• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fridapida

Knott
    jag kan inte kommentera i din blogg... Men jag har skrivit nu
    men jag fattar inte hur jag sak länka till andras bloggar... jag är sååå kass på sådant.

• Knott
    Fridapida skrev 2008-06-16 17:25:58 följande:
    Knottjag kan inte kommentera i din blogg... Men jag har skrivit numen jag fattar inte hur jag sak länka till andras bloggar... jag är sååå kass på sådant.
    Jo, under varje inlägg finns det länkar, bl a en där det står "X kommentarer" där X är antalet kommentarer som finns... Du kan klicka på den länken och då komma till en kommentarssida. Jag vet inte vad du har för bloggverktyg? I mitt finns det i redigeraläge en knapp för att infoga länkar, jag skriver t ex "Svalmarkskan", markerar det, trycker på knappen och klistrar in URL:en
  • greeneyes

Fick jabu'she s dagkräm i min beautybag denna gång. Blev lite inspirerad av att den bara innehåller naturliga produkter o funderar på att satsa på deras serie. Men har ni testat de produkterna och vad tycker ni? Gillar dock inte lukten *urk*.. eller finns det bättre serier med naturliga produkter? (har torr hy förresten ifall det spelar roll).

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 19:23:02 följande:
    Fick jabu'she s dagkräm i min beautybag denna gång. Blev lite inspirerad av att den bara innehåller naturliga produkter o funderar på att satsa på deras serie. Men har ni testat de produkterna och vad tycker ni? Gillar dock inte lukten *urk*.. eller finns det bättre serier med naturliga produkter? (har torr hy förresten ifall det spelar roll).
    Jag är såld på Dr Hauschka, bytte vid årsskiftet och min hy har verkligen blivit fin sedan dess. Slätare, jämnare i tonen, mindre problem med torra partier samt färre och mindre pormaskar. Jag har skrivit några hyllningsinlägg i min blogg, läs mer där om du är nyfiken på produkterna:

makeupoholic.blogspot.com/2008/05/nyshoppat-frn-dr-hauschka.html

makeupoholic.blogspot.com/2008/06/exfoliera-mera.html

Lite om "naturliga" produkter: makeupoholic.blogspot.com/2008/06/naturliga-och-ekologiska-produkter.html
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-06-16 19:20:34 följande:
    Jo, under varje inlägg finns det länkar, bl a en där det står "X kommentarer" där X är antalet kommentarer som finns... Du kan klicka på den länken och då komma till en kommentarssida. Jag vet inte vad du har för bloggverktyg? I mitt finns det i redigeraläge en knapp för att infoga länkar, jag skriver t ex "Svalmarkskan", markerar det, trycker på knappen och klistrar in URL:en
    När jag skulle kommentera hos dig så vill den att jag lämnar en adress, men jag har inte ngn av de alternativ som den vill att jag ska välja o då vill den inte godkänna.
  • Fridapida

Jag har bloggat lite om innehållet i beautybagen.
    Var ni nöjda? Jag gillade verkligen det mesta.

• Honey1982
    Fridapida skrev 2008-06-16 20:01:58 följande:
    Jag har bloggat lite om innehållet i beautybagen. Var ni nöjda? Jag gillade verkligen det mesta.
    nja jag är så där nöjd, fast mest för att den var försenad. nagelgrejerna är absolut inte min grej men jag gillade det andra och jag ser mycket mer fram emot nästa .
  • Honey1982
    Grynet81 skrev 2008-06-16 13:28:21 följande:
    Hej hej. Nu har jag fått hem mina nya MACpigment. Yay! Det blev 6 nya med mycket färg ChocolateBrownDeepPurpleEmerald GreenMelonOldGoldGoldenLemonOch som gåva fick jag Off the Radar.Så nu har jag lite att prova framöver
    jag är beroende av TBN och har nästan alla pigmenten nu. Älskar deep purple, speciellt ihop med violet och lovely lily. green emerald är supersnygg ihop med chartreuse och humid.
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2008-06-16 20:15:11 följande:
    nja jag är så där nöjd, fast mest för att den var försenad. nagelgrejerna är absolut inte min grej men jag gillade det andra och jag ser mycket mer fram emot nästa .
    Nästa blir makeup o hårvård! Två saker jag älskar, fast jag gillar ju hudvård och nagelprylar lika mycket. Jag gillar det mesta tror jag. Fick du likadana nagellack som jag?
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!