• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Michaela83
    Martha skrev 2008-08-20 08:53:34 följande:
    Go morron tjejjer...   ursh va dåliga vi är på å skriva här nu...  alla har väl fullt upp med dagis å skolor å sånt kan jag tänka.. ;)
    Ja, jag försöker njuta av semesterns sista dagar! Börjar jobba på Lördag.. men det ska bli najs!
    Wilma -05 & Elwira -07
  • MiniMie

weee... IKEA-katalogen har precis anländigt i min brevlåda.. lagom till mitt morgon te. Här ska bläddras.. ;)

• tejp

Hejhej!

jag är inte upptagen av dagis Moses är väl den enda som inte ska börja nu verkar det som. Har dock inget vettigt att skriva. Idag ska vi shoppa lite kläder till barnen, det är verkligen tomt i Rufus garderob, han har vuxit som tusan på längden.

Måste till banken idag med, undra om det är mkt folk :/

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • Nirnaeth

Jag borde vara upptagen..borde sitta med näsan i skolböckerna..men jag kan inte tänka just nu

Fick just ett mail från min lärare, där hon informerar mig om att hon bokat in mig på två studiebesök nästa vecka, där jag INTE kan ta med Adele. Plus ett studiebesök under min APU-tid. Dessutom har jag metodövningar nästa vecka, och examination..
    Jag kan inte ha med Adele på nåt av det här..och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av henne!
    Under metodövningen, och examinationen, ska Thomas ta några timmar ledigt. Men studiebesöken är ju hela dagen..och det är lite sent att komma nu och be om ledigt. Han jobbar ju sista veckan nästa vecka, och är sen pappaledig i tre veckor.
    Hade jag vetat det här tidigare då hade han ju fått ta pappaledigt hela nästa vecka också.

Det krånglar ju till det hela lite, eftersom han är den enda som kan mata henne med flaska.

Jävla bök..!!

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-20 10:34:31 följande:
    Jag borde vara upptagen..borde sitta med näsan i skolböckerna..men jag kan inte tänka just nu Fick just ett mail från min lärare, där hon informerar mig om att hon bokat in mig på två studiebesök nästa vecka, där jag INTE kan ta med Adele. Plus ett studiebesök under min APU-tid. Dessutom har jag metodövningar nästa vecka, och examination..Jag kan inte ha med Adele på nåt av det här..och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av henne!Under metodövningen, och examinationen, ska Thomas ta några timmar ledigt. Men studiebesöken är ju hela dagen..och det är lite sent att komma nu och be om ledigt. Han jobbar ju sista veckan nästa vecka, och är sen pappaledig i tre veckor. Hade jag vetat det här tidigare då hade han ju fått ta pappaledigt hela nästa vecka också.Det krånglar ju till det hela lite, eftersom han är den enda som kan mata henne med flaska.Jävla bök..!!
    guud va drygt.. men går det verkligen inte å skjuta på de där besöken till nästa vecka istället då?
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Nirnaeth

Nej, för studiebesöken görs tillsammans med hela omvårdnadsklassen. Hade det bara varit jag, så hade det väl gått att ändra. Men eftersom studiebesöken är på sjukhus (rönten, kem. lab, krematoriet osv) så tar dom inte emot folk en och en hur som helst.
    Troligtvis är det här enda chansen, eftersom jag inte har så långt kvar..och nästa studiebesök  dröjer.
    *gah*

Det hade ju varit trevligt om jag hade fått veta det här lite tidigare, så hade vi ju kunnat lösa det med Thomas jobb. Men eftersom han planerat att vara ledig from 1:a september så har han ju jobb inplanerade hela nästa vecka.

ÅÅåååh vad det ska bli skönt att bli klar med skolan, och slippa allt krångel!!
    Jag begär ju inte att dom ska vända ut och in på sig bara för att jag har barn, men några veckors förvarning hade varit trevligt iaf!

Martha skrev 2008-08-20 10:36:23 följande:
    guud va drygt.. men går det verkligen inte å skjuta på de där besöken till nästa vecka istället då?
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-08-20 10:42:44 följande:
    Nej, för studiebesöken görs tillsammans med hela omvårdnadsklassen. Hade det bara varit jag, så hade det väl gått att ändra. Men eftersom studiebesöken är på sjukhus (rönten, kem. lab, krematoriet osv) så tar dom inte emot folk en och en hur som helst. Troligtvis är det här enda chansen, eftersom jag inte har så långt kvar..och nästa studiebesök  dröjer. *gah*Det hade ju varit trevligt om jag hade fått veta det här lite tidigare, så hade vi ju kunnat lösa det med Thomas jobb. Men eftersom han planerat att vara ledig from 1:a september så har han ju jobb inplanerade hela nästa vecka.ÅÅåååh vad det ska bli skönt att bli klar med skolan, och slippa allt krångel!!Jag begär ju inte att dom ska vända ut och in på sig bara för att jag har barn, men några veckors förvarning hade varit trevligt iaf!
    Det är rätt intressanta studiebesök iaf! på krematoriet hade vi sån tur att dom precis hann köra in en kista när vi kom! jag tyckte både kemlab och röntgen också var bra! Men som sagt, krångligt att allt kommer så i sista stund, för de där borde ju läraren ha vetat om ett tag iom att det alltid är i omvårdnadskursen.

vilken lärare har du nu? vart blir omvårdnadspraktiken?
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-08-20 11:01:40 följande:
    Det är rätt intressanta studiebesök iaf! på krematoriet hade vi sån tur att dom precis hann köra in en kista när vi kom! jag tyckte både kemlab och röntgen också var bra! Men som sagt, krångligt att allt kommer så i sista stund, för de där borde ju läraren ha vetat om ett tag iom att det alltid är i omvårdnadskursen.vilken lärare har du nu? vart blir omvårdnadspraktiken?
    Ja jag ser fram emot studiebesöken, för dte verkar väldigt intressant, så jag vill absolut inte missa det.
    Men det går ju inte bara att dumpa Adele på en parkbänk heller..

Jag har Stina nu..och hon har ju inte varit så aktiv på informationssidan hittills, så jag känner mig inte förvånad över att detta kom i sista sekunden heller. Mest bara irriterad. Hade jag inte haft Adele så hade det ju inte varit några problem..då går det ju att vara flexibel.

Praktiken blir på Avd.6 på Borlänge sjukhus. Rehab, och palliativ vård.
  • Nirnaeth

Kan ju tillägga att jag läste halva omvårdnadskursen innan sommarlovet, så hon hade alltså två månader på sig att säga nåt om studiebesök..FÖRE ledigheten..

• tejp

Nej det är ju inte bara när man har en bebis. Hoppas det löser sig så du kan följa iallafall. Det var lite sådär när vi läste också, att studiebesöken kom lite i sista sekunden.

Har du varit på obduktion?

Tror den praktiken blir skoj iaf!

Svar på tråden Poppispinglorna