• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nirnaeth

Nej, ingen obduktion än. Men det vill jag verkligen gå på. Hur mycket får man se?

Ja jag lär ju lösa det här..för studiebesöken är ju obligatoriska..jag får ju inte godkänt om jag inte är med på dom.

tejp skrev 2008-08-20 11:25:09 följande:
    Nej det är ju inte bara när man har en bebis. Hoppas det löser sig så du kan följa iallafall. Det var lite sådär när vi läste också, att studiebesöken kom lite i sista sekunden.Har du varit på obduktion?Tror den praktiken blir skoj iaf!
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-08-20 11:30:08 följande:
    Nej, ingen obduktion än. Men det vill jag verkligen gå på. Hur mycket får man se?Ja jag lär ju lösa det här..för studiebesöken är ju obligatoriska..jag får ju inte godkänt om jag inte är med på dom.
    Dom brukar ha förberett och öppnat kroppen, men sen får man se allt, hur dom arbetar sig igenom alla delar, skär upp, kollar allt. Det är intressant tills dom kommer till magsäcken ungefär, där vill man helst att det ska vara tomt för annars blir det en ohygglig lukt
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • Nirnaeth

Det lät intressant! (inte för att jag gillar döda kroppar eller äckliga odörer..)
    Det är bra att dom har flera olika APU:er, och studiebesök överallt, så att man får ett hum om vad som väntar.
    Och ska man jobba med sjuka människor kan det vara bra att veta hur allt ser ut och vart det sitter..IRL alltså. Det är en helt annan sak att se med egna ögon, mot att läsa och lyssna.

Vissa Omvårdnadsutbildningar har ju inte ett enda studiebesök, och EN enda praktik på tre veckor. Fast nu ska det ändras, så att alla omvårdnadsutbildningar måste ha fler praktiker.

tejp skrev 2008-08-20 11:32:49 följande:
    Dom brukar ha förberett och öppnat kroppen, men sen får man se allt, hur dom arbetar sig igenom alla delar, skär upp, kollar allt. Det är intressant tills dom kommer till magsäcken ungefär, där vill man helst att det ska vara tomt för annars blir det en ohygglig lukt
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • smarties

Åh idag har jag vinkat åt Moa för första gången, hon undrade vad sjutton jag gjorde.. :D

Sen var jag ute en kvart, o hon blev så glad så när jag kom igen :)

Hon har även gått femton steg i rad, fröken Ina räknade :D

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties

Nedina: Jag gör tummen upp åt dig, hoppas det funkar
    Nu håller då jag tummarna rejält :D

• Nedina
    smarties skrev 2008-08-20 18:37:08 följande:
    Nedina: Jag gör tummen upp åt dig, hoppas det funkar Nu håller då jag tummarna rejält :D
    Ja, hoppas de hör av sig! Var lite kaosartat idag, men ska påminna dem igen.
    Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • znoozan
    Martha skrev 2008-08-20 08:53:34 följande:
    Go morron tjejjer...   ursh va dåliga vi är på å skriva här nu...  alla har väl fullt upp med dagis å skolor å sånt kan jag tänka.. ;)
    inte bara dagis,shopping oxåFlört 
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • smarties

Viktigt med shopping, det måste ju göras nu, ungarna behöver nya kläder. :)

Appropå shopping måste jag nog köpa nya skor åt Max, jag tror hans fötter växt massor i sommar..det ser ut så när han går :P

• Martha
    znoozan skrev 2008-08-20 20:52:33 följande:
    inte bara dagis,shopping oxå 
    Hihi eller fönstertittning kanske det kallas när man bara tittar å inte handlar.. :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • znoozan
    Martha skrev 2008-08-20 21:04:53 följande:
    Hihi eller fönstertittning kanske det kallas när man bara tittar å inte handlar.. :)
    jag shoppade ju lite iaf får shoppa mer när vi kommer från kretaRäcka ut tungan
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
Svar på tråden Poppispinglorna