• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • LMK
    k girl skrev 2008-06-12 13:17:31 följande:
    Tillbaka från Italien. Det blev inte något Sephorabesök för mig, men däremot tog jag mig förbi MAC i Stockholm och där blev det två ögonskuggor (en krämögonskugga och en vanlig). Jag har tyvärr fått ett gäng semesterfinnar som är mindre trevliga. Inga hudvårds/parfyminköp, bara mat (färsk tryffel, ost) och vin, kläder och en jättefin handgjord skinnhandväska som min make gav till mig.
    Välkommen hem!! Lät som en god shopping Kul med MAC skuggorna. Vilka blev det?
  • greeneyes

EM har tydligen skaffat ny hemsida, men nu ser man ju inte om det är något special offer längre (fanns ju på första sidan förut) har mailat o frågat om det ,får se vad de svarar..

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • snobben
    Yohanna85 skrev 2008-06-12 11:30:05 följande:
    ush nu är jag så trött på mina finnar! är det ingen annan som får det? jag tror jag gör allt, har använt dermalogicas, tog slut pröva annat, men snart får jag hem dermalogica igen. Jag sminkar mig alltid med mineralsmink, annars vill jag inte gå ut knappt. Det jag undrar är vad är igentligen bäst, att ha mineralsmink varje dag eller kanske låta det vara ibland? Jag tvättar mig noga varje kväll och återfuktar, har aleovera gele från ren planta, som hjälper det att läka snabbare (märker tydlig skillnad) men det kommer nya. Jag tar bara kallt vatten på morgonen och återfuktar eftersom jag sminkar mig med mineral som gärna är lite uttorkande. (kan ej tvätta med något annat, känslig hy). Skrubbar, och ångar en gång i veckan.Suck! Hormonfinnar kallas det väll, har nyss börjat ätit yasmin i 1½ vecka, jag vet det tar tid. Men tålamodet är kort, någon annan som har problem hy. Vad gör ni? Har funderat på en primer, som jämnar ut ojämnheter, som pigmentförändringar efter akne, vilken är bäst? täpper primer igen porer?Nu vart det ett långt inlägg =)
    Vad du än gör så torka inte ut hyn, då får du bara fler finnar. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, fett löser fett så prova att köra oil cleansing method. det innebär att du rengör ansiktet med olja och kan sen smörja in ansiktet med olja. Man tror det inte men det brukar göra susen. I början kan man få mer finnar men det ska gå bort sen. Kan ju vara värt att prova och dyrt är det inte.
    LMK skrev 2008-06-12 13:15:03 följande:
    snobben skrev 2008-06-12 09:57:15 följande: Det är en "bag" med skönhetsprodukter man kan prenumenera på. Är ett sätt att få prova på nya produkter/prover. Kostar runt 300:- & värdet skall vara över det dubbla sägs det. www.beautybag.se/
    Tack för svaret

Inte kunde jag låta bli att köpa ny parfym heller, idag kom min Isabell Kristensen-Endless dreams. Doftar lätt, blommigt och friskt.
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Knott
    LMK skrev 2008-06-12 13:19:53 följande:
    Knott: Snygg makeup! Jag gillar den kombon starkt, turkost & grönt! Idag kör jag med 2 av mina nya MAC samples: Deep Purple & Fairylite. Deep purple är otroligt läcker! Absolut snyggaste lila jag har haft!! Den kan bli nästan svart el. mer skir åt lavendel.
    Tack Din låter snygg, gissar att det kanske kommer en bild ikväll? ;-9
  • LMK

Knott skrev 2008-06-12 14:16:20 följande:

Tack Din låter snygg, gissar att det kanske kommer en bild ikväll? ;-9
    Njae... fotade inte i morse, men kan ta en bild ikväll istället.
  • Shoppingtokig
    Knott skrev 2008-06-12 12:58:45 följande:
    Yohanna: usch, det låter jobbigt! Även om det inte är vad du vill höra tror jag att det är bäst att låta huden vila så mycket som möjligt från olika produkter. Mineralmakeupen kan du säkert fortsätta med såvida inte besvären kommit i samband med att du bytt till den? Jag skulle nog i alla fall vara försiktig med att tillsätta ännu fler preparat. Kan det bli bättre nu under sommaren när solen torkar ut hyn lite? Idag kör jag Sprout och Galaxy från PL (makeupoholic.blogspot.com/2008/06/frgglada-go...), riktigt somriga färger!
    Vilka fina ögon du har!!! Jag gillar också starka färger på ögonskugga
  • Jooohanna

Yohanna 85:

Usch, känner igen mig i det du skriver! Så himla trist. Har också kört dermalogica som jag tycker hjälper till viss del men inte helt. Nu har jag precis börjat en kur med vitaminb5 som jag hört mycket gott om, hoppas på att det funkar! Återkommer om ett tag med en utvärdering... Använder mineralfoundation från Jane Iredale (säljs bara hos hudterapeuter) och det är jättebra, förvärrar ingenting utan ska snarare hjälpa sa min hudterapeut. Tydligen är den framtagen för problemhud och ska verka läkande vilket jag är beredd att skriva under på. Lycka till!

• k girl
    LMK skrev 2008-06-12 13:21:23 följande:
    k girl skrev 2008-06-12 13:17:31 följande:Välkommen hem!! Lät som en god shopping Kul med MAC skuggorna. Vilka blev det?
    Det blev en Paint Pot i färgen Rubenesque och en vanlig ögonskugga i färgen Star Violet, en väldigt vacker rödlila skimrande skugga.
  • Knott

Idag fick jag ett paket från Strawberrynet som INTE fastnat på vägen, härligt!! CLEAN Baby Girl och Daisy by Marc Jacobs.

• Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-06-12 16:36:05 följande:
    Vilka fina ögon du har!!! Jag gillar också starka färger på ögonskugga
    TACK, det var snällt sagt
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!