• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-01 15:15:47 följande:
    Men huvva, kan det bli såna problem också? Huh. Men än så länge vill han hem. Men det är skitjobbigt att lämna honom där.
    Urk ja..fast som sagt beror det ju på att hans kusin/allra bästa vän nyss börjat på hans avdelning, och har längre dagar. Det har aldrig varit så här förut, tack och lov!

Förstår att det är jobbigt med lämningen, det gör verkligen ont att behöva lämna sitt barn som  är ledset och vill inget hellre än vara med mamma. Men hur är han efter att du har gått då? Börjar han leka, eller är han ledsen ända tills du hämtar igen?
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-01 15:29:54 följande:
    Urk ja..fast som sagt beror det ju på att hans kusin/allra bästa vän nyss börjat på hans avdelning, och har längre dagar. Det har aldrig varit så här förut, tack och lov! Förstår att det är jobbigt med lämningen, det gör verkligen ont att behöva lämna sitt barn som  är ledset och vill inget hellre än vara med mamma. Men hur är han efter att du har gått då? Börjar han leka, eller är han ledsen ända tills du hämtar igen?
    Nä, dom säger att det går över rätt fort och att han leker sen som dom andra barnen. Och äter bra och sover bra. När jag hämtar honom brukar han vara på jättebra humör. Det är bara lämningen som inte går så bra. Han vet ju vad som väntar när vi kommer dit. Och han vill bara vara med mig då.

Hoppas det släpper snart.
  • lindi
    Martha skrev 2008-08-31 21:27:33 följande:
    Åå ska ni vara med där??
    ja de var hem i onsdags o fotade, ska bli jättespännande o se hur det blir o se ut i tidningen
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • Michaela83

tjoo =)

Wilma -05 & Elwira -07
  • Starlet1

Nån som vill ta en fika eller nåt på torsdag. Då är jag och Adam lediga. Tror jag inte behöver lämna honom på dagis då. Det beror lite på hur det går fram tills dess. Om han kanske behöver vara där nån timme för rutinen. Men jag hoppas jag kan ha han hemma hela dan. Känner mig ju som en bov ändå.

• Michaela83
    Starlet1 skrev 2008-09-02 09:30:33 följande:
    Nån som vill ta en fika eller nåt på torsdag. Då är jag och Adam lediga. Tror jag inte behöver lämna honom på dagis då. Det beror lite på hur det går fram tills dess. Om han kanske behöver vara där nån timme för rutinen. Men jag hoppas jag kan ha han hemma hela dan. Känner mig ju som en bov ändå.
    Torsdag passa mig fin fint! :) Vi är lediga då..
    Wilma -05 & Elwira -07
  • lindi

jag är också ledig på torsdag, skulle gärna hitta på något

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • Starlet1

Idag gick det bättre med lämning. Han grät iofs när jag gick, men inte direkt när vi kom dit. Känns skönt. Och så fick jag beröm av dagisfröknarna för att jag säger hejdå och biter ihop och ler och går. Jag står inte och jamsar med honom. Men inombords så gör jag ju det

• Nirnaeth

Har just varit på treårskoll hos tandis med Xander. Känner mig lite arg..

När vi satt där, så frågde tandläkaren om han åt godis, glass, läsk..osv. Vi sa som det var, inget godis, glass ibland. Sen frågade hon vad han brukar dricka, och även där sa vi som det var, att han dricker juice. Då tittade hon på oss som om vi var världens avskum..!
    Jag hade ingen aning om att juice var jämförbart med arsenik och annat skitfarligt material.

Herregud, vi borstar tänderna morgon och kväll, han äter nästan aldrig kakor och sötsaker, aldrig godis, ingen läsk..han dricker sin jävla äppeljuice till maten..och det var tydligen såååå hemskt!

Kände mig som världens sämsta mamma när vi satt där, som om jag inte bryr mig ett smack om mitt barns välbefinnande. Jäkla apa..

Inte var hon särskilt pedagogisk heller, när hon ville att Xander skulle öppna munnen..han knep bara mer och mer ju mer hon tjatade. Förstår honom, det hade jag också gjort.
    Till slut sa jag åt honom att öppna munnen så vi kunde skynda oss därifrån, och då
    gapade han en stund, sen var det bråttom därifrån.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden Poppispinglorna