• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-08-26 23:01:05 följande:
    Kaiza jättefin är du Tränar ni mkt alla? Jag snittades i mars och har inte kommit igång än. Hoppas kunna börja i september
    Nej, men nu 1;a sept ska jag och en kollega börja simma på onsdagar. Sen kanske jag simmar nån dag till i veckan själv. Det är ju det där med tiden också....
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • lärjunge

Kaiza, Tack - att simma när man är så här stor, är så skönt! Man blir trött dagen efter, i kroppen, men kroppen återhämtar sig mkt fortare än om jag skulle göra spinning eller aerobics i en timme!

Bobbenn, Jag har nyligen börja motionera mera (än mina icke-ansträngande hundpromenader) - motionsim och vattengympa! Det är så skönt!

Kram,
    Heather
    128/124/70 kg.
    (start/nu/målvikt)

• Eleora

Kaiza: Fin mamma och fin groda! Härligt att komma i tidigare ouppnåeliga kläder!!!

Åt en skål med grädde, turkisk yoghurt och riven 85% choklad igår, var gott, men jag mådde illa efter. Blir ofta så när jag äter mycket grädde, men jag var sjuuuuuukt choladsugen efter en timmes kamp för att få lillan att somna om efter bajsbyte. Givetvis hade hon somnat efter att ha lagt av världens laddning som jag upptäckte när jag skulle lägga över henne i sängen. Sen blev det en timme av hårt och envist nattande. Men jag fick henne att somna om. Med eftereffekten att jag kände för att gå lös på godiset som maken ha i skåpet.... Men jag lät bli!!! Ja....jag reagerar på stress med att tröstäta godis....

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Maddisen80

Hejsan välkommen hit,hoppas de kommmer gå bra.

maria81 skrev 2008-08-26 21:43:57 följande:
    Hej!Är ny på detta och ska försöka äta efter LCHF. Undrar bara.. Kan ju inte så mycket, är det mycket "osynliga" kolhydrater man måste tänka på, just nu är det bara socker, vitt mjöl (allt bröd) och frukt jag har fått in i hjärnan....
  • Maddisen80
    Svar på #1258
    Ni säger att man inte ska äta bär med lchf ,men jag är medlem på kostcoachen ,det är lchf där var de smoothies som frukost,så stämmer inte det då?
  • leende guldbruna
    Maddisen80 skrev 2008-08-24 16:25:11 följande:
    Grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat. hur är läget med dig leende guldbruna skrev 2008-08-23 14:24:11 följande:
    Idag är det bättre själv då?? läste om dina allergier-DU e duktig!!

Igår alltså vilken dag,fy f-n! Ingen frukost-inte hungrig till lunch revbensspjäll-stressad 3 tim senare får jag världens migrän gör ont tom i nacken.kräks sover till kl 21.oo. äter en banan aja baja jag vet men var fortf hungrig å illamående.sover vidare till 05.00.

idag mår jag toppen.åt finn crisp med ost å smör till frukost. nu ska jag på kyrkans "kick off" i gävle med 700 medarbetare med lunch ,middag med underhållning mm HÅLL TUMMARNA ATT JAG KLARAR DET!!
  • Maddisen80
    Svar på #1261
    leende guldbruna , tackar så mycket att du tycker jag är duktigt. Jag har inte ätit någon frukost än ,har ingen frukost hemma ,men måste gå iväg i ösregnet och köpa ,sen ska jag ta ner min cykel till göta cykel höra vad de kostar att laga cykeln som några idioter har sparkat sönder bakdäcket,förstört växlarna, för mitt busskort går ut idag.

vad bra att du må bra idag
  • Kenzie
    Maddisen80 skrev 2008-08-27 08:16:17 följande:
    Svar på #1258Ni säger att man inte ska äta bär med lchf ,men jag är medlem på kostcoachen ,det är lchf där var de smoothies som frukost,så stämmer inte det då?
    De flesta som äter lchf äter inte frukt nej men det är givetvis upp till var och en. Om man försöker hålla sig under 20 g kolhydrater om dagen (vilket är ganska standard) finns det inte utrymme för frukt. Det jag stört mig på vad gäller dig är att du ger råd till nya medlemmar i tråden om att dom ska äta frukt när det egentligen inte bör ingå i lchf-kost. Den främsta anledningen är att frukt innehåller socker och det är väldigt svårt att bli av med ett sockerberoende om man hela tiden matar kroppen med socker.
  • Maddisen80
    Svar på #1263
    kenzie ja men jag har ju sagt förlåt för de ,hur många gånger ska jag säga det???????????????????????
  • Kenzie
    Maddisen80 skrev 2008-08-27 08:46:23 följande:
    Svar på #1263kenzie ja men jag har ju sagt förlåt för de ,hur många gånger ska jag säga det???????????????????????
    Det verkar ändå som att du inte riktigt förstått vad lchf-kost innebär eftersom du ifrågasätter huruvida man bör äta frukt eller inte. Mitt råd till dig är att låna några böcker och bli medlem på kolhydrater.ifokus.se Om man försöker äta lchf-kost men dessutom äter för mycket kolhydrater går man upp i vikt istället.
Svar på tråden LCHF tråden 3