• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • luspudel

Neej, Gold Shine var slut på Hqhair :( Ingen som råkar känna till något likvärdigt, på nätet?

• Honey1982

jag vill också ha min beautybag, hoppas den kommer imorgon! idag kom iaf ett paket med mitt favvorouge just nu, från i.d

• FruLidgren

Igår fick jag min beautybag Dom hade pressat in den i vår brevlåda. Innehållet var väl så där tycker jag, fick två nya nagellack som jag blev väldigt nöjd med iaf.

Elias 051026 Ärtan BF 081220
  • Altair

Vad avundsjuk jag blir. Hade också velat ha lacket från China glaze. Själv fick jag två nagelstärkare (och ett nagellack).

• Miu

Jag har inte skrivit på länge, men lägger tråden i mina favoriter i alla fall. Man vet aldrig när man behöver lite tips eller inspiration

Jobbigt det det med balen monsterhummer. Men skönt att det löste sig i alla fall.

• snobben

Vad är det för beautybag alla talar om?

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Mitka79

ngn som prövat isadoras nya? ögonskugga med 3 tror jag färger, gul, grön o blå TROR jag......

• FruLidgren
    snobben skrev 2008-06-11 13:01:34 följande:
    Vad är det för beautybag alla talar om?
    www.beautybag.se
    Elias 051026 Ärtan BF 081220
  • nekoi

Hallå där alla kunniga tjejer :D

Sitter och funderar på att prova Dermalogica (det är antingen det eller prova Biotherm under ett halvår, haft det är två veckor och är nöjd, men sökandet efter det perfekta tar väl aldrig slut, antar jag haha) men vette sjutton om jag ska ha Dry eller Normal/Dry.
    Jag är jätte torr... om man säger, vid näsvingarna under ögonen, och har även en tendens att flagna i panna/kinder/runt näsa, men har ändå lite finnar nu och då, är egentligen aldrig utan. Ska jag köra Normal/Dry eller ska jag köra på Dry? Jag menar, kan man ha finnar/lite synliga porer, och ändå vara helt torr? Detta är förvirrande... Var på ansitksbehandling och hon sa jag behövde lite extra "oomph" då jag var yt-torr, men sen så tänkte jag: "men mina finanr då?" snälla hjälp, förvirrad

• snobben
    nekoi skrev 2008-06-11 13:53:33 följande:
    Hallå där alla kunniga tjejer :DSitter och funderar på att prova Dermalogica (det är antingen det eller prova Biotherm under ett halvår, haft det är två veckor och är nöjd, men sökandet efter det perfekta tar väl aldrig slut, antar jag haha) men vette sjutton om jag ska ha Dry eller Normal/Dry.Jag är jätte torr... om man säger, vid näsvingarna under ögonen, och har även en tendens att flagna i panna/kinder/runt näsa, men har ändå lite finnar nu och då, är egentligen aldrig utan. Ska jag köra Normal/Dry eller ska jag köra på Dry? Jag menar, kan man ha finnar/lite synliga porer, och ändå vara helt torr? Detta är förvirrande... Var på ansitksbehandling och hon sa jag behövde lite extra "oomph" då jag var yt-torr, men sen så tänkte jag: "men mina finanr då?" snälla hjälp, förvirrad
    Du bör ta dry. Jag har lika som dig, torr runt näsan, flagnar lite varstans i ansiktet och får lite finnar. Det behövs massor av fukt. Inte torka ut huden pga finnarna, då blir dte bara värre. Fett löser fett så bara för att man kanske har lite fetare hy så ska man inte torka ut den för då blir det bara fetare. Jag svamlar på, hoppas du hajjar
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!