• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Yohanna85
    Jooohanna skrev 2008-06-12 17:13:40 följande:
    Yohanna 85:Usch, känner igen mig i det du skriver! Så himla trist. Har också kört dermalogica som jag tycker hjälper till viss del men inte helt. Nu har jag precis börjat en kur med vitaminb5 som jag hört mycket gott om, hoppas på att det funkar! Återkommer om ett tag med en utvärdering... Använder mineralfoundation från Jane Iredale (säljs bara hos hudterapeuter) och det är jättebra, förvärrar ingenting utan ska snarare hjälpa sa min hudterapeut. Tydligen är den framtagen för problemhud och ska verka läkande vilket jag är beredd att skriva under på. Lycka till!
    Du får gärna uppdatera om b5 vitamin. Har funderat på det. Men just nu käkar jag yasmin p-piller och hoppas att det funkar. Va bra att man kan ha smink varje dag utan att få dåligt samvete för huden sin =) dock tycker jag dermalogica inte gör det sämre i alla fall, använder det också !
  • Shoppingtokig

Knott

Nä, inga pengar har dragits, därför funderar jag på om det blivit något fel med beställningen. Fick ju dock ett ordernummer direkt efter beställningen gjorts, men inget bekräftelsemail. Tycker dock det är segt att de inte svarar på mitt mail. Vet inte om jag ska pröva att lägga in en ny beställning...

• k girl
    Pindus skrev 2008-06-15 21:14:16 följande:
    jag hittade sephora när jag var i Rom :) inte så billigt men shoppade iaf mest från deras egna märke, bla body scrub o lotion, läppglans o ögonskuggor :) Blev besviken på att det inte fanns philosophy...
    Gick du på den som ligger under Roma Termini? Vi hade verkligen fullt upp så det blev inte av att gå dit för oss (vi fick kuta för att hinna med vårt tåg till Florens).

Philosophy har i alla fall funnits på COW parfymeri, jag har en del Philosophyprodukter jag har köpt där.
  • Yohanna85

vilken primer tycker ni är bäst? jag vill ha en som jämnar ut pigment i hyn, ska ha den till mitt bröllop

• Linny

oj jag hade missat att en ny tråd startat
    Har inte kört så mycket nytt på sistone utan naturell med eyeliner.. Har inte orkat helt enkelt.. Får se om orken kommer tillbaka snart

• Knott
    Linny skrev 2008-06-16 12:09:35 följande:
    oj jag hade missat att en ny tråd startat Har inte kört så mycket nytt på sistone utan naturell med eyeliner.. Har inte orkat helt enkelt.. Får se om orken kommer tillbaka snart
    Kanske om ungefär 7-8 månader?
  • Linny
    Knott skrev 2008-06-16 12:32:44 följande:
    Kanske om ungefär 7-8 månader?
    Hehe Den kommer om ungefär 6 månader så 7-8 låter rimligt Nä ge mig några veckor till så minskar tråkiga symtom och jag mår som en prinsessa ett tag!
  • LMK

Linny skrev 2008-06-16 12:09:35 följande:

oj jag hade missat att en ny tråd startat Har inte kört så mycket nytt på sistone utan naturell med eyeliner.. Har inte orkat helt enkelt.. Får se om orken kommer tillbaka snart
    Hej Linny! *vink, vink*
    Har undrat vart du hållit hus på sistone!
  • Yohanna85
    Yohanna85 skrev 2008-06-16 12:03:39 följande:
    vilken primer tycker ni är bäst? jag vill ha en som jämnar ut pigment i hyn, ska ha den till mitt bröllop
    har läst lite om smashbox primern, är den så bra som det skrivs? *puffar*

tänkte satsa på den eller clarins
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!