• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Bobbenn
    Maddisen80 skrev 2008-09-06 10:11:59 följande:
    Grattis till din viktminskning
    Tack Jag är överlycklig och igår kom min nya CT från jula
    Var och en blir salig på sin tro
  • Maddisen80

Jasså vad roligt, vad gör du annars om dagarna då? Jag arbetstränar på ett gym började måndag 1 september sen tränar i landskrona på ett gym tränar även på arbetsträningen :9

Bobbenn skrev 2008-09-06 10:14:37 följande:
    Tack Jag är överlycklig och igår kom min nya CT från jula
  • Cactuz

Drömhus:

Jag förstår inte riktigt.. Livsmedelsverket har ljugit och vi har haft fel kostråd etc. Men jag rekommenderas ändå inte att äta som ni gör (lchf) pga att jag "bara" har 5 kg att gå ner..?
    Så det är inte det ultimata sättet att äta på då?
    Utan bara om man ska ner mycket i vikt, sen skall man äta "mer normalt" ?
    Så om jag hellre skall äta "normalt" och träna lite mer bara, så är inte lchf-kosten så bra.?

• Bobbenn
    Maddisen80 skrev 2008-09-06 10:28:40 följande:
    Jasså vad roligt, vad gör du annars om dagarna då? Jag arbetstränar på ett gym började måndag 1 september sen tränar i landskrona på ett gym tränar även på arbetsträningen :9
    jag går hemma med dottern på 5 månader. leker, sjunger sånger och lyssnar på hennes skrik, hehe. blir promenader dom dagarna dottern tillåter ftersom hon hatar vagnen.

hoppas på att kunna börja gymma snart. är snittad så har inte vågat det än
  • Maddisen80

usch då inte roligt att vara snittad, jag blev opererad i maj 2 myomer bakom livmodern ,jag fick infektion i operationsåret så det är jättefult ärr

Bobbenn skrev 2008-09-06 10:47:27 följande:
    jag går hemma med dottern på 5 månader. leker, sjunger sånger och lyssnar på hennes skrik, hehe. blir promenader dom dagarna dottern tillåter ftersom hon hatar vagnen. hoppas på att kunna börja gymma snart. är snittad så har inte vågat det än
  • Kenzie
    Cactuz skrev 2008-09-06 10:46:24 följande:
    Drömhus:Jag förstår inte riktigt.. Livsmedelsverket har ljugit och vi har haft fel kostråd etc. Men jag rekommenderas ändå inte att äta som ni gör (lchf) pga att jag "bara" har 5 kg att gå ner..?Så det är inte det ultimata sättet att äta på då?Utan bara om man ska ner mycket i vikt, sen skall man äta "mer normalt" ?Så om jag hellre skall äta "normalt" och träna lite mer bara, så är inte lchf-kosten så bra.?
    Lchf kan du äta oavsett om du har 1 eller 100 kg att gå ner. Lchf ska först och främst inte ses som någon bantingskur utan som ett sätt att leva. När man väl provat lchf och upplevt alla positiva hälsoeffekter som kommer utöver viktnedgången så kan jag nästan garantera att man inte vill äta någon annan kost.
  • Bobbenn
    Kenzie skrev 2008-09-06 10:54:32 följande:
    Lchf kan du äta oavsett om du har 1 eller 100 kg att gå ner. Lchf ska först och främst inte ses som någon bantingskur utan som ett sätt att leva. När man väl provat lchf och upplevt alla positiva hälsoeffekter som kommer utöver viktnedgången så kan jag nästan garantera att man inte vill äta någon annan kost.
    Måste hålla med där. Bara kört 9 dagar och vill INTE äta godis och strunt igen. Däremot kommer jag börja äta frukt igen när jag börjar träna och jobba.

En fråga: Hur funkar LCHF vid nattjobb? Jag jobbar nämligen konstant heltid natt och då rekomenderar dom ju bara frukt och ev yoghurt eftersom förbränningen är på noll typ
  • Cactuz

Kenzie>

Drömhus skrev till mig i ett inlägg på förra sidan, ung: att experterna rekommenderar att jag som har så lite o gå ner ska äta normalt o träna istället. Verkar lite konstigt om lchf är den bästa kosten. Därför undrar jag.

• Kattmor

Bobbenn

Enligt Skaldeman ska du äta när du är hungrig oavsett vilken tid det är på dygnet, själv blir jag inte direkt hungrig när jag jobbar natt!

• Bobbenn
    Kattmor skrev 2008-09-06 11:04:48 följande:
    BobbennEnligt Skaldeman ska du äta när du är hungrig oavsett vilken tid det är på dygnet, själv blir jag inte direkt hungrig när jag jobbar natt!
    Jag ställer om hela mitt dygn så min kropp blir hungrig precs som på dagen. Har jobbat natt i 8 år
Svar på tråden LCHF tråden 3