Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Vem var det som har bild på Jofotex nytryck av elefanter?
Tyras föräldrar skrev 2008-06-30 09:05:59 följande:
Jag har alltid tyckt att det fungerat bra med kantband och liknande på min vanliga maskin. Nu börjar jag reta mig på att det känns osmidigt och resultatet blir inte bra lika lätt som jag upplever att andra har det med t ex coverpro. Hur resonerar ni andra som inte har coversömmar och kantbandsmojänger?
Vi har urtrist väder och mitt huvud dunkar. Jag behöver sy en present till en väninnas son som fyller 2 år på fredag. Hon har kommenterat de frottéknickers jag sytt till bl a min store, ska jag sy liknande eller är det en tråkig present? Tänkte bara sy en grej och spontant känns det då roligare med t ex en tröja.
Blä, jag känner mig velig. Byxa är ju så mkt snabbare fixat än tröja också. Tror det är därför jag drar mig för tröjor. De ska fållas, trist på vanlig maskin som någon skrev tidigare. Vill man kanta något så blir det ett himla pysslande för en liten bit.
yrväder: du som syr mkt bodies, jag har fått för mig att du inte har cover med bandkantare, hur tidskrävande är kanterna för dig? Mäter du ut och fördelar eller har du en lång remsa som hänger med och du töjer allt eftersom?
TF, gobli, mira, botilda, gekko m fl, tack för all övertygelse, det får bli ett par knickers. Bara färgvalet kvar då
Min 3-åring var dock inte direkt till någon hjälp: "mamma, jag tycker att vi köper en leksak istället för att syyy" Såpbubblor är hans favorit så det får kanske bli en sån flaska också då.
Lines underbarn skrev 2008-06-30 21:09:47 följande: