• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski
    Lotta71 skrev 2008-08-26 21:40:12 följande:
    OOh, vad fin du är!!! o dessutom ser det ut som om bebis ska äta upp dina fötter
    Tack för att ni ger mig så fina komplimanger, mer sånt Haha.. nu tror ni väl att det var därför jag la in bilden..hehe.. å då tror ni rätt. svammelsvammel... Känner mig så glad bara, de där kläderna har varit ouppnåliga en längre tid men nu kan jag ha dem utan att kvävas på kuppen.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Lotta71 skrev 2008-08-26 21:43:15 följande:
    Gröna grodor händer hela tiden här hemma
    Är det så??? Oj så spåännande liv

Linda, det låter ju helt underbart!!! Lyxigt jobb, behövs det folk?
  • Linda1976
    Lotta71 skrev 2008-08-26 21:45:18 följande:
    Åh, gött!! Vilket bra jobb du har!  Vad bra att ha ett sånt bikinimål, det sporrar ännu mera
    Japp, för det mesta diggar jag mitt jobb starkt

Men nojjar lite för bikini inför människor jag normalt alltid är påklädd inför. Å andra sidan lär väl ingen vara tillräckligt nykter för att komma ihåg nåt hemma sen, haha.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Muminski
    maria81 skrev 2008-08-26 21:43:57 följande:
    Hej!Är ny på detta och ska försöka äta efter LCHF. Undrar bara.. Kan ju inte så mycket, är det mycket "osynliga" kolhydrater man måste tänka på, just nu är det bara socker, vitt mjöl (allt bröd) och frukt jag har fått in i hjärnan....
    Även stärkelse och sånt. Ris,potatis,pasta, frukter, vissa grönsaker och allt det dolda sockret som man kan hitta överallt!
  • lärjunge

Kaiza - va fin du är! Inte tjock alls!

---

Igår motion simmade jag som sagt 1h o ikväll gjorde jag vattengympa i 1h! Jag cyklar fram o tillbaks 5min till simhallen... phew!

• Muminski
    Linda1976 skrev 2008-08-26 21:47:00 följande:
    Japp, för det mesta diggar jag mitt jobb starkt Men nojjar lite för bikini inför människor jag normalt alltid är påklädd inför. Å andra sidan lär väl ingen vara tillräckligt nykter för att komma ihåg nåt hemma sen, haha.
    Hahaha... Låter som ett trevligt upplägg. Även om jag snart är i hamn viktmässigt sett är inte världen riktigt redo för mig i bikini så jag får nog träna lite mer sen när det jobbiga ryggontet gett med sig (som om det bara försvinner av sig själv..*lalala*)
  • Muminski
    lärjunge skrev 2008-08-26 21:48:40 följande:
    Kaiza - va fin du är! Inte tjock alls!---Igår motion simmade jag som sagt 1h o ikväll gjorde jag vattengympa i 1h! Jag cyklar fram o tillbaks 5min till simhallen... phew!
    Tackar!! Lite småmullig är jag än, men gömde det bra på just den där bilden

Vad du har legat i, duktigt!!
  • Muminski
    maria81 skrev 2008-08-26 22:14:01 följande:
    En fråga till... vad händer om man äter för lite fett, står man still då??
    Det enda jag vet är att man blir hungrig
  • Bobbenn

Kaiza jättefin är du

Tränar ni mkt alla? Jag snittades i mars och har inte kommit igång än. Hoppas kunna börja i september

Var och en blir salig på sin tro
Svar på tråden LCHF tråden 3