• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • helene306

Hur är det med den grekiska sallden på McDonalds? Någon som vet? Har blivit en sucker på den

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • drömhus
    helene306 skrev 2008-09-06 20:46:51 följande:
    Hur är det med den grekiska sallden på McDonalds? Någon som vet? Har blivit en sucker på den
    Gå in på mcDonalds hemsida och kolla. Dom har ju alla innehållsförteckningar där.
  • godisanna

meze yoghur till frukost. med några hallon i. det är super gott.
    jag har också tröttnat på ägg.. iaf kokt. så det bllir andra grejer istället.
    om ni vill å vågar så är flatbröd VÄLDIGT goda. 3.5 kolisar per skiva. (tror jag)

• Bobbenn

Men är det per skiva och inte per 100 g man ska kolla?

Var och en blir salig på sin tro
  • drömhus
    Bobbenn skrev 2008-09-06 21:43:01 följande:
    Men är det per skiva och inte per 100 g man ska kolla?
    Du kan även räkna på det totala dagliga intaget av kolisar per dag. Det är ju ett sätt att tex kunna unna dig en bit choklad ibland, även om den är mörk. Beroende på hur sträng diet du kör så får du äta en  viss mängd kolisar per dag och om du räknar med brödskivan så vet du ju hur mycket mer du kan äta den dagen.

Men står du i affären och undrar vilken salami du ska köpa så är det enklast att kolla mängden kolisar per 100 gr.
  • drömhus
    Dame72 skrev 2008-09-06 21:50:50 följande:
    Det här har jag ätit idag (LCHF)
    Bra med en egen tråd till den!

men jag tror inte jag ska skriva in mitt intag för idag!!! *fuskar lite nu* Fundersam
  • Dame72
    drömhus skrev 2008-09-06 21:54:45 följande:
    Bra med en egen tråd till den! men jag tror inte jag ska skriva in mitt intag för idag!!! *fuskar lite nu*
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • helene306

Flatbröd, vad är det? Finn crisp? Letade i dag i affären efter det men hittade inte, märke?

drömhus skrev 2008-09-06 20:47:50 följande:
    Gå in på mcDonalds hemsida och kolla. Dom har ju alla innehållsförteckningar där.
    Aha! Har inte ens tänkt på det. Tack!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Maddisen80

hejsan hur är läget, har du haft en trevlig helg ? Jag saknar frukt med

Brunkulla75 skrev 2008-09-06 20:07:40 följande:
    Tackar för svaren. Det är med andra ord bara att tålamod och äta bra...Tur att man känner sig så mycket piggare med denna livsstilen att man inte har sug efter godis m.m. Längtar dock efer frukt ibland, tur det finns hallon!
Svar på tråden LCHF tråden 3