• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Knott
    Sara84 skrev 2008-06-18 19:53:43 följande:
    Oooh äntligen har jag löst problemet med att inte kunna beställa från sidor som endast levererar inom USA!!Kolla in den här länken: www.myus.comDe fixar en egen "amerikansk brevlåda" och sedan fraktar de varorna viadre till Sverige! Woohooo!Midsommarshoppingen är i full fart!=)
    Jag har hört om det också, perfekt. Utan att ens ha gått in och försökt hitta det själv - är det höga avgifter för att starta och ha tjänsten och få efterleveranserna?
  • nekoi

Hej!
    Behöver lite snabb hjälp. Fick paket från Jordgubben, men så klart fastnade det i tullen och åker på att betala det. Har redan mailat dem, och de svarade att de självklart ersätter mig men jag måste visa upp tullkvitto, det har jag redan fått (den gula, fina lappen...

• nekoi

Tusan också de klippte av mitt meddelande...
    Provar igen:

Hej!
    Behöver lite snabb hjälp. Fick paket från Jordgubben, men så klart fastnade det i tullen och åker på att betala det. Har redan mailat dem, och de svarade att de självklart ersätter mig men jag måste visa upp tullkvitto, det har jag redan fått (den gula, fina lappen... *ironi*) exakt vad är det jag ska faxa dem och vilket nummer använde ni?
    Ska nämligen be min sambo faxa dem på jobbet.
    Skriver ni först ett brev, och faxar in det med kvittot? Angav ni bara e-mail, eller även... vad kortnr på det kort jag använde när jag betala (använde e-kort) eller kan de kolla det via databas (alltså, de har ju min e-mail från beställningen, antar jag iaf, eftersom de beräknar loyalty bonus) och... ja, snälla, steg för steg hur ni gjort för att få pengar tillbaka av Jordgubben

• Linny
    nekoi skrev 2008-06-19 11:51:48 följande:
    Tusan också de klippte av mitt meddelande...Provar igen:Hej!Behöver lite snabb hjälp. Fick paket från Jordgubben, men så klart fastnade det i tullen och åker på att betala det. Har redan mailat dem, och de svarade att de självklart ersätter mig men jag måste visa upp tullkvitto, det har jag redan fått (den gula, fina lappen... *ironi*) exakt vad är det jag ska faxa dem och vilket nummer använde ni?Ska nämligen be min sambo faxa dem på jobbet.Skriver ni först ett brev, och faxar in det med kvittot? Angav ni bara e-mail, eller även... vad kortnr på det kort jag använde när jag betala (använde e-kort) eller kan de kolla det via databas (alltså, de har ju min e-mail från beställningen, antar jag iaf, eftersom de beräknar loyalty bonus) och... ja, snälla, steg för steg hur ni gjort för att få pengar tillbaka av Jordgubben
    Jag har bara betalt via paypal och då har de uppgifter nog för att sätta tillbaka pengarna..
    Jag har scannat in kvittot och sedan attachat det till ett mail. I mailet har jag angett mitt ordernummer samt vad jag betalade i tull (samt postens avgifter) i svenska kronor.
  • TessanSessan
    Svar på #183
    Jag tog ett foto av det och bifogade med mitt mail. Var inga problem =) Hade också betalt med paypal.
  • nekoi

Tack Linny och TessanSessan - tog också ett foto och mailade över.
    Får vi se vad de säger Håll tummarna!

• nekoi

Tjihooo, det gick jätte bra! Tack för hjälpen! (Får vi se om pengarna kommer in också!!)

• Fluffguf

Idag har jag äääntligen masat mig ner och hämtat min beautybag (jag var bortrest tills i måndags). Jag håller med om att förra gången var bättre, men några roliga saker var det absolut! Jag fick ett snyggt nagellack som var ljusrosa iaf, perfekt eftersom jag bara äger ett lack innan 

• trolltyg
    Knott skrev 2008-06-19 06:12:24 följande:
    Jag har hört om det också, perfekt. Utan att ens ha gått in och försökt hitta det själv - är det höga avgifter för att starta och ha tjänsten och få efterleveranserna?
    Har kollat lite snabbt och det finns lite olika alternativ, för en engångsskickning på det billigaste alternativet så betalar man ca 20 dollar för själva adressen och sedan är det fraktkostnad till själva sverige och det berodde lite på vikten. Om jag förstått allt rätt vill säga
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-06-19 18:25:33 följande:
    Har kollat lite snabbt och det finns lite olika alternativ, för en engångsskickning på det billigaste alternativet så betalar man ca 20 dollar för själva adressen och sedan är det fraktkostnad till själva sverige och det berodde lite på vikten. Om jag förstått allt rätt vill säga
    De 20 dollarna man betalar är en engångskostnad alltså? Det är ju inte så farligt, frakten brukar ju vara rätt okej. Det hade varit grymt att kunna handla allt man kan i USA!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!