• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Grynet81

Hej hej. Nu har jag fått hem mina nya MACpigment. Yay!
    Det blev 6 nya med mycket färg
    ChocolateBrown
    DeepPurple
    Emerald Green
    Melon
    OldGold
    GoldenLemon
    Och som gåva fick jag Off the Radar.

Så nu har jag lite att prova framöver

• Liiza

Liten fråga,
    Vart köper man MAC?

Vad kostar tex en ögonskugga?

Tack på förhand

• Knott
    Liiza skrev 2008-06-16 13:35:06 följande:
    Liten fråga, Vart köper man MAC? Vad kostar tex en ögonskugga?Tack på förhand
    Du kan köpa "samples" på MAC-skuggor från www.thebodyneeds.com. Då får en liten burk med eyedust, men de räcker väldigt länge!
  • trolltyg
    Yohanna85 skrev 2008-06-16 13:25:40 följande:
    har läst lite om smashbox primern, är den så bra som det skrivs? *puffar*tänkte satsa på den eller clarins
    Jag har den och gillar den jätemycket, har torr hud så för mig är den perfekt, har du lite fetare hud så ta den som heter light
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Grynet81 skrev 2008-06-16 13:28:21 följande:
    Hej hej. Nu har jag fått hem mina nya MACpigment. Yay! Det blev 6 nya med mycket färg ChocolateBrownDeepPurpleEmerald GreenMelonOldGoldGoldenLemonOch som gåva fick jag Off the Radar.Så nu har jag lite att prova framöver
    Ghocolat brown är en favvo, har den just nu på mig, även old gold är fin, de andra har jag inte testat ännu.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Hallonmopeden

Jag har nyligen köpt Smashbox Primer, tycker den är okej men förstår inte vad som är såååå bra som vissa tycker. Har använt Face innan och den var väl också okej. Har också testat YSL men den passade inte min torra hud, så där står en näst intill oanvänd tub....

• k girl

Liiza: MAC finns på Åhléns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vet att det har funnits på NK också men vet inte om det finns kvar där. En ögonskugga kostar ca 140 kronor.

• LMK

Grynet81 skrev 2008-06-16 13:28:21 följande:

Hej hej. Nu har jag fått hem mina nya MACpigment. Yay! Det blev 6 nya med mycket färg ChocolateBrownDeepPurpleEmerald GreenMelonOldGoldGoldenLemonOch som gåva fick jag Off the Radar.Så nu har jag lite att prova framöver
    Åh vad kul! Du får berätta vad du tyckte sedan. Jag älskar Deep Purple!!
  • snobben
    Yohanna85 skrev 2008-06-16 13:25:40 följande:
    har läst lite om smashbox primern, är den så bra som det skrivs? *puffar*tänkte satsa på den eller clarins
    Jag har smashbox, kanonbra!
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!