• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes

åh, nu blev jag också sugen på mac-pigmenten. tips på nyanser man inte får missa?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • TessanSessan

Var ett tag sen jag skrev i tråden nu, har dock följt den regelbundet =) Måste bara få beklaga mig över everyday minerals! Hade bestämt mig för att beställa ett fullstort paket lagom till de ändrade om hela sin sida. Och allt verkar klydda. Det gick inte att göra en vanlig order eftersom de hade problem med den internationella frakten så jag mejlade min order istället. Detta var nu för en vecka sen och jag har försökt kontakta dem sedan dess om hur jag ska betala dem men jag har inte fått något svar! Känner mig så besviken =( Deras livechat verkar inte heller funka.

Tänkte också passa på att recensera mina Coastalscents borstar. Har tyvärr inga dyrare så jag kan inte jämföra med dem, men jag känner mig iaf nöjd med resultatet =)
    Hade beställt:
    Angle blush brush (tyckte den var lite spretig i stråna, men annars nöjd)
    Chisel Angle Fluff Shadow Brush (lite spretig, men kan vara jag som inte riktigt vet hur jag ska använda den)
    Blending Brush (jättenöjd)
    Chisel Fluff Large Shadow Brush (jättenöjd)
    Chisel Fluff Medium Shadow Brush (jättenöjd)
    Foundation Concealer Brush Large (lite väl stor, men annars bra)
    Pink Round Crease Eye Brush (jättenöjd)
    De är något stickiga, men de är helt klart prisvärda =) Kommer bli en till beställning därifrån så småningom!

• greeneyes
    TessanSessan skrev 2008-06-16 23:01:00 följande:
    Var ett tag sen jag skrev i tråden nu, har dock följt den regelbundet =) Måste bara få beklaga mig över everyday minerals! Hade bestämt mig för att beställa ett fullstort paket lagom till de ändrade om hela sin sida. Och allt verkar klydda. Det gick inte att göra en vanlig order eftersom de hade problem med den internationella frakten så jag mejlade min order istället. Detta var nu för en vecka sen och jag har försökt kontakta dem sedan dess om hur jag ska betala dem men jag har inte fått något svar! Känner mig så besviken =( Deras livechat verkar inte heller funka.Tänkte också passa på att recensera mina Coastalscents borstar. Har tyvärr inga dyrare så jag kan inte jämföra med dem, men jag känner mig iaf nöjd med resultatet =) Hade beställt:Angle blush brush (tyckte den var lite spretig i stråna, men annars nöjd)Chisel Angle Fluff Shadow Brush (lite spretig, men kan vara jag som inte riktigt vet hur jag ska använda den)Blending Brush (jättenöjd)Chisel Fluff Large Shadow Brush (jättenöjd)Chisel Fluff Medium Shadow Brush (jättenöjd)Foundation Concealer Brush Large (lite väl stor, men annars bra)Pink Round Crease Eye Brush (jättenöjd)De är något stickiga, men de är helt klart prisvärda =) Kommer bli en till beställning därifrån så småningom!
    har också försökt maila dem med lite frågor, men inte fått nåt svar..
  • Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 22:55:03 följande:
    åh, nu blev jag också sugen på mac-pigmenten. tips på nyanser man inte får missa?
    Jag gick igång på de mörka som jag inte sett förut, bl a Deep blue green, Deep purple, Emerald green, Reflects blackened red. Och sedan "Solar reflects" - alla nyanserna!
  • Knott
    Knott skrev 2008-06-16 23:03:49 följande:
    Jag gick igång på de mörka som jag inte sett förut, bl a Deep blue green, Deep purple, Emerald green, Reflects blackened red. Och sedan "Solar reflects" - alla nyanserna!
    ... äsch, solar bits heter de ju

Vad trist med EM - deras korta leveranstid och billiga frakt har ju verkligen utgjort ett stort plus i kanten när det gäller att handla. Om det blir mycket krångligare och/eller dyrare finns det ju många andra märken att byta till, men det vore ju skönt om det även fortsättningsvis gick att handla därifrån - det är ju både bra och prisvärt!
  • greeneyes

men fattar inte riktigt det där med solar bits, vad är det egentligen?

• Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 23:07:21 följande:
    men fattar inte riktigt det där med solar bits, vad är det egentligen?
    *harkel* jag vet faktiskt inte riktigt... men jag blev så sugen. Jag har förstått det som att det är lösa pigment som man kan använda både som ögonskugga (ska då appliceras med fuktad pensel) eller på kroppen, som highlighter, etc.
  • TessanSessan

ja, tycker det är jättetråkigt. Har fått hem några prover och spaciellt fastnat för ett rouge därifrån, så vill verkligen beställa. Får väl försöka ha lite tålamod.

• Knott

Här finns lite info om solar bits, och lite tips på hur man kan pressa dem själv, intressant!

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!