• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Moa Fredrika
    mjuik skrev 2008-06-11 17:39:34 följande:
    Har köpt en ny klänning att ha i helgen. Till blir det svart kofta och svarta skor men vad ska jag ha för smink?Jag passar inte i rött, orange eller rosa. Vad tycker ni?www.familjeliv.se/hem/mjuik/galleri.php
    Jag tycker också att du kan  satsa på bruna nyanser i din makeup, men tror även att lila eller skulle passa...
  • mjuik

Tack för era svar.
    Det får blir brunt och guld eller grått.

Svart och guld får det blir på lördag.

• Mitka79

är ni nöjde med er beautibag o va innehåller den? värd det?

• trolltyg
    Mitka79 skrev 2008-06-11 21:25:51 följande:
    är ni nöjde med er beautibag o va innehåller den? värd det?
    Denna gång var jag inte alls nöjd med beautybagen, fick nång rengöring för ansiktet med för oily skin och jag är superduper torr i min hy. Man får ju fylla i vilken hudtyp man har när man fyller i sin premenation så jag fattar inte vad de tänkte på. Sedan var det 2 st nagellack som verkar helt ok och någon nagelförstärkare. En salva för mun och nagelband som jag fick förra gången med och en hudkräm. En duschkräm var det också från weleda och den luktade friskt och gott så den var ju bra. Men nja jag är inte nöjd denna gång. Är inte nästa paket bättre så ska jag sluta med den.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • snobben

Jag frågar igen, vad är det för beautybag alla pratar om?

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Yohanna85

ush nu är jag så trött på mina finnar! är det ingen annan som får det? jag tror jag gör allt, har använt dermalogicas, tog slut pröva annat, men snart får jag hem dermalogica igen. Jag sminkar mig alltid med mineralsmink, annars vill jag inte gå ut knappt. Det jag undrar är vad är igentligen bäst, att ha mineralsmink varje dag eller kanske låta det vara ibland?
    Jag tvättar mig noga varje kväll och återfuktar, har aleovera gele från ren planta, som hjälper det att läka snabbare (märker tydlig skillnad) men det kommer nya. Jag tar bara kallt vatten på morgonen och återfuktar eftersom jag sminkar mig med mineral som gärna är lite uttorkande. (kan ej tvätta med något annat, känslig hy). Skrubbar, och ångar en gång i veckan.

Suck! Hormonfinnar kallas det väll, har nyss börjat ätit yasmin i 1½ vecka, jag vet det tar tid. Men tålamodet är kort, någon annan som har problem hy. Vad gör ni? Har funderat på en primer, som jämnar ut ojämnheter, som pigmentförändringar efter akne, vilken är bäst? täpper primer igen porer?

Nu vart det ett långt inlägg =)

• Knott

Yohanna: usch, det låter jobbigt! Även om det inte är vad du vill höra tror jag att det är bäst att låta huden vila så mycket som möjligt från olika produkter. Mineralmakeupen kan du säkert fortsätta med såvida inte besvären kommit i samband med att du bytt till den? Jag skulle nog i alla fall vara försiktig med att tillsätta ännu fler preparat. Kan det bli bättre nu under sommaren när solen torkar ut hyn lite?

Idag kör jag Sprout och Galaxy från PL (makeupoholic.blogspot.com/2008/06/frgglada-gon.html), riktigt somriga färger!

• LMK

snobben skrev 2008-06-12 09:57:15 följande:

Jag frågar igen, vad är det för beautybag alla pratar om?
    Det är en "bag" med skönhetsprodukter man kan prenumenera på. Är ett sätt att få prova på nya produkter/prover. Kostar runt 300:- & värdet skall vara över det dubbla sägs det.
    www.beautybag.se/
  • k girl

Tillbaka från Italien. Det blev inte något Sephorabesök för mig, men däremot tog jag mig förbi MAC i Stockholm och där blev det två ögonskuggor (en krämögonskugga och en vanlig). Jag har tyvärr fått ett gäng semesterfinnar som är mindre trevliga. Inga hudvårds/parfyminköp, bara mat (färsk tryffel, ost) och vin, kläder och en jättefin handgjord skinnhandväska som min make gav till mig.

• LMK

Knott: Snygg makeup! Jag gillar den kombon starkt, turkost & grönt!

Idag kör jag med 2 av mina nya MAC samples: Deep Purple & Fairylite. Deep purple är otroligt läcker! Absolut snyggaste lila jag har haft!! Den kan bli nästan svart el. mer skir åt lavendel.

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!