• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-01 08:41:53 följande:
    tror jag rekomenderat de tidigare.. IKEA har dra-på-lakan som går över hela madrasserna.. 90x200.. dom är jätte mjuka, så att sova direkt på dom utan lakan emellan går aldeles utmärkt och de blir ett lakan mindre att tvätta vid olyckor.Är samma prinsip som plastunderläggen men de täcker som sagt hela sängytan iställe för bara den där lilla biten mitt i om man har lösa... väldigt smidigt.. kostar lite.. tror 199 eller 229.. eller liknande. Men väl värt =)=)
    Det låter super, vad är det dom heter? Är det dom där skydden som står på barnens sida i katalogen? Jag hatar dom där som man har löst ,vill ha något helt som inte korvar ihop sig. :D
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-09-01 09:49:28 följande:
    Det låter super, vad är det dom heter? Är det dom där skydden som står på barnens sida i katalogen? Jag hatar dom där som man har löst ,vill ha något helt som inte korvar ihop sig. :D
    jag vet inte vad dom heter... eller var i katalogen dom finns. Vi hittade dom i butiken och då låg dom vid vanliga sängkläder/lakan...inte direkt där vid påslakan..men mer mot kuddar/madrasser/täcken och sånt...
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-01 09:52:23 följande:
    jag vet inte vad dom heter... eller var i katalogen dom finns. Vi hittade dom i butiken och då låg dom vid vanliga sängkläder/lakan...inte direkt där vid påslakan..men mer mot kuddar/madrasser/täcken och sånt...
    Då ska jag skriva upp det på listan iallafall, jag orkar inte med dom där plastiga sakerna.
    Och någon gång måste dom ju sova i sängen utan blöja... :D Tackar :D
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-09-01 09:56:50 följande:
    Då ska jag skriva upp det på listan iallafall, jag orkar inte med dom där plastiga sakerna. Och någon gång måste dom ju sova i sängen utan blöja... :D Tackar :D
    KOm ju på att IKEA alltid har namnat vad sakerna heter på lapparna som sitter på.. så jag kikade.. "Nattglim" stog de..eller nått liknande ;) (kan hända att jag glömt/snurrat till de under dom där 3metrarna jag gick mellan dator och lakanet) Men sök på ikea så borde de ju komma upp om de finns. ;)
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-01 10:01:36 följande:
    KOm ju på att IKEA alltid har namnat vad sakerna heter på lapparna som sitter på.. så jag kikade.. "Nattglim" stog de..eller nått liknande ;) (kan hända att jag glömt/snurrat till de under dom där 3metrarna jag gick mellan dator och lakanet) Men sök på ikea så borde de ju komma upp om de finns. ;)
    Helt rätt namn, och det var dom jag misstänkte. Perfekt. Såna ska inköpas
  • Starlet1

Usch vad jobbigt det var att lämna Adam idag. Han börjde gnälla redan på parkeringen. Sen grät han när vi kom in. Hoppas verkligen att det lättar snart. För det här orkar inte jag.

• Nirnaeth

Här fasar jag också inför dagis..fast inte lämningen..!
    Hämtningen är rena helvetet här..Xander ska INTE hem. Han sparkar, slåss, vrålar, springer iväg, slänger av sig kläderna..helt skogstokig. Jag kämpar som ett djur, med Adele på armen, för att få på kläderna och få med honom ut.
    Det har blivit såhär sen Xanders kusin började på hans avdelning, för hon går till 16 på dagarna medans Xander slutar 14. Så när jag kommer och hämtar blir han helt galen för att kusinen får stanna men inte han. Har tillochmed börjat fundera på att ändra hans tider så att han går från 11 till 16, samma som kusinen..enbart för min egen bekvämlighets skull.
    Det brast dessutom lite i hjärtat när vi gick nu, och kusinen sprang längs staketet och ropade hejdå och kastade slängpussar efter oss. Sen stog hon där på staketet helt ensam bra länge..
    Dom leker i princip bara med varandra hela dagarna, så jag tycker det är bra när dom inte slutar samma tider, för då får den som är ensam kvar lära sig leka med andra barn också.

Idag gick det dock lite lindrigare, jag kom dit några minuter tidigare och förvarnade honom; "om fem minuter ska vi gå hem".
    Visst blev det lite protest, men inget skrik och grin och han följde iaf med. *phew*

Såg en P&T Vibe på dagis idag..jäääääklar vad snygg den är live! Har bara sett den på bild och då tyckt att den sett töntig ut. Men IRL var den faktiskt skithäftig..mycket snyggare än min P&T SP..

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Kan tillägga att förra veckan fick jag nog av klädkastandet vid hämtningen, så han fick gå hem i bara kalsonger och t-shirt + gummistövlar. Han vrålade hela vägen hem, men det tog skruv iaf!

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-01 14:47:23 följande:
    Här fasar jag också inför dagis..fast inte lämningen..!Hämtningen är rena helvetet här..Xander ska INTE hem. Han sparkar, slåss, vrålar, springer iväg, slänger av sig kläderna..helt skogstokig. Jag kämpar som ett djur, med Adele på armen, för att få på kläderna och få med honom ut. Det har blivit såhär sen Xanders kusin började på hans avdelning, för hon går till 16 på dagarna medans Xander slutar 14. Så när jag kommer och hämtar blir han helt galen för att kusinen får stanna men inte han. Har tillochmed börjat fundera på att ändra hans tider så att han går från 11 till 16, samma som kusinen..enbart för min egen bekvämlighets skull.Det brast dessutom lite i hjärtat när vi gick nu, och kusinen sprang längs staketet och ropade hejdå och kastade slängpussar efter oss. Sen stog hon där på staketet helt ensam bra länge..Dom leker i princip bara med varandra hela dagarna, så jag tycker det är bra när dom inte slutar samma tider, för då får den som är ensam kvar lära sig leka med andra barn också. Idag gick det dock lite lindrigare, jag kom dit några minuter tidigare och förvarnade honom; "om fem minuter ska vi gå hem". Visst blev det lite protest, men inget skrik och grin och han följde iaf med. *phew*Såg en P&T Vibe på dagis idag..jäääääklar vad snygg den är live! Har bara sett den på bild och då tyckt att den sett töntig ut. Men IRL var den faktiskt skithäftig..mycket snyggare än min P&T SP..  
    Men huvva, kan det bli såna problem också? Huh. Men än så länge vill han hem. Men det är skitjobbigt att lämna honom där.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-01 14:49:01 följande:
    Kan tillägga att förra veckan fick jag nog av klädkastandet vid hämtningen, så han fick gå hem i bara kalsonger och t-shirt + gummistövlar. Han vrålade hela vägen hem, men det tog skruv iaf!
    Hihi, det var lite roligt.
Svar på tråden Poppispinglorna