• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Starlet1
    Nedina skrev 2008-09-30 09:35:18 följande:
    Morrn morrn tjejer!Sitter hemma och har tråkigt. Efter besök på akuten igår konstaterades att jag har svår magkatarr eller magsår. Så nu är det vila som gäller första dagarna. Har snart läst igenom alla bloggar och internetsidor jag kan komma på. Tänk hur det blir när man ÄNTLIGEN är hemma utan barnen, då har man supertråkigt.
    Vila du. Det behöver du. Men visst är det så, att när dom inte är hemma då vet man inte alls vad man ska göra
  • badthing
    Nirnaeth skrev 2008-09-30 11:20:02 följande:
    Nä jag tycker ju inte det, men tydligen så gör hon det. Visserligen har hon aldrig rosa, eller nåt annat som ser särskilt tjejigt ut..men vad fan?!Lite dåligt stil är det ju att bara ta för givet att det är en pojk, man kan ju iaf fråga.Fast å andra sidan har många trott att Xander var en tjej, så det jämnar väl ut sig När han kom till BB och hälsade på mig och Adele, så utbrast personalen: Åååh här kommer storasyster och hälsar på!Haha! Thomas blev skitsur, och en vecka senare hade Xander snaggat hår..*Snyft*
    Spelar väl ingen roll om man har rosa som tjej eller inte, man brukar ju ändå kunna se på dom vad dom är för något. :)

Haha. Det är som mina småbröder, dom hade alltid långt hår när dom var små, gamlingar kom och sa: Vilken söt tjej. Jooo, eller hur ;)
    Haha. Tur att ungarna är förbannat söta, det kanske var det dom menade? ;)
  • smarties

Moa får ofta höra hur söt hon är...eller rättare sagt.."men så söt lillebror var då"... :P
    Får alltid höra "vilka söta bröder..är dom tvillingar?"
    Hallå, en är hälften så stor som den andra, och har dessutom rosa mössa..morr.. :)
    Får helt enkelt köpa henne en rosa jacka då, hennes blåa verkar förvilla alla :P

• Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-30 11:33:19 följande:
    Moa får ofta höra hur söt hon är...eller rättare sagt.."men så söt lillebror var då"... :PFår alltid höra "vilka söta bröder..är dom tvillingar?"Hallå, en är hälften så stor som den andra, och har dessutom rosa mössa..morr.. :)Får helt enkelt köpa henne en rosa jacka då, hennes blåa verkar förvilla alla :P
    Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.

Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.
    Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?
    (och jag hoppas hon inte menade mig!!)

Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit.
    Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-09-30 12:09:24 följande:
    Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?(och jag hoppas hon inte menade mig!!)Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit. Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
    Jag tycker Adele är en sån Xanderkopia att det inte är klokt! På tal om nått annat kändes det som nu, helt plötsligt
    Men visst syns det att hon är en tjej, eller så är det bara för att man VET att hon är det.
    Många tror ju att Moses är en tjej, kanske för att han har rosa på sig ibland Men elefanterna i fem myror ÄR ju rosa
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • lindi
    Nirnaeth skrev 2008-09-30 12:09:24 följande:
    Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?(och jag hoppas hon inte menade mig!!)Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit. Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
    spelade ingen roll om tuva li var klädd i rosa från topp till tå så envisades folk ändå med att kalla henne för honom, så kläderna verkar ju inte spela någon roll (peruk är nog det enda som skulle hjälpa :-P )
     inte för att jag skulle ha något emot en kille i helrosa heller men det känns på något vis som att min lilla tjej ser ut som en kille om de inte ens tror att hon är en tjej en sån gång :-P
    faste egentligen varför bryr man sig så mycket i sånna kommentarer, helt onödigt egentligen. det ska jag sluta med *bestämmer* hihi!
    fast iof är det väl ingen fara med super tjejiga tuva li nu så det gör ju det hela lite lättare.
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • tejp

Egentligen är det ganska irriterade, att folk alltid kollar kläderna och utgår från att det är en tjej om den har rosa och en kille om den har blått.

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • Nirnaeth

Det har inte stört mig förut, men nu har det blivit väldigt ofta på sistone, flera gånger i veckan möter jag folk som direkt antar att Adele är en pojke. Det har inte hänt en enda gång att nån direkt trott att  hon är en tjej.

Oki, visst, hon har blå vagn..nu grön. Blårandig skötväska, grön overall...alltid brunt/grönt/orange osv..men jag visste int att det bara var pojkar som "fick" ha såna färger!

Det gör mig inget om hon blir en pojkflicka heller sen, det var jag när jag var liten

Nu ska jag ta min lille flickpojke och gå och hämta den andra flickpojken på dagis!

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Michaela83
    Martha skrev 2008-09-29 21:12:46 följande:
           Är det nån som vill följa med till Sthlm på Underbara barn nu då??        Det är den 31 okt - 2 november.   En tjej helg i sthlm utan barn??!!               www.underbarabarn.com
    Jag vill ... men är inte säker på om jag kan.. Beror på flytt.
    Wilma -05 & Elwira -07
  • Starlet1

Min mobil har fått tuppjuck. Ska åka och lämna in den strax, håll tummarna för att dom bara ser att den inte funkar och inte ser VAD det är för fel på den Generad

Svar på tråden Poppispinglorna