Här fasar jag också inför dagis..fast inte lämningen..!
Hämtningen är rena helvetet här..Xander ska INTE hem. Han sparkar, slåss, vrålar, springer iväg, slänger av sig kläderna..helt skogstokig. Jag kämpar som ett djur, med Adele på armen, för att få på kläderna och få med honom ut.
Det har blivit såhär sen Xanders kusin började på hans avdelning, för hon går till 16 på dagarna medans Xander slutar 14. Så när jag kommer och hämtar blir han helt galen för att kusinen får stanna men inte han. Har tillochmed börjat fundera på att ändra hans tider så att han går från 11 till 16, samma som kusinen..enbart för min egen bekvämlighets skull.
Det brast dessutom lite i hjärtat när vi gick nu, och kusinen sprang längs staketet och ropade hejdå och kastade slängpussar efter oss. Sen stog hon där på staketet helt ensam bra länge..
Dom leker i princip bara med varandra hela dagarna, så jag tycker det är bra när dom inte slutar samma tider, för då får den som är ensam kvar lära sig leka med andra barn också.
Idag gick det dock lite lindrigare, jag kom dit några minuter tidigare och förvarnade honom; "om fem minuter ska vi gå hem".
Visst blev det lite protest, men inget skrik och grin och han följde iaf med. *phew*
Såg en P&T Vibe på dagis idag..jäääääklar vad snygg den är live! Har bara sett den på bild och då tyckt att den sett töntig ut. Men IRL var den faktiskt skithäftig..mycket snyggare än min P&T SP..