• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-09-02 09:30:33 följande:
    Nån som vill ta en fika eller nåt på torsdag. Då är jag och Adam lediga. Tror jag inte behöver lämna honom på dagis då. Det beror lite på hur det går fram tills dess. Om han kanske behöver vara där nån timme för rutinen. Men jag hoppas jag kan ha han hemma hela dan. Känner mig ju som en bov ändå.
    Jag jobbar.. :(   Fast jag börjar inte förrens kl 15..  Så om ni träffas tidigt så hinner jag vara med.. :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-02 14:42:55 följande:
    Har just varit på treårskoll hos tandis med Xander. Känner mig lite arg..När vi satt där, så frågde tandläkaren om han åt godis, glass, läsk..osv. Vi sa som det var, inget godis, glass ibland. Sen frågade hon vad han brukar dricka, och även där sa vi som det var, att han dricker juice. Då tittade hon på oss som om vi var världens avskum..! Jag hade ingen aning om att juice var jämförbart med arsenik och annat skitfarligt material. Herregud, vi borstar tänderna morgon och kväll, han äter nästan aldrig kakor och sötsaker, aldrig godis, ingen läsk..han dricker sin jävla äppeljuice till maten..och det var tydligen såååå hemskt!Kände mig som världens sämsta mamma när vi satt där, som om jag inte bryr mig ett smack om mitt barns välbefinnande. Jäkla apa..Inte var hon särskilt pedagogisk heller, när hon ville att Xander skulle öppna munnen..han knep bara mer och mer ju mer hon tjatade. Förstår honom, det hade jag också gjort. Till slut sa jag åt honom att öppna munnen så vi kunde skynda oss därifrån, och då gapade han en stund, sen var det bråttom därifrån.
    Oj, nu blev jag nervös inför vårt första tandläkarbesök Förvånad. Inget godis men visst får han lite juice och nån kaka som farfar ger honom.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-02 14:44:18 följande:
    Jag jobbar.. :(   Fast jag börjar inte förrens kl 15..  Så om ni träffas tidigt så hinner jag vara med.. :)
    Var det trevligt igår? Visst kan vi ses före kl 15, jag har hela dan på mig.

Var på Lindex igår och köpte ett par bruna plyschbyxor från SVT-kollektionen.
  • smarties

Är det fler än jag som har en unge som stupar i soffan när dom kommer hem från dagis? :)
    Max han behöver bara lägga sig i soffan så är han borta och sover.

Tänk om han kunde förstå att om man går upp senare, och inte klockan sex, så orkar man vara vaken dom få timmarna som är kvar mellan dagisslut och läggdags.. :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Martha
    smarties skrev 2008-09-02 15:22:48 följande:
    Är det fler än jag som har en unge som stupar i soffan när dom kommer hem från dagis? :)Max han behöver bara lägga sig i soffan så är han borta och sover.Tänk om han kunde förstå att om man går upp senare, och inte klockan sex, så orkar man vara vaken dom få timmarna som är kvar mellan dagisslut och läggdags.. :)
    Havanna var tvungen att lägga sej en stund nu...  Men så jätte länge får hon inte sova..
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-09-02 15:19:50 följande:
    Var det trevligt igår? Visst kan vi ses före kl 15, jag har hela dan på mig. Var på Lindex igår och köpte ett par bruna plyschbyxor från SVT-kollektionen.
    Å Har de kommit nu?? Fick mail om dom nyss.. ska nog dit å kika i morron efter jobbet.. :)
  • Nirnaeth
    Är det fler än jag som har en unge som stupar i soffan när dom kommer hem från dagis? :)Max han behöver bara lägga sig i soffan så är han borta och sover.Tänk om han kunde förstå att om man går upp senare, och inte klockan sex, så orkar man vara vaken dom få timmarna som är kvar mellan dagisslut och läggdags.. :)
    *räcker upp handen*

Xander är en zombie oftast när han kommer hem. Han säger själv att han vill sova en stund, sen är han omöjlig att väcka, och lyckas man då är han helt förbytt. Sur och arg, bara skriker och är vrång. Skittaskigt "morgon"humör.
    Men det är bara en del dagar, andra dagar så är han hur pigg som helst hela dagen.

Sen är han också vaken kl 6 på morgonen..
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • smarties
    Nirnaeth skrev 2008-09-02 16:33:21 följande:
    *räcker upp handen*Xander är en zombie oftast när han kommer hem. Han säger själv att han vill sova en stund, sen är han omöjlig att väcka, och lyckas man då är han helt förbytt. Sur och arg, bara skriker och är vrång. Skittaskigt "morgon"humör. Men det är bara en del dagar, andra dagar så är han hur pigg som helst hela dagen. Sen är han också vaken kl 6 på morgonen..
    Det är nästan så man blir mörkrädd, dom låter som dom skulle passa bra ihop, skulle säkert slåss hela dagarna ;)
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-02 16:46:18 följande:
    Det är nästan så man blir mörkrädd, dom låter som dom skulle passa bra ihop, skulle säkert slåss hela dagarna ;)
    Haha! Ja det blir antingen succé eller katastrof!
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Starlet1
    Har ju inte själv träffat Adam efter dagis sådär på eftermiddagen. Men svågern, som är han som hämtar halva veckan, sa att Adam var så trött att han hade svårt att hålla han vaken till halv sju
Svar på tråden Poppispinglorna