• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • nekoi

Okej, men då kör jag på dry! Tack så jätte mycket för hjälpen, snobben, jag uppskattar det verkligen

Det är en jungel där ute haha

• snobben
    nekoi skrev 2008-06-11 14:10:23 följande:
    Okej, men då kör jag på dry! Tack så jätte mycket för hjälpen, snobben, jag uppskattar det verkligen Det är en jungel där ute haha
    Ja, det är ju det. prova olja till ansiktet, jag använder det ofta och det är kanon

Fick mina skuggor från Mine idag, provade på handen och de ser jättefina ut. vet ju dock inte hur de ser ut på efter ett tag.
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Hallontrollet

Lag ut någon bild på dem då?
    Jag vill se ju om ja ska beställa :)

snobben skrev 2008-06-11 14:14:16 följande:
    Ja, det är ju det. prova olja till ansiktet, jag använder det ofta och det är kanon Fick mina skuggor från Mine idag, provade på handen och de ser jättefina ut. vet ju dock inte hur de ser ut på efter ett tag.
  • nekoi
    snobben skrev 2008-06-11 14:14:16 följande:
    Ja, det är ju det. prova olja till ansiktet, jag använder det ofta och det är kanon
    Vad för olja och på vilket sätt använder du det?
  • snobben
    Hallontrollet skrev 2008-06-11 14:53:57 följande:
    Lag ut någon bild på dem då?Jag vill se ju om ja ska beställa :)
    Bild på skuggorna? Sminkat mig med dom har jag inte gjort än, men de ser jättefina ut
    nekoi skrev 2008-06-11 15:06:00 följande:
    Vad för olja och på vilket sätt använder du det?
    Jag blandar en egen olja på mandelolja, kamomillolja och gurkörtsolja, smörjer med det. Tar säkert minst 1 timme innan det gått in i huden så den kan vara bra att ha som nattkräm.
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • nekoi
    snobben skrev 2008-06-11 15:16:53 följande:
    Jag blandar en egen olja på mandelolja, kamomillolja och gurkörtsolja, smörjer med det. Tar säkert minst 1 timme innan det gått in i huden så den kan vara bra att ha som nattkräm.
    Ah! Okej, tack för tipset, skrev ner det och ska prova!
  • snobben
    mjuik skrev 2008-06-11 17:39:34 följande:
    Har köpt en ny klänning att ha i helgen. Till blir det svart kofta och svarta skor men vad ska jag ha för smink?Jag passar inte i rött, orange eller rosa. Vad tycker ni?www.familjeliv.se/hem/mjuik/galleri.php
    Vilken fin klänning. Jag hade valt bruna nyanser i sminket, kanske guld eller brons också
  • April Mamma
    mjuik skrev 2008-06-11 17:39:34 följande:
    Har köpt en ny klänning att ha i helgen. Till blir det svart kofta och svarta skor men vad ska jag ha för smink?Jag passar inte i rött, orange eller rosa. Vad tycker ni?www.familjeliv.se/hem/mjuik/galleri.php
    Klänningen är ju färgglad så då kan du ju välja tex svarta sotade ögon, eller en grå ton tycker jag skulle vara snyggt. Det bryter av lite mot färgerna. Sedan rouge och ljusa läppar, gloss räcker.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!