• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • mjuik

Jag tappade min nya favoritskugga i golvet förut.
    Så var halva den burken borta.
    In the Garden från EM.

Nu får jag väl beställa en ny.
    Det blir alltid så dyrt när jag bara ska beställa en...

• Linny
    mjuik skrev 2008-06-17 14:36:24 följande:
    Jag tappade min nya favoritskugga i golvet förut.Så var halva den burken borta.In the Garden från EM.Nu får jag väl beställa en ny.Det blir alltid så dyrt när jag bara ska beställa en...
    Men om du har halva kvar så vänta ett tag. Så hinner du komma på mer du vill ha innan du beställer
  • mjuik
    Linny skrev 2008-06-17 14:40:31 följande:
    Men om du har halva kvar så vänta ett tag. Så hinner du komma på mer du vill ha innan du beställer
    Jo...det är klart. Men det är roligt att beställa mera =)
    Nej, jag ska lugna mig.
  • lillamaa

oj tack för svaret linny! vart har du köpt alal grejer? bor i en lite håla, inga affärer, suck. går det att beställa?

• Linny
    lillamaa skrev 2008-06-17 15:12:33 följande:
    oj tack för svaret linny! vart har du köpt alal grejer? bor i en lite håla, inga affärer, suck. går det att beställa?
    mineralmakeup beställde jag på www.strawberrynet.com
    Makeupstores grejer köpte jag i butik
    De övriga skuggorna köper du på nätet, från de länkar jag angav
  • greeneyes
    Knott skrev 2008-06-17 08:09:43 följande:
    Jag har känslig hy med lite tendens att bli torr. Du kanske skulle prova Rosencrème light (den vanliga Rosencrèmen är _väldigt_ fet) som är mer för torr hy. En bra sak med Dr Hauschka är att man kan köpa småförpackningar som räcker 1-2 veckor, då kan man prova t ex vilken kräm man ska ha
    Åh, det ska jag kolla upp! tack i massor
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Shoppingtokig
    mjuik skrev 2008-06-17 14:36:24 följande:
    Jag tappade min nya favoritskugga i golvet förut.Så var halva den burken borta.In the Garden från EM.Nu får jag väl beställa en ny.Det blir alltid så dyrt när jag bara ska beställa en...
    Haha! Förstår vad du menar
  • ixc

Jag har funderingar på att köpa en metallisk/shimmer skugga, är det annorlunare att arbeta med sådan, än med vanlig matt?

• greeneyes

wohoo, hittade på EM:s forumsida att de har 20% på alla orders fram tilll 21juni pga ombyggnationen av sidan.. plus nån gratis rouge. konstigt dock att den som svarade mig på online-chatten sa att de inte hade kampanj ju.. *kliar mig i skallen*

• greeneyes
    ixc skrev 2008-06-17 19:30:42 följande:
    Jag har funderingar på att köpa en metallisk/shimmer skugga, är det annorlunare att arbeta med sådan, än med vanlig matt?
    om man blöter penseln så kan man få fram skimret bättre, och då blir den mer heltäckande liksom *svårt att förklara*.. jag har dock nästan alltid icke-matt skugga, tycker det ger mer liv till ögonen.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!