• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • smarties

Jag ska se hur snoriga de är imorgon, är det pigga och glada i övrigt går vi dit iallafall, annars får vi väl stanna hemma och leka för oss själva. :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-08-24 16:28:56 följande:
    Nämen precis, så tänker jag också. Och eftersom jag inte ska till jobbet imorgon, utan det "bara" är inskolning, så går jag dit med honom, så får dom skicka hem oss om det inte godkänns. Lite snor dör ju ingen av. Det är mest genomskinligt. Måste ju få inskolningen avklarad den här veckan.Hur var trolltjejen då, eller vad det var? Synd att vi missade det.
    Det var Bodils minicirkus å skit varmt... Tjejerna var inte ett dugg intresserade tror dock att värmen hjälpte till för det var outhärdligt..
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-08-24 16:50:41 följande:
    Det var Bodils minicirkus å skit varmt... Tjejerna var inte ett dugg intresserade tror dock att värmen hjälpte till för det var outhärdligt..
    Aha, så var det ju. Ja, det har varit varmt idag. Adam är hur busig som helst. Orkar inte riktigt idag känner jag, eftersom vi är snoriga och lite låga allihop.
  • Nirnaeth

Nu börjar jag minst sagt känna mig panikslagen..
    Vi har tränat varje dag nu i över en vecka, för att vänja Adele vid flaskan. Om en vecka ska ju jag göra praktik på heltid, och Thomas ska sköta matningen.
    Hon BLÅVÄGRAR!! Skriker tills hon får panik, somnar av ren utmattning på tom mage..vi har provat olika flaskor, olika sorters ersättning, bröstmjölk..olika positioner..
    Jag går hemifrån när det är matdags, eller går in i ett annat rum så att hon inte ska se eller höra mig..
    Men inget funkar..hon öppnar inte ens munnen när flaskan kommer..utan kniper, sen vänder hon sig bort och gallskriker.

Jag orkar snart inte mer, jag mår fysiskt illa av att höra henne skrika och veta att jag medvetet gör så mot henne. Hon vill ju ammas..hon vill inte ha flaskan..
    Det känns som om jag prioriterar mig själv över henne nu..eftersom jag enbart ger henne flaska för att jag ska sköta min utbildning..
    Det är inte värt det..!!

Måste prata med dom på tisdag när jag ska till skolan, försöka förhandla mig till nån annan lösning. Jag kan inte vara borta på heltid i tre veckor när min lilla bebis är hemma och gallskriker, vrålhungrig, timme efter timme..

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 18:15:23 följande:
    Nu börjar jag minst sagt känna mig panikslagen..Vi har tränat varje dag nu i över en vecka, för att vänja Adele vid flaskan. Om en vecka ska ju jag göra praktik på heltid, och Thomas ska sköta matningen.Hon BLÅVÄGRAR!! Skriker tills hon får panik, somnar av ren utmattning på tom mage..vi har provat olika flaskor, olika sorters ersättning, bröstmjölk..olika positioner..Jag går hemifrån när det är matdags, eller går in i ett annat rum så att hon inte ska se eller höra mig..Men inget funkar..hon öppnar inte ens munnen när flaskan kommer..utan kniper, sen vänder hon sig bort och gallskriker.Jag orkar snart inte mer, jag mår fysiskt illa av att höra henne skrika och veta att jag medvetet gör så mot henne. Hon vill ju ammas..hon vill inte ha flaskan..Det känns som om jag prioriterar mig själv över henne nu..eftersom jag enbart ger henne flaska för att jag ska sköta min utbildning..Det är inte värt det..!! Måste prata med dom på tisdag när jag ska till skolan, försöka förhandla mig till nån annan lösning. Jag kan inte vara borta på heltid i tre veckor när min lilla bebis är hemma och gallskriker, vrålhungrig, timme efter timme..
    Vi försökte ett bra tag för att få Adam att ta flaskan. Det var välling då. Och han ville inte alls. Vi tog en paus och sen gjorde Göte välling istället för gröt av misstag och hällde det i en flaska och gav Adam och då åt han.

