Nirnaeth skrev 2008-08-24 18:15:23 följande:
Nu börjar jag minst sagt känna mig panikslagen..Vi har tränat varje dag nu i över en vecka, för att vänja Adele vid flaskan. Om en vecka ska ju jag göra praktik på heltid, och Thomas ska sköta matningen.Hon BLÅVÄGRAR!! Skriker tills hon får panik, somnar av ren utmattning på tom mage..vi har provat olika flaskor, olika sorters ersättning, bröstmjölk..olika positioner..Jag går hemifrån när det är matdags, eller går in i ett annat rum så att hon inte ska se eller höra mig..Men inget funkar..hon öppnar inte ens munnen när flaskan kommer..utan kniper, sen vänder hon sig bort och gallskriker.Jag orkar snart inte mer, jag mår fysiskt illa av att höra henne skrika och veta att jag medvetet gör så mot henne. Hon vill ju ammas..hon vill inte ha flaskan..Det känns som om jag prioriterar mig själv över henne nu..eftersom jag enbart ger henne flaska för att jag ska sköta min utbildning..Det är inte värt det..!! Måste prata med dom på tisdag när jag ska till skolan, försöka förhandla mig till nån annan lösning. Jag kan inte vara borta på heltid i tre veckor när min lilla bebis är hemma och gallskriker, vrålhungrig, timme efter timme..
Vi försökte ett bra tag för att få Adam att ta flaskan. Det var välling då. Och han ville inte alls. Vi tog en paus och sen gjorde Göte välling istället för gröt av misstag och hällde det i en flaska och gav Adam och då åt han.
Så vem vet. Hon kanske behöver några dagars paus. Men alla vill ju inte ha flaskan heller. Jag förstår att det är skitjobbigt för dig.