• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fluffguf
    Liiza skrev 2008-06-16 22:41:40 följande:
    Tack för tipset! Jag använder inte gloss heller egentligen, men fick för mig att testa igen nu, det kändes lite somrigt! Jag ha ett gloss som heter"Loreal Glam Shine Juice", så det du tipsar om kanske sitter bättre!
    Jag har båda, och jag gillar känslan av glam shine juice bättre, men 6 hours håller betydligt längre!
  • Liiza
    Fluffguf skrev 2008-06-18 03:46:55 följande:
    Jag har båda, och jag gillar känslan av glam shine juice bättre, men 6 hours håller betydligt längre!
    Nu har jag också båda,
    håller med:
    Glam Shine Juice är trevligare att ha på sig,
    men oj vad den klistriga
    6H sitter bra!

• ixc

Ok!

En annan fråga om den typen av skugga...kan man ha sån samtidigt som en mat...eller flera av dom..? Eller...ser et konstigt ut om man har matt närmast brynen...och shimmer vid fransar och upp mot ögongloben?

Jag funderar på att "unna" mig att köpa imorgon...är nyfiken på vad ni säger om saken...

greeneyes skrev 2008-06-17 23:40:35 följande:
    om man blöter penseln så kan man få fram skimret bättre, och då blir den mer heltäckande liksom *svårt att förklara*.. jag har dock nästan alltid icke-matt skugga, tycker det ger mer liv till ögonen.
  • Linny
    ixc skrev 2008-06-18 19:36:43 följande:
    Ok!En annan fråga om den typen av skugga...kan man ha sån samtidigt som en mat...eller flera av dom..? Eller...ser et konstigt ut om man har matt närmast brynen...och shimmer vid fransar och upp mot ögongloben? Jag funderar på att "unna" mig att köpa imorgon...är nyfiken på vad ni säger om saken...
    Alltså, har du en ljus, lite mattare uppåt ögonbrynen och skimrigt på resten så tycker jag inte alls att det är konstigt. Den ljusa blir ju som en highlighter då
  • Fridapida
    ixc skrev 2008-06-18 19:36:43 följande:
    Ok!En annan fråga om den typen av skugga...kan man ha sån samtidigt som en mat...eller flera av dom..? Eller...ser et konstigt ut om man har matt närmast brynen...och shimmer vid fransar och upp mot ögongloben? Jag funderar på att "unna" mig att köpa imorgon...är nyfiken på vad ni säger om saken...
    Det beror ju lite på HUR skimmrig skugga du pratar om.
    svalmarkskan.blogg.se/2008/march/khaki-o-muffin.html
    På den bilden har jag Muffin ihop med Khaki. Khaki är matt o muffin skimmrig. De suddas ihop så man ser knappast vilken som är skimmrig. Men ljusast vill JAG ha det, när jag lägger den typen av mejk, på ögonlocket. Skuggan jag har i globlinjen är oftast matt.
  • Sara84

Oooh äntligen har jag löst problemet med att inte kunna beställa från sidor som endast levererar inom USA!!
    Kolla in den här länken:
    www.myus.com
    De fixar en egen "amerikansk brevlåda" och sedan fraktar de varorna viadre till Sverige! Woohooo!
    Midsommarshoppingen är i full fart!
    =)

• ixc

De jag har tänkt mig är inte jätte skimmriga, men, förhoppningsvis lyser de upp mer.

• 02Smulan

Ville bara säga att detta är den överlägset mest aktiva tråden jag har på min favoriter-lista Kul när det finns nytt att läsa hela tiden!

• Fridapida
    02Smulan skrev 2008-06-18 20:34:08 följande:
    Ville bara säga att detta är den överlägset mest aktiva tråden jag har på min favoriter-lista Kul när det finns nytt att läsa hela tiden!
    Det låter bra! Jag hade ingen aning om att det fanns så många likasinnade här i världen. Der är roligt att kunna dela sitt sminknörderi någonstans.
  • Fluffguf
    Sara84 skrev 2008-06-18 19:53:43 följande:
    Oooh äntligen har jag löst problemet med att inte kunna beställa från sidor som endast levererar inom USA!!Kolla in den här länken: www.myus.comDe fixar en egen "amerikansk brevlåda" och sedan fraktar de varorna viadre till Sverige! Woohooo!Midsommarshoppingen är i full fart!=)
    Åh, sånt är farligt ju! Men jag måste nog vänta tills lönen i juli åtminstone
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!