• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • lärjunge
    Muminski skrev 2008-08-27 11:23:25 följande:
    Lärjunge, åh en orbitrek vill jag ha.
    Ja jag ska börja använda den mer när jag har gått ner till under 100kg. :) Har 24 kg att gå ner tills dess.
  • lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:24:03 följande:
    Finns på jula för 900 nu Min gick sönder igår så ska köpa en ny LÖV IT!
    Min Orbitrek har inte gått sönder, har haft den sedan förra höst... slutade använda den flitigt för några månader sedan... orkade inte helt längre... o var lat. Men nu du, är jag så taggad med den här motionssimmning och vattengympa!
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:18:37 följande:
    Tack Men om man inte räknar kaloroer med all denna grädde är jag sååå rädd att gå upp mer Vill verkligen bara bli smal igen
    Jag tycker du går in på ex kolhydrater i fokus och läser grunderna i LCHF. Annars kommer du inte att förstå, och förstår man inte grunderna anser jag inte man ska pyssla med en sån här diet.
    Du måste förstå vad som händer i kroppen och själv kunna tolka just din kropps signaler.
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn
    lärjunge skrev 2008-08-27 11:25:37 följande:
    Min Orbitrek har inte gått sönder, har haft den sedan förra höst... slutade använda den flitigt för några månader sedan... orkade inte helt längre... o var lat. Men nu du, är jag så taggad med den här motionssimmning och vattengympa!
    Min är inköpt 99 så 10 år kan väl räknas som ok livslängd
    Var och en blir salig på sin tro
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-08-27 11:25:41 följande:
    Jag tycker du går in på ex kolhydrater i fokus och läser grunderna i LCHF. Annars kommer du inte att förstå, och förstår man inte grunderna anser jag inte man ska pyssla med en sån här diet. Du måste förstå vad som händer i kroppen och själv kunna tolka just din kropps signaler.
    Var inne där men det blev gröt i hjärnan. Har hjälp av Lilla Ia
  • Innerjoin
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:24:03 följande:
    Finns på jula för 900 nu Min gick sönder igår så ska köpa en ny LÖV IT!
    Hur länge hade du haft orbin? Vår gick sönder efter 1 år, det är garanti på 2 år - så vi har fått en ny!
  • Eleora
    Än så länge idag, frukost och lunch. Känns rätt bra. Frukost: Naturell yoghurt med keso och linfrö, 3 ostrullar, 4 skivor Göl-salami. Grönt te. Lunch: 2 kokta ägg med smör och majonnäs och salt, 1 körsbärstomat, 2 msk fet vitlöksost. Vatten.
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bobbenn
    Innerjoin skrev 2008-08-27 11:50:55 följande:
    Hur länge hade du haft orbin? Vår gick sönder efter 1 år, det är garanti på 2 år - så vi har fått en ny!
    10 år. Köptes 1999
  • Bobbenn

Jag åt 2 ägg, lite grädde, 1 dl ost och lite feta ost till frulle, tänkte äta lite ost till mellis hmmmm kommer inte på nått bättre ska på föräldragrupp snart så nått måste jag nog stoppa i mig, hungrig igen, åt 11

• Bobbenn

Jag frågar igen. Om jag tränar mkt på gym och hemma 4 dar i veckan är det inte farligt med så lite kolhydrater då?

Svar på tråden LCHF tråden 3