• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski

Hej på er, jaha så har man gjort bort sig då.

Här outade jag en bild och skröt om att jag minsann skulle få positivt besked på vägningen idag... jag ropade hej innan jag kom över bron så att säga.

Döm om min förvåning när jag vågen visade 2 kg UPP!!!!!! WTF!!

Jag tycker ju att jag minskat i omfång, riktigt mycket just denna veckan. min man säger det hela tiden när kan kramar mig, att hullet är borta och kläderna sitter pösigare för var dag. Men så visar vågen plus.

Min enda teori kring detta är att jag inte varit på toa och ja..hrmm.. på några dagar så kanske är det så??

Men jag tappar inte modet utan fortsätter att köra på.

Maddisen, du behöver inte be om ursäkt för detta med frukten, men många här undviker all sorts frukt just för att det triggar sockerberoendet. Det kan du kanske tänka på.

Du är verkligen så hjälpsam och snäll som alltid kommer med glada kommentarer till oss andra, fortsätt med det.

Hoppas att det går bra med cykeln, trist.

Det här med kosthållning är ju så individuellt, alla reagerar vi olika på det men just LCHF avråder ju från frukt. Kanske är du mer inne på GI?

Hur har det gått i övrigt, du hade ju gått ner lite, känns det bra?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • lärjunge

Bobbenn - Think outside the box när det gäller frukost. Jag ibland äta hamburgare eller korv till frukost o inte bara "frukost mat". Ibland t o m fisk! Man behöver inte räkna någon kalorier. Det gör jag aldrig.

Jag tränar Månd-Fred och vilar på helgen. Simmar minst 1 timmar, ibland mer om jag har tid. Jag äter när jag är hungrig och det ska man. Man behöver inte ladda med kolhydrater bara för att man tränar

• Muminski
    lärjunge skrev 2008-08-27 11:13:42 följande:
    Bobbenn - Think outside the box när det gäller frukost. Jag ibland äta hamburgare eller korv till frukost o inte bara "frukost mat". Ibland t o m fisk! Man behöver inte räkna någon kalorier. Det gör jag aldrig.Jag tränar Månd-Fred och vilar på helgen. Simmar minst 1 timmar, ibland mer om jag har tid. Jag äter när jag är hungrig och det ska man. Man behöver inte ladda med kolhydrater bara för att man tränar
    Åh vad jag blir impad och inspirerad. Du är ju hur duktig som helst. Så fort ryggen inte gör så ont vill jag oxå börja simma. Jag älskar verkligen att simma, det är så skönt.
  • lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:12:32 följande:
    Bär får man väl äta? Hallon iaf
    Jepp, jag äter hallon, blåbär, jordgubbar, o sedan vattenmelon är gött!

Jag har Dr Dahlqvists blogg pdf fil på vad man får o inte får äta och frukt kan man ha 1 gång om vecka står det där. Jag skrev ut den engelska versionen för jag är amerikansk (blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ ).
  • lärjunge
    Muminski skrev 2008-08-27 11:15:42 följande:
    Åh vad jag blir impad och inspirerad. Du är ju hur duktig som helst. Så fort ryggen inte gör så ont vill jag oxå börja simma. Jag älskar verkligen att simma, det är så skönt.
    Åh tack för peppningen! Min rygg, mina leder, dom är så tacksam att jag började röra på mig mera igen och speciellt med simmning! Det är det bästa för oss med ryggont och ömma leder pga vikt eller något annat. Jag har en Orbitrek hemma oxå men den används lite, kanske på dom dagar jag kommer inte iväg till simhallen. Men jag har ju bara börjat i måndags så jag hoppas med LCHF och simmningen att tona kroppen, förbättra kondisen och minska kilorna igen
  • Bobbenn
    lärjunge skrev 2008-08-27 11:15:59 följande:
    Jepp, jag äter hallon, blåbär, jordgubbar, o sedan vattenmelon är gött!Jag har Dr Dahlqvists blogg pdf fil på vad man får o inte får äta och frukt kan man ha 1 gång om vecka står det där. Jag skrev ut den engelska versionen för jag är amerikansk (blogg.passagen.se/dahlqvistannika/... ).
    Tack

Men om man inte räknar kaloroer med all denna grädde är jag sååå rädd att gå upp mer Vill verkligen bara bli smal igen
    Var och en blir salig på sin tro
  • lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:18:37 följande:
    Tack Men om man inte räknar kaloroer med all denna grädde är jag sååå rädd att gå upp mer Vill verkligen bara bli smal igen
    Jo men man kan inte vara fanatiskt över det heller. Fett förbränner fett Det är Dr Atkins sa, och jag antar Dr Dahlqvist håller med.
  • Muminski
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:18:37 följande:
    Tack Men om man inte räknar kaloroer med all denna grädde är jag sååå rädd att gå upp mer Vill verkligen bara bli smal igen
    Man blir rätt så mätt så om du inte är en överätare av stora mått tror jag inte att du behöver oroa dig.
  • Bobbenn
    Muminski skrev 2008-08-27 11:23:25 följande:
    Lärjunge, åh en orbitrek vill jag ha.
    Finns på jula för 900 nu Min gick sönder igår så ska köpa en ny LÖV IT!
    Var och en blir salig på sin tro
Svar på tråden LCHF tråden 3