• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Pasadena

Hejhej
    jag är ingen flitig besökare av er tråd men jag kikar in då och då
    Måste bara fråga en sak. Jag beställde decléor-produkter på strawberry-net för en vecka sen och fick idag hem en försändelse från posten med en tull + postavgift på 200 spänn att betala F*n vad sur jag blev. Handlade för 500 och så får man betala nästan 50% i en sketen avgift !! Är det något man får räkna med när man shoppar på nätet? Har aldrig hänt förut när jag handlat!?

• Cuprima

Hej!

Är helt ny i sminkdjungeln men efter att jag gått ner en massa kilo så lovade jag mig att boka tid för makeup rådgivning, jag ville ge mig själv en ny look
    Och nu är jag fast! det är helt plötsligt jättekul med smink, detta har tidigare varit något jag lagt ner väldigt lite tid och pengar på. Och igår spenderade jag 1800 kr på smink!!!

Nu till min fråga är det någon som provat Dermanords produkter? jag har deras mineralfondation och den är helt kanon den smälter in i huden och den gör jobbet utan att synas. Jag har alltid haft väldigt svårt för puder och brunkräm just för att det ser så onaturligt ut.
    Men som sat jag är nybörjare så är jag helt fel ute med att tycka om deras mineralfondation? många här skriver om id är det i samma klass?

• Knott
    Pasadena skrev 2008-06-12 21:25:47 följande:
    Hejhejjag är ingen flitig besökare av er tråd men jag kikar in då och då Måste bara fråga en sak. Jag beställde decléor-produkter på strawberry-net för en vecka sen och fick idag hem en försändelse från posten med en tull + postavgift på 200 spänn att betala F*n vad sur jag blev. Handlade för 500 och så får man betala nästan 50% i en sketen avgift !! Är det något man får räkna med när man shoppar på nätet? Har aldrig hänt förut när jag handlat!?
    Det är bara att betala och sedan faxa eller scanna och maila kvittot till dem så ersätter de dig för utgiften!
  • Hallontrollet

Vart får man tag på alla de oljorna?
    ICA?
    Jag har jätte torr hy och också problem med finnar som kommer då och då.
    Ditt recept är det sista jag testar innan jag går till en läkare :(

snobben skrev 2008-06-11 15:16:53 följande:
    Jag blandar en egen olja på mandelolja, kamomillolja och gurkörtsolja, smörjer med det. Tar säkert minst 1 timme innan det gått in i huden så den kan vara bra att ha som nattkräm.
  • snobben
    Hallontrollet skrev 2008-06-12 22:50:26 följande:
    Vart får man tag på alla de oljorna?ICA?Jag har jätte torr hy och också problem med finnar som kommer då och då.Ditt recept är det sista jag testar innan jag går till en läkare :(
    Har beställt på nätet. Tror det var bodystore. Man kan kombinera egna oljor efter sina egna behov.

tex: Mandeloljan-Halvfet olja som absorberas ganska långsamt (20-50 minuter). Mycket gammal som hudolja för att mjuka upp hud och sårskorpor t. ex. i salvor för psoriasis och andra eksemm. Utmärkt som sminkborttagare som den är eller som ingrediens i rengöringskrämer. Torr, grov, rynkig (brukar gälla som antirynkolja), all slags känslig hy, babyhy, hy med pormaskar. Bra till oljeinpackningar till håret.

Kamomillolja- Bra för Slapp hud, nervös och ömtålig hy. 

Gurkörtsolja-Torr olja som absorberas snabbt (15 minuter) utan att kladda. Som andra oljor mjukgörande och skyddande, därtill näringsrik. Ökar cellernas syreupptagning, läkande på sår och bölder. Mjukar upp självsprickor, eksem och psoriasis. Passar alla hudtyper men den fuktbevarande och lugnande effekten gör gurkörtsoljan särskilt lämplig för åldrad hud och på torr och fjällig. Den är även bra i hudvårdsmedel som inte ska vara feta, t .ex. för aknehy.

Sen tvättar jag ansiktet ett par gånger i veckan med en blandning av liiite ricinolja och mer olivolja.

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Hallontrollet

Är det dyra oljor vi pratar om :)

Tack så jätte mycket för ditt svar!
    Hänger du kvar i Pärltråden också :)
    Kram

snobben skrev 2008-06-12 23:00:09 följande:
    Har beställt på nätet. Tror det var bodystore. Man kan kombinera egna oljor efter sina egna behov.tex: Mandeloljan-Halvfet olja som absorberas ganska långsamt (20-50 minuter). Mycket gammal som hudolja för att mjuka upp hud och sårskorpor t. ex. i salvor för psoriasis och andra eksemm. Utmärkt som sminkborttagare som den är eller som ingrediens i rengöringskrämer. Torr, grov, rynkig (brukar gälla som antirynkolja), all slags känslig hy, babyhy, hy med pormaskar. Bra till oljeinpackningar till håret.Kamomillolja- Bra för Slapp hud, nervös och ömtålig hy. Gurkörtsolja-Torr olja som absorberas snabbt (15 minuter) utan att kladda. Som andra oljor mjukgörande och skyddande, därtill näringsrik. Ökar cellernas syreupptagning, läkande på sår och bölder. Mjukar upp självsprickor, eksem och psoriasis. Passar alla hudtyper men den fuktbevarande och lugnande effekten gör gurkörtsoljan särskilt lämplig för åldrad hud och på torr och fjällig. Den är även bra i hudvårdsmedel som inte ska vara feta, t .ex. för aknehy. Sen tvättar jag ansiktet ett par gånger i veckan med en blandning av liiite ricinolja och mer olivolja.
  • Knott
    Hallontrollet skrev 2008-06-12 22:50:26 följande:
    Vart får man tag på alla de oljorna?ICA?Jag har jätte torr hy och också problem med finnar som kommer då och då.Ditt recept är det sista jag testar innan jag går till en läkare :(
    sök här på FL på no poo så hittar du en tråd där det finns en hel del länkar till ställen där man kan köpa oljor (om jag inte minns fel).
  • snobben
    Hallontrollet skrev 2008-06-12 23:09:46 följande:
    Är det dyra oljor vi pratar om :)Tack så jätte mycket för ditt svar!Hänger du kvar i Pärltråden också :)Kram
    Nä, inte alls dyra, inte om man jämför med andra hudprodukter

Hänger inte så mycket i pärltråden nuförtiden, säger hej där ibland
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Mitka79

va finns det mer för olika smink man kan "prenumerera på" ?
    vill me ha srpriser i brevlådan hihi

• Mitka79

va finns det mer för olika smink man kan "prenumerera på" ?
    vill me ha srpriser i brevlådan hihi

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!