• MariaN

Hur ofta byter du handdukar?

Hur ofta byter du hand- och dusch-handduk?
    Vi byter varje gång vi tvättar vilket brukar bli som glesast var 10e dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:17
    men byta handduk varje dag!?
    jag tycker att man kan tänka på miljön också.. faktsikt!
    alla är så nogranna med att sortera sopor mm. men tvätta lakan var 3e dag är helt ok. eller?

• Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?
  • skorpionen80
    linjes skrev 2008-06-14 22:07:13 följande:
    Varför inte köra en maskin om dagen istället för att köra 7 på söndagen?? Det är ju inte heller speciellt miljövänligt!
    Vad är skillnaden?
  • snillis

Typ varannan vecka - både med handdukar och lakan. Kökshandduken kanske lite oftare.
    Men i köket har jag sönderklippta handdukar som småtrasor att torka av kladdiga barn och kladdiga golv med. Några sådana kan det ju gå på en dag

• MrsQ

Jag byter när jag tycker att de är mycket använda o skitiga.
    T.ex om handduken i badrummet andvänds mycket så den knappt hinner torka då åker den.
    Det kan bli varje o varannan vecka. Kan bli oftare än så oxå.

Sängkläderna tvättar jag inte lika ofta. Jag hatar o tvätta sängkläder.
    Men det blir väl 1 gång i månaden eller mer sällan. Om det är varmt ute o man nästan svettas på natten då byts det oftare annars inte.

Kökshanddukarna byter jag när de är skitiga. Ganska ofta då jag använder de till allting.
    Så jag har alltid en ren handduk på köksbänken...

• Barbabok

Sängkläder *för sällan*  Generad kanske 2 ggr/mån
    Handdukar, så fort de känns solkiga, smutsiga, kanske 1 g/v

Det är i motvind som drakarna flyger
  • vallis

Jag byter sänglakan 1 ggr/ vecka från våran säng och sonens, ibland oftare om det är varmt och svettigt.

Byter handdukar/ badlakan i badrummet och extra toaletten ungefär varannan dag samma sak i köket.

Sonen duschar varje dag efter förskolan, han kommer hem helt smutsig. Förskolan har mycket grus och vattenläcka på gården så han kommer hem helt lerig ibland.

• grynet80

Sängkläder ca en grr/månaden. Det är så tråkigt o drygt!!
    Handdukar ca var tredje dag..
    Badlakan var tionde dag. Instämmer med någon föregående att man är ju ren när man duschat.

• killenkott

Usch,vad snuskigt att ha samma lakan 3veckor!!!
    Vi byter 1ggr/vecka.
    Duchhanddukar 2ggr/vecka,och handhanddukar 2ggr/vecka minst!

• killenkott

Kökshanduken blir bytt varanan dag...
    Och jag tvättar maskinen full varje gång .

• Kamikazee

Sängkläderna 1 ggr/vecka - beror på att jag har extremt känslig hud och får hårsäcksinflammationer och acne om jag inte byter så ofta.
    Handdukar - 1-2 ggr/vecka, blir mer sällan nu när vi renoverat badrummet och har bättre fläkt samt värmegolv som gör att handdukarna hinner torka mellan användning. I vårt gamla badrum så luktade de surt efter två dagar och då bytte jag oftare.
    Kökshanddukar - 1 ggr/vecka
    Badlakan - 1 ggr/vecka

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Häxaväxa

Minst en gång per vecka..

Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?