• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes
    Knott skrev 2008-06-16 23:11:47 följande:
    Här finns lite info om solar bits, och lite tips på hur man kan pressa dem själv, intressant!
    oj, lät komplicerat.. men de var fina
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

..förresten, knott, tack för tipsen om dr hauschka funkar de för torr hy också?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Liiza

Jag ha tänkt köpa en sminkkurs i present åt en kompis.

Någon som har någon erfarenhet av något sådant?

"Face" eller "Make up Store" ???

Hon bor i Sundsvall...

• 02Smulan
    Fridapida skrev 2008-06-16 22:16:51 följande:
    Det är beautybag.se Det kostar 300 kr per paket o ska levereras var tredje månad. Två paket har skickats ut. Jag har varit jättenöjd. Det krävs inget av dig för att gå med. Rekomenderas!
    Nu blev jag nyfiken!
    Är det alltså små provflaskor som man får hem då?
    Är det prisvärt? Många olika produkter i varje paket eller?
    Berätta mer!
  • Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 23:22:33 följande:
    ..förresten, knott, tack för tipsen om dr hauschka funkar de för torr hy också?
    Jag har känslig hy med lite tendens att bli torr. Du kanske skulle prova Rosencrème light (den vanliga Rosencrèmen är _väldigt_ fet) som är mer för torr hy. En bra sak med Dr Hauschka är att man kan köpa småförpackningar som räcker 1-2 veckor, då kan man prova t ex vilken kräm man ska ha
  • Knott
    Liiza skrev 2008-06-17 00:09:17 följande:
    Jag ha tänkt köpa en sminkkurs i present åt en kompis.Någon som har någon erfarenhet av något sådant?"Face" eller "Make up Store" ???Hon bor i Sundsvall...
    Jag har aldrig gått kurs på FACE, bara MUS, men då har jag varit nöjd.
  • trolltyg
    Liiza skrev 2008-06-17 00:09:17 följande:
    Jag ha tänkt köpa en sminkkurs i present åt en kompis.Någon som har någon erfarenhet av något sådant?"Face" eller "Make up Store" ???Hon bor i Sundsvall...
    Jag bor i sundsvall och jag säger FACE helt klart, har varit hos dem i vintras och svärmor ska dit för andra gången snart. Vi är mer nöjda med dem i s.vall iallfall, bättre makeupatister enl mig. Vilken snäll kompis du är
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • snobben

Har många gloss men avskyr när de är klistriga, klarar inte dte. Glam shine är lite för klistrig för min smak, men jag har den nr 300 golden tatoo tror jag den heter, den är jättefin och sitter bra. Annars är min absoluta favorit make up stores i tub, älskar den. Inte alls klibbig och fin färg. Yves Rocher har också bra gloss utan klister

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • lillamaa

hej på er!

behöver lite tips. söker bra och hållbar:
    Foundation/Underlagskräm
    Mascara
    Ögonskugga
    ?täckkräm?
    Puder
    Läppglans
    Kajal penna
    Ögonbrynspenna/ skugga

alltså någonting som håller från morgon till kväll (tänk bröllops smink!)

jätte tacksam för alla tips och råd jag kan få

• Linny
    lillamaa skrev 2008-06-17 13:25:29 följande:
    hej på er!behöver lite tips. söker bra och hållbar:Foundation/UnderlagskrämMascaraÖgonskugga”täckkräm”PuderLäppglansKajal pennaÖgonbrynspenna/ skuggaalltså någonting som håller från morgon till kväll (tänk bröllops smink!) jätte tacksam för alla tips och råd jag kan få
    Foundation: Rekommenderar mineralfoundation. Har själv Laura Mercier
    Till det är det bra med ett finishing dust.
    Täckkräm vet jag inte vad du menar med, kanske concealer?? Isåfall har jag en flytandde från Clinique som är perfekt.

Mascara: Max Factor har massa bra som slår alla finare märken jag provat. Många gillar deras Masterpiece och Masterpiece Max. Jag gillar STRETCH

Ögonskugga: Fina på Makeupstore. Vill du prova många olika så kan du beställa Macprover från www.thebodyneeds.com eller andra prover från www.pureluxecosmetics.com. Underbara färger och ett prov räcker till kanske 30-40 appliceringar.

Puder behövs inte om du har mineralfoundation och finishing dust.

Läppglans: Jättefina på Makeupstore. Jag älskar deras färg Rio

Kajal: Använder oftast kakeyeliner eller gör eyeliner av skuggorna jag har. Har några kajalpennor från tex. Isadora som är ok, men det finns säkert bättre..

Ögonbrynsskugga: Kör på Makeupstores och applicerar med anglebrush.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!