varför folk gnäller för att dom har så lite tid över.. Dom byter sängkläder och tvättar handdukar... jösses säger jag bara... är ni så jäkla sketna???
  • Analoga
    GrönaDruvan skrev 2008-06-15 17:57:39 följande:
    Kan inte annat än hålla med. Shit vad mycket tvätt alla bytena genererar och till vilken nytta? Det är ju inte skitigt efter så kort tid som en vecka gällande tex sängkläder... Jag som tycker jag har mycket tvätt ändå, för det är ju inte bara sängkläder och handdukar liksom...och ändå går maskinen i princip varje dag.

Jag häpnas alltid i såna här trådar vad överpedantiska många människor är Förvånad
  • Analoga
    killenkott skrev 2008-06-15 16:32:19 följande:
    Usch,vad snuskigt att ha samma lakan 3veckor!!!Vi byter 1ggr/vecka.Duchhanddukar 2ggr/vecka,och handhanddukar 2ggr/vecka minst!
    Snuskigt?? Tja det beror ju på....är man en lortgris så kan jag hålla med om att det är snuskigt men människor som tex jag och min sambo som duschar och håller oss rena varje dag så är det verkligen inte snuskigt att byta lakan var 3:e vecka, för det är just vad vi gör. Jag tror inte du vet vad ordet snuskigt betyder!
  • Dancia

Jag byter handdukar en gång i veckan, alltså de som jag hänger i badrummer och torkar händerna med.

Dusch-handdukar brukar jag också byta en gång i veckan, ibland oftare beroende på om de blivit skitiga o.s.v. Om de hamnat på golvet o.s.v. Och det är heller inte trevligt att använda handdukar som det blivit mensfläckar och annat på :P

Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?