• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Pasadena
    Knott skrev 2008-06-12 21:58:33 följande:
    Det är bara att betala och sedan faxa eller scanna och maila kvittot till dem så ersätter de dig för utgiften!
    Är det sant? Då ska jag göra det! Förstår de svenska kvitton?
  • Cuprima

*puttar* min fråga...

Är det någon som använt eller använder Dermanords produkter?

Sedan två fråga till, jag har precis beställt Urban decay primer och undrar samma sak är den bra? eller skulle jag beställt någon annan?

Var hittar ni bra smink till bästa priser?

• k girl

Cuprina: Urban Decays primer är väldigt bra.

• LMK

Nu lite maskara prat!

Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe.
    Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! Det är en gummipigg borste med ganska hårda piggar så man får vara försiktig om man är lika nitisk som jag att få maskara ända nere i rötterna. Konstistensen är "blöt" & inte smulig, som jag hatar. Den är lätt att applicera & fransarna separeras fint, går att bygga på fler lager utan problem. Summa sumarum: jag är NÖJD!

Sen undrar jag om någon mer hakade på erbjudandet om att få ett gratis prov på Blinc maskaran? Det gjorde jag, så klart . Provade den i helgen i värmen & den var super! Det är den första (tror jag) maskaran med tub-teknologin som löses upp i varmt vatten & lossnar. Inget kladd, inget svart under ögonen utan helt vattenfast! Rejält med svärta & fina separerade franasar, som dock blir hårda. Denna kommer jag köpa till semestern!

Oj detta blev långt!

• Cuprima
    Svar på #65
    Jodå jag hakade på
    Det gör jag alltid när något är gratis.

Är det någon som har mer tips om vart man kan få gratis prover utan avgifter?

Behövs nu när jag shoppat ihjäl mig, idag har jag beställt ytterligare saker som tex primer, ögonbrynsfärgning, hårspray spec till plattång...

Blir en fattig sommar men ack så snygg jag kommer att vara

Maken muttrade lite om shoppingdjävulen men när jag frågade honom om han ville att jag skulle sunka ner mig igen så bad han mig shoppa mera
  • Shoppingtokig
    Pasadena skrev 2008-06-13 07:37:44 följande:
    Är det sant? Då ska jag göra det! Förstår de svenska kvitton?
    De brukar vara ganska snabba på att betala tillbaka, ena ggn betalade jag med kort och då tog det kanske 1½ vecka, men nu senast så betalade jag med Paypal och då fick jag tillbaka inom en vecka.

Jag faxar kvittot från Posten (a4-papper samt kassakvittot som oftast häftas på a4-pappret) och skriver att jag fått betala tull och att jag vill ha det tillbakainsatt på mitt kort. Sedan brukar jag även skriva att beloppet är i svenska kronor för att underlätta.
  • Shoppingtokig

Ni som beställt från 8ty8beauty.com hur lång tid tog det innan ni fick ordern?

Jag beställde för över en vecka sedan och fick en bekräftelse att jag gjort en beställning direkt på skärmen efter köpet (skrev dock inte ut sidan utan sparade bara ordernumret), men inget bekräftelsemail som man ofta får från olika sidor. Inga pengar har dragits och jag har mailat och frågat om paketet är på väg eller om det ev blivit något strul med beställningen, men inget svar. Vill ju inte lägga in en ny beställning om den andra skulle dyka upp, vill dock gärna ha mina OPI-nagellack...

• nekoi
    LMK skrev 2008-06-13 12:03:35 följande:
    Nu lite maskara prat! Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe. Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! Det är en gummipigg borste med ganska hårda piggar så man får vara försiktig om man är lika nitisk som jag att få maskara ända nere i rötterna. Konstistensen är "blöt" & inte smulig, som jag hatar. Den är lätt att applicera & fransarna separeras fint, går att bygga på fler lager utan problem. Summa sumarum: jag är NÖJD!
  • nekoi
    LMK skrev 2008-06-13 12:03:35 följande:
    Nu lite maskara prat! Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe. Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! Det är en gummipigg borste med ganska hårda piggar så man får vara försiktig om man är lika nitisk som jag att få maskara ända nere i rötterna. Konstistensen är "blöt" & inte smulig, som jag hatar. Den är lätt att applicera & fransarna separeras fint, går att bygga på fler lager utan problem. Summa sumarum: jag är NÖJD!
    Förlåt, blev nå fel ovan... Försöker igen!

Har också Blueberry Curl och jag älskar den! Har haft den en längre tid, visserligen bara på övre fransraden för det är så jag målar, men aldrig varit med om kladd trots att jag kliat mig i ögonen i ett glömskt ögonblick. Hade Masterpiece före, men tycker den här är bättre!!
  • LMK

nekoi skrev 2008-06-13 15:09:37 följande:

Förlåt, blev nå fel ovan... Försöker igen!Har också Blueberry Curl och jag älskar den! Har haft den en längre tid, visserligen bara på övre fransraden för det är så jag målar, men aldrig varit med om kladd trots att jag kliat mig i ögonen i ett glömskt ögonblick. Hade Masterpiece före, men tycker den här är bättre!!
    Åh en till som är nöjd! Va kul!
    Har oxå haft Masterpiece tidigare, reklamerade den senaste då den var helt klumpig & grynig. Blev lite anti till den då Priset är ju faktiskt bättre på Lumenes oxå, speciellt till mängden (7 ml) jämnfört med 4,5 på Masterpiece.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!