• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes
    02Smulan skrev 2008-06-21 21:23:45 följande:
    Vilken primer för ögonskugga tycker ni är bäst? Har sålt tre olika märken men faktiskt inte provat dem själv!! På mig sitter skuggorna hyfsat bra så jag är mer ute efter starkare ton på skuggorna...Vill gärna höra era erfarenheter!
    Har bara provat MUS, men det är superbra och hur dryg som helst tycker jag. Den förstärker färgen rejält.
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fluffguf
    Vilken primer för ögonskugga tycker ni är bäst? Har sålt tre olika märken men faktiskt inte provat dem själv!! På mig sitter skuggorna hyfsat bra så jag är mer ute efter starkare ton på skuggorna...Vill gärna höra era erfarenheter!
    Jag har bara provat Urban Decay, men jag är nöjd med den iaf!
  • Fridapida
    Jooohanna skrev 2008-06-21 19:40:30 följande:
    Hej alla!LillaMysan: jag provade en sån när jag blev provsminkad inför ett bröllop av en makeupartist och tyckte den verkade kanon, men kommer inte ihåg vilket märke det var dessvärre... vet att den kostade runt 200:-. Är det någon som använder IDs mineral veil?? Vad tycker ni om den isåfall? Bra eller är den onödig?Hoppas att ni haft en bra midsommar förresten!
    Jag använder alltid MV och skulle inte tycka att resultatet blev lika bra utan.
  • Fridapida

Hej allihopa!

Hoppas att ni har haft en bra midsommar. Själv hade jag sol, sill och grill hela dagen.

Ser man på Fluffguff, vi har en moderator i tråden! Grattis.

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-06-22 12:24:06 följande:
    Hej allihopa! Hoppas att ni har haft en bra midsommar. Själv hade jag sol, sill och grill hela dagen. Ser man på Fluffguff, vi har en moderator i tråden! Grattis.
    Tack

Här hade vi regn och åter regn på midsommar, men jordgubbarna var goda iaf!
  • Altair
    greeneyes skrev 2008-06-20 12:00:21 följande:
    ja, det låter ju rimligt, måste ha missat den lappen i såna fall..
    Det stod i ett mail att fakturan är förlängd och justerad till 1/7.
  • Altair
    Jag använder Lumenes efter ett tips i den här tråden. Är jättenöjd med den :)
  • ixc

Ok! Tack!

kickan82 skrev 2008-06-21 12:36:30 följande:
    Mac ögonskuggor sitter bra hela dagen...älskar dom...dom finns på NK i Stockholm vet jag...
  • greeneyes
    Altair skrev 2008-06-22 17:02:33 följande:
    Det stod i ett mail att fakturan är förlängd och justerad till 1/7.
    Jaha, har inte fått nåt sånt mail. Då fattar jag
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fluffguf
    greeneyes skrev 2008-06-22 18:07:09 följande:
    Jaha, har inte fått nåt sånt mail. Då fattar jag
    Inte jag heller.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!