• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Grynet81
    Honey1982 skrev 2008-06-16 20:16:36 följande:
    jag är beroende av TBN och har nästan alla pigmenten nu. Älskar deep purple, speciellt ihop med violet och lovely lily. green emerald är supersnygg ihop med chartreuse och humid.
    ah tackar för tipsen.
  • 02Smulan
    Fridapida skrev 2008-06-16 20:35:26 följande:
    Nästa blir makeup o hårvård! Två saker jag älskar, fast jag gillar ju hudvård och nagelprylar lika mycket. Jag gillar det mesta tror jag. Fick du likadana nagellack som jag?
    Vad är det för gottepåsar ni får att prova på?
    Med i nån klubb?
  • Shoppingtokig

ÄNTLIGEN!

Skickade ett nytt mail till 8ty8beauty igår angående min order med ett gäng (7st) nagellack från dem som jag väntar på. Denna gången fick jag svar på mailet och paketet skulle skickas samma dag. Jag fick betala $13 för frakten. Var det ungefär så mkt du betalade Knott?

• Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-06-16 21:30:17 följande:
    ÄNTLIGEN! Skickade ett nytt mail till 8ty8beauty igår angående min order med ett gäng (7st) nagellack från dem som jag väntar på. Denna gången fick jag svar på mailet och paketet skulle skickas samma dag. Jag fick betala $13 för frakten. Var det ungefär så mkt du betalade Knott?
    Jag kan inte säga att det är exakt den summan, men det låter rimligt och det var nog ungefär så mkt jag betalade också. Skönt att du fått veta att de är på väg nu i alla fall, även om det tog lite väl lång tid! När jag beställde sist gick det mkt snabbare från 8ty8beauty än från head2toe, men jag har hört att det brukar vara tvärtom.
  • Knott

Oups... efter allt prat om MAC-pigment råkade jag visst beställa några nya... De hade fått in många nya färger sedan jag beställde sist!

• Knott
    Knott skrev 2008-06-16 21:41:17 följande:
    Jag kan inte säga att det är exakt den summan, men det låter rimligt och det var nog ungefär så mkt jag betalade också. Skönt att du fått veta att de är på väg nu i alla fall, även om det tog lite väl lång tid! När jag beställde sist gick det mkt snabbare från 8ty8beauty än från head2toe, men jag har hört att det brukar vara tvärtom.
    ... var tvungen att kolla, jag betalade $13 prick i frakt
  • ixc

Vad skulle ni som är vana att lägga make säga...att de mest vanliga nybörjar felen är?

Ni som sminkar er innan jobb, hur lång tid tar ni på er för just ansiktet? Från duschen tills ni går hemifrån- hur ser er procedur ut? Hur lång tid tar det, ca?

• Shoppingtokig
    Knott skrev 2008-06-16 21:44:19 följande:
    ... var tvungen att kolla, jag betalade $13 prick i frakt
    Ja, det är skönt. Blev lite smått irriterad då de inte svarade på mitt första mail, så jag gjorde ett andra försök igår. Vill ju ha mina OPI i de somriga färgerna till sommaren
  • Fridapida
    02Smulan skrev 2008-06-16 21:24:53 följande:
    Vad är det för gottepåsar ni får att prova på?Med i nån klubb?
    Det är beautybag.se
    Det kostar 300 kr per paket o ska levereras var tredje månad. Två paket har skickats ut. Jag har varit jättenöjd. Det krävs inget av dig för att gå med. Rekomenderas!
  • Linny
    ixc skrev 2008-06-16 21:47:34 följande:
    Vad skulle ni som är vana att lägga make säga...att de mest vanliga nybörjar felen är?Ni som sminkar er innan jobb, hur lång tid tar ni på er för just ansiktet? Från duschen tills ni går hemifrån- hur ser er procedur ut? Hur lång tid tar det, ca?
    Nu är jag så hemsk att jag sällan duschar på morgonen Jag duschar direkt innan jag går och lägger mig, tvättar håret och så. Sedan sköljer jag snabbt av mig i duschen (ej håret) på morgonen.. Annars skulle jag inte hinna. Maken åker hemifrån halv sex varje morgon så jag är själv med vår snart treåriga son. Ska lämna på dagis, åka en timma till jobbet och hinna göra mig iordning..

Så; från det att jag sköljt av mig snabbt så tar det väl ca 15-20 minuter innan hela ansiktsmakeupen är klar.

Då tar jag oftast:
    Fuktkräm ansikte
    ögonkräm
    Finishing dust (för att minska synbara porer)
    Mineralfoundation
    Rouge/bronzer
    Finishing dust (för att ge snygg finish och längre hållbarhet)

Eyeprimer
    Krämögonskugga (hudfärgad med pärlemor i som bas)
    2-3 nyanser i ögonskugga
    Eyeliner
    Böjer fransarna
    Mascara
    Böjer oftast fransarna en gång till när mascaran torkat helt
    Lipgloss

Sedan är det på med örhängen och ev halsband som matchar kläder och så resten av kläderna och sätta upp håret.. Allt som allt tar det mig ca 30-35 minuter att göra mig helt iordning på morgonen. En timma kan jag sedan koncentrera mig på att väcka sonen, få i sonen mat, på med kläder och ta oss till bilen
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!