Så vem vet. Hon kanske behöver några dagars paus. Men alla vill ju inte ha flaskan heller. Jag förstår att det är skitjobbigt för dig.
  • Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 18:15:23 följande:
    Nu börjar jag minst sagt känna mig panikslagen..Vi har tränat varje dag nu i över en vecka, för att vänja Adele vid flaskan. Om en vecka ska ju jag göra praktik på heltid, och Thomas ska sköta matningen.Hon BLÅVÄGRAR!! Skriker tills hon får panik, somnar av ren utmattning på tom mage..vi har provat olika flaskor, olika sorters ersättning, bröstmjölk..olika positioner..Jag går hemifrån när det är matdags, eller går in i ett annat rum så att hon inte ska se eller höra mig..Men inget funkar..hon öppnar inte ens munnen när flaskan kommer..utan kniper, sen vänder hon sig bort och gallskriker.Jag orkar snart inte mer, jag mår fysiskt illa av att höra henne skrika och veta att jag medvetet gör så mot henne. Hon vill ju ammas..hon vill inte ha flaskan..Det känns som om jag prioriterar mig själv över henne nu..eftersom jag enbart ger henne flaska för att jag ska sköta min utbildning..Det är inte värt det..!! Måste prata med dom på tisdag när jag ska till skolan, försöka förhandla mig till nån annan lösning. Jag kan inte vara borta på heltid i tre veckor när min lilla bebis är hemma och gallskriker, vrålhungrig, timme efter timme..
    Tror du inte att hon "känner på sej" att det är ett test??? När det väl är allvar kanske det går bra ändå... Hoppas på det..
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Nirnaeth

Mja...alltså jag trodde ju att det gick bra, så jag tog en heldag på Kupolen..och efter kanske 4-5 timmar kom jag hem, till en svettig Thomas och en utmattad Adele. Hon hade inte ätit en droppe på hela tiden, och bara vrålat. Hon äter i vanliga fall en gång i timmen.
    Det känns som barnmisshandel, ärligt talat Att tvinga på henne nånting som hon så uppenbart inte vill ha.

Martha skrev 2008-08-24 19:02:35 följande:
    Tror du inte att hon "känner på sej" att det är ett test??? När det väl är allvar kanske det går bra ändå... Hoppas på det..
  • Nirnaeth

Vi har ju försökt ett flertal gånger..och 2 gånger av 10, kanske, har hon gått med på flaskan, men då bara pyttemängder. Nu har jag inte många dagar kvar, plus att hon för nån timme sen släppte världens snorbomb och är nu tydligen dyngförkyld..*gah*

Xander var ju helt tvärtom, han totalratade bröstet istället..han betedde sig på exakt samma sätt som Adele gör, skrek och spände sig bakåt.

Det vore ju enklare om hon åt lite riktig mat på dagarna..för då skulle jag ju kunna ta dagpass och sen får hon ha sin kvälls- och nattamning kvar.

Urk..hoppas det här går att lösa med skolan..

Starlet1 skrev 2008-08-24 18:52:33 följande:
    Vi försökte ett bra tag för att få Adam att ta flaskan. Det var välling då. Och han ville inte alls. Vi tog en paus och sen gjorde Göte välling istället för gröt av misstag och hällde det i en flaska och gav Adam och då åt han.Så vem vet. Hon kanske behöver några dagars paus. Men alla vill ju inte ha flaskan heller. Jag förstår att det är skitjobbigt för dig.
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 19:14:47 följande:
    Vi har ju försökt ett flertal gånger..och 2 gånger av 10, kanske, har hon gått med på flaskan, men då bara pyttemängder. Nu har jag inte många dagar kvar, plus att hon för nån timme sen släppte världens snorbomb och är nu tydligen dyngförkyld..*gah* Xander var ju helt tvärtom, han totalratade bröstet istället..han betedde sig på exakt samma sätt som Adele gör, skrek och spände sig bakåt.Det vore ju enklare om hon åt lite riktig mat på dagarna..för då skulle jag ju kunna ta dagpass och sen får hon ha sin kvälls- och nattamning kvar.Urk..hoppas det här går att lösa med skolan..
    Isac tog inte heller flaska,vi provade oxå allt! Dock åt han med 3-4 h mellanrum så hade jag velat göra ngt hade jag ju haft några h på mig! Är ni i blge? långa raster? han kanske kan komma med henne/du cykla hem så hon får käka?
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
Svar på tråden Poppispinglorna