• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Martha
    lindi skrev 2008-08-31 21:11:57 följande:
    tuva li har ju en platsbyggd säng (ni får kika i pralin på lördag) och Love ska få hennes växasäng när han vuxit ur spjälisen. det är en gammal sak som jag renoverat lite.
    Åå ska ni vara med där??
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Nirnaeth

Xander har just nu en säng som hans farfar har byggt, 75x120, med kanter runtom hela. Den har varit kanon, som första säng, men ska bytas ut snart.
    Har tagit hem en urgammal växa-säng, som jag målat, men nu har jag beslutsångest. Den är lite smal, Xander får ju plats, men vi kan inte ligga bredvid honom i den.

Fast om nåt halvår ska ju ändå Adele och Xander flytta in i datarummet, där vi ska bygga våningssängar åt dom, så han får väl stå ut med sin säng tills dess.

Är bra sugen på att låta Adele sova i växasängen istället, men den dåren är högt och lågt, rullar runt, "klättrar" och har sig, så hon skulle bara ramla ur den på nätterna. Dessutom vill jag inte skruva hål i den för v

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

aggtassarna

Har lite problem med att hantera t-bordet på bärbara datorn

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-31 20:08:44 följande:
    Vad har ni för sängar till era små? Måste utrusta barnens blivande rum med bra sängar nu.. :)
    Här sover barnen i KURA från IKEA, med sängtältet med samma namn
    Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • smarties

Bra tips bra tips. :)

Fråga nummer 2 nu då, för att skydda madrassen mot framtida pink och sånt.
    Finns det något alternativ till denna stela plast som man köper i affären?

Det måste ju finnas något mjukare, typ lakanaktigt som man drar över madrassen bara? :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • znoozan

Barnen hade skoj på travet,förutom att Liam blev mosad av en stor (ca 12 år) kille som fick höra ett och annat av mig kan jag lova Trist att alla stora barn skulle meja ner de små,vi gick iväg och bla. käkade en sväng,mot slutet var det lugnare i hoppborgarna då hoppade grabbarna mer Isac ägnade annars stor del av dagen åt att rymma till vattenpölar,han är hopplös på det,tur att man hade ombyten med!
    Isac totalvägrar spjälis så den gav jag bort,har inte riktigt bestämt vilken vi ska köpa än,skulle vilja ha en såndär liten utdragbar men tror vi måste ha en större så man kan ligga bredvid honom när han somnar som nu,han försöker ju rymma ändå så ligger man inte bredvid lär ju läggningen ta en evighet....

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Martha

Go morron flickor!!!  I dag är det dagis dag för tjejerna.. och jag ska åka till Sthlm på personalfest.. :)  Liiite drygt dock att vi åker Sthlm tur och retur i dag men men.. 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • smarties

Dagis här också idag, och försöka sälja o hiva iväg massa saker här hemma..lär ju roa mig med något mellan jobbansökningarna.. :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-08-31 22:07:01 följande:
    Bra tips bra tips. :)Fråga nummer 2 nu då, för att skydda madrassen mot framtida pink och sånt. Finns det något alternativ till denna stela plast som man köper i affären?Det måste ju finnas något mjukare, typ lakanaktigt som man drar över madrassen bara? :)
    tror jag rekomenderat de tidigare.. IKEA har dra-på-lakan som går över hela madrasserna.. 90x200.. dom är jätte mjuka, så att sova direkt på dom utan lakan emellan går aldeles utmärkt och de blir ett lakan mindre att tvätta vid olyckor.
    Är samma prinsip som plastunderläggen men de täcker som sagt hela sängytan iställe för bara den där lilla biten mitt i om man har lösa... väldigt smidigt.. kostar lite.. tror 199 eller 229.. eller liknande. Men väl värt =)=)
  • Starlet1

Jaha, då börjar man jobba igen då. kl 13-23 idag. Adam ska till dagis till strax före kl 11 och så hämtar farbror honom kl 17. Han får ju en rätt lugn kväll eftersom han då vill ha mat vid kl 17 och sen välling kl 19 och så somnar han. Så farbror kan titta på TV hela kvällen. Men det känns tråkigt att inte vara hemma hos Adam.

Svar på tråden Poppispinglorna