• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • snobben

Bidrar med min första bild på min ögonmake idag. Guld och olivgrönt. Guldskuggan från NYX och det gröna från mine.

Guld/olivgrönt

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Altair
    LMK skrev 2008-06-13 12:03:35 följande:
    Nu lite maskara prat! Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe. Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! [/citat]

Den har jag också tänkt köpa men jag hittar den ingenstans. Finns den bara på Kicks?

[citat] Sen undrar jag om någon mer hakade på erbjudandet om att få ett gratis prov på Blinc maskaran? Det gjorde jag, så klart . Provade den i helgen i värmen & den var super! Det är den första (tror jag) maskaran med tub-teknologin som löses upp i varmt vatten & lossnar. Inget kladd, inget svart under ögonen utan helt vattenfast! Rejält med svärta & fina separerade franasar, som dock blir hårda. Denna kommer jag köpa till semestern!Oj detta blev långt!
    Jag beställde den är tycker den är underbar! Ett tips om du vill köpa en. På www.modemecka.se finns den nu för 108kr.
  • Pasadena
    Shoppingtokig skrev 2008-06-13 13:51:22 följande:
    De brukar vara ganska snabba på att betala tillbaka, ena ggn betalade jag med kort och då tog det kanske 1½ vecka, men nu senast så betalade jag med Paypal och då fick jag tillbaka inom en vecka.Jag faxar kvittot från Posten (a4-papper samt kassakvittot som oftast häftas på a4-pappret) och skriver att jag fått betala tull och att jag vill ha det tillbakainsatt på mitt kort. Sedan brukar jag även skriva att beloppet är i svenska kronor för att underlätta.
    Tack för svaret Jag förståd dock inte vad du menade med att du hade betalat med paypal? Varorna antar jag? Men tullavgiften betalar man väl kontant eller med kort?
  • Shoppingtokig
    Pasadena skrev 2008-06-13 19:32:34 följande:
    Tack för svaret Jag förståd dock inte vad du menade med att du hade betalat med paypal? Varorna antar jag? Men tullavgiften betalar man väl kontant eller med kort?
    Ja, varorna. Betalar jag via Paypal så är ju de en "mellanhand" mellan mig och Strawberrynet, så Strawberrynet betalar till Paypal och de vidare till mig. Har du betalat varorna med Visa t.ex. så får du ju pengarna tillbaka direkt på Visakortet. Hur du betalat tullavgiten har ju ingen betydelse
  • Nathalie009

Ni som har Dermalogicas Spec. cleansing gel, 250 ml, är det bara jag som stör mig som f-n på flaskans konstruktion??
    Själva öppningsgrejjen lossnar typ varje gång ja ska öppna den skitirriterande... eller e det bara min flaska de e fel på nästa gång vägrar jag köpa den då köper jag den i 500 ml där d är en pump till..

• Cuprima

Ni som köpt Nars blush orgasm var har ni köpt den? och hur mycket fick ni ge för den?

Har precis skickat bud till makens jobbarkompis som just nu befinner sig i USA för att fria till sin flickvän... och givetvis måste jag störa honom med en sådan begäran det är ju superviktigt *host*

• Pasadena
    Shoppingtokig skrev 2008-06-13 22:57:54 följande:
    Ja, varorna. Betalar jag via Paypal så är ju de en "mellanhand" mellan mig och Strawberrynet, så Strawberrynet betalar till Paypal och de vidare till mig. Har du betalat varorna med Visa t.ex. så får du ju pengarna tillbaka direkt på Visakortet. Hur du betalat tullavgiten har ju ingen betydelse
    Tack för svaret Jag väntar på att grejerna ska komma från strawberrynet så jag kan betala tullavgiften samtidigt. Så får ajg faxa sedan! men VAR får man tag på en Post nuförtiden
  • LMK

Cuprima skrev 2008-06-14 12:54:02 följande:

Ni som köpt Nars blush orgasm var har ni köpt den? och hur mycket fick ni ge för den?Har precis skickat bud till makens jobbarkompis som just nu befinner sig i USA för att fria till sin flickvän... och givetvis måste jag störa honom med en sådan begäran det är ju superviktigt *host*
    När jag vad i NY köpte jag duon Orgasm/Laguna för 30 dollar på Sephora. Vet dock inte vad enbart Laguna kostar, men däromkring säkert.
  • k girl
    Cuprima skrev 2008-06-14 12:54:02 följande:
    Ni som köpt Nars blush orgasm var har ni köpt den? och hur mycket fick ni ge för den?Har precis skickat bud till makens jobbarkompis som just nu befinner sig i USA för att fria till sin flickvän... och givetvis måste jag störa honom med en sådan begäran det är ju superviktigt *host*
    Jag köpte den via kissandmakeupny och jag betalade inte mer än ungefär 150 kronor för den (tack vare den låga dollarn).
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!