• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • ixc

Glad midsommar...i efterskot kanske?! Det kanske bara är jag som går in här en sån här dag?!

En fråga som jag hoppas att någon kan ge svar på såsmåning om!

Vilket märke på ögonskugga tycker ni sitter bra hela dagen? Om man gör iordning sig vid kl.7 på morgonen...och hoppas på att det håller sig till kl.17? (Gärna något som man kan titta på i butik...jag bor i Sthlm.)

Eller...är det ett önsketänkande?

• greeneyes

Glad midsommar allihopa! Själv sitter jag på jobbet fram till kl 15, men eftersom OB:n är grymt bra, så jag klagar inte

OBS! till er med BEAUTYBAG: tänk på att fakturan gick ut typ i fredags.. väldigt kort tid tycker jag..

ixc: första tipset är att köpa en primer, det funkar typ som lim för ögonskuggorna, och de sitter som berg. Man smörjer ett tunt lager på ögonlocket och låter det torka några minuter med stängda ögon. Det är något svårare att sudda ordentligt, men bara man är noggrann så tycker inte jag att det är något problem. Färgerna blir mer intensiva också. Med den som bas så sitter nästan alla skuggor, men mångas favorit här är Makeupstore (kallas MUS kort). Superbra skuggor som är dryga och räcker typ förevigt, kostar runt 100-lappen. Finns på åhlens city och i deras egna butiker lite runtom.

Själv ska jag slänga in en beställning från EM nu så jag hinner få 20%-rabatten som är tom imorgon

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Shoppingtokig

trevlig midsommar allihopa!

• trolltyg
    greeneyes skrev 2008-06-20 09:44:30 följande:
    Glad midsommar allihopa! Själv sitter jag på jobbet fram till kl 15, men eftersom OB:n är grymt bra, så jag klagar inte OBS! till er med BEAUTYBAG: tänk på att fakturan gick ut typ i fredags.. väldigt kort tid tycker jag..ixc: första tipset är att köpa en primer, det funkar typ som lim för ögonskuggorna, och de sitter som berg. Man smörjer ett tunt lager på ögonlocket och låter det torka några minuter med stängda ögon. Det är något svårare att sudda ordentligt, men bara man är noggrann så tycker inte jag att det är något problem. Färgerna blir mer intensiva också. Med den som bas så sitter nästan alla skuggor, men mångas favorit här är Makeupstore (kallas MUS kort). Superbra skuggor som är dryga och räcker typ förevigt, kostar runt 100-lappen. Finns på åhlens city och i deras egna butiker lite runtom. Själv ska jag slänga in en beställning från EM nu så jag hinner få 20%-rabatten som är tom imorgon
    Fast jag har för mig att det stod i ett mail eller om det var med på papper i beautybagen att de skjutit upp betalningen till juli eftersom den var så försenad. Men jag kanske har drömt? Det r mycket som händer hemma nu med renovering av kök, vardagsrum och sovrum så jag kan ha blandat ihop det.
  • greeneyes
    trolltyg skrev 2008-06-20 11:17:14 följande:
    Fast jag har för mig att det stod i ett mail eller om det var med på papper i beautybagen att de skjutit upp betalningen till juli eftersom den var så försenad. Men jag kanske har drömt? Det r mycket som händer hemma nu med renovering av kök, vardagsrum och sovrum så jag kan ha blandat ihop det.
    ja, det låter ju rimligt, måste ha missat den lappen i såna fall..
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • kickan82
    ixc skrev 2008-06-20 08:57:28 följande:
    Glad midsommar...i efterskot kanske?! Det kanske bara är jag som går in här en sån här dag?!En fråga som jag hoppas att någon kan ge svar på såsmåning om!Vilket märke på ögonskugga tycker ni sitter bra hela dagen? Om man gör iordning sig vid kl.7 på morgonen...och hoppas på att det håller sig till kl.17? (Gärna något som man kan titta på i butik...jag bor i Sthlm.)Eller...är det ett önsketänkande?
    Mac ögonskuggor sitter bra hela dagen...älskar dom...dom finns på NK i Stockholm vet jag...
  • LillaMysan

Hallå tjejer

Någon som provat elektriska ögonfransböjare som värmer fransarna? Funderar på att köpa en men undrar vilken som är bäst?

• Jooohanna

Hej alla!

LillaMysan: jag provade en sån när jag blev provsminkad inför ett bröllop av en makeupartist och tyckte den verkade kanon, men kommer inte ihåg vilket märke det var dessvärre... vet att den kostade runt 200:-.

Är det någon som använder IDs mineral veil?? Vad tycker ni om den isåfall? Bra eller är den onödig?

Hoppas att ni haft en bra midsommar förresten!

• 02Smulan

Vilken primer för ögonskugga tycker ni är bäst? Har sålt tre olika märken men faktiskt inte provat dem själv!!

På mig sitter skuggorna hyfsat bra så jag är mer ute efter starkare ton på skuggorna...
    Vill gärna höra era erfarenheter!

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!