• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Dame72

Idag blev det 30 min på crosstrainern och lite styrka för nacke och armar. Har ont och är stel så jag måste göra nåt. Allt FÖRE frukost Men jag hade varit vaken några timmar, var inte hungrig (åt en stor kebabsallad sent i går kväll). Men efter att jag tränat sög det i magen. Håll i er men det blev äggröra på FEM ägg och ½ dl grädde samt Mozarella ost. Ja jag kan ju inte påstå att jag lider under min viktnedgång Dessutom 1 liter vatten före, dels med C-vitamin i dels med äpplecidervinäger (är det kolhydrater i det?).
    Är precis premens just nu och känner mig så svullen och pluffsig. Så idag ska jag hinka vatten tänkte jag. Det brukar hjälpa mig att känna mig lite fräschare.
    Taccopaj ikväll har jag planerat. Men nu är jag så mätt så det blir nog inte så mkt mer mellan det. Kanske en ostbit till kaffet.

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn

ostrullar och ett glas mjölk blir det här. Orkar inte laga mat och det ÖSREGNAR ute

Var och en blir salig på sin tro
  • Muminski

Alltså... jag PALLAR inte med fler ägg

har ju varit så dålig i magen några dagar och gjort uppehåll. Har druckit närinsdrycker och ätit yogurt. Idag började jag med linfrön och imorgon tänkte jag starta om igen. Har ju hållit på i 4 veckor men magens maskineri stannade av helt och jag var verkligen så himla sjuk!!

Nu måste jag hitta ett alternativ till dessa ägg... det bär mig emot att äta alls men nånstans måste man ju börja. Om jag äter a-fil ska jag ha lite grädde i den för att få upp fetthalten?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Brunkulla75 skrev 2008-09-06 13:25:56 följande:
    Hallo girls!Jag har följt denna tråd ett tag men inte haft tid att skriva (börjat jobba + att jag har en 6 månaders gullklimp hemma).Jag har ett problem: jag har ätit strikt efter LCHF och har sedan den 10 aug gått ner 5 kg, men sedan en vecka står jag totalt still (exakt på grammet) :(Hur kan man få igång det igen? Har börjat med måttband nu så jag vet inte om jag minskat på cm. Vill ha bekräftelse på vågen, det är lättare att motivera sig att äta rätt....
    Jag gick upp i vikt trots att jag gjorde exakt som jag skulle, sedan gick jag ner igen och nu har jag stått stilla. Ja förutom när jag varit sjuk, då har jag gått ner ett par kilo...

Måttmäsigt upptäckte jag ändå att jag reducerades så hav hopp
  • Dame72
    Muminski skrev 2008-09-06 17:01:25 följande:
    Alltså... jag PALLAR inte med fler ägg har ju varit så dålig i magen några dagar och gjort uppehåll. Har druckit närinsdrycker och ätit yogurt. Idag började jag med linfrön och imorgon tänkte jag starta om igen. Har ju hållit på i 4 veckor men magens maskineri stannade av helt och jag var verkligen så himla sjuk!!Nu måste jag hitta ett alternativ till dessa ägg... det bär mig emot att äta alls men nånstans måste man ju börja. Om jag äter a-fil ska jag ha lite grädde i den för att få upp fetthalten?
    Turkisk yoghurt? Kan inte det vara nåt istället för fil?
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Maddisen80

hejsan och välkommen hit,hoppas att du kommer r trivas här,grattis till din viktminskning

Brunkulla75 skrev 2008-09-06 13:25:56 följande:
    Hallo girls!Jag har följt denna tråd ett tag men inte haft tid att skriva (börjat jobba + att jag har en 6 månaders gullklimp hemma).Jag har ett problem: jag har ätit strikt efter LCHF och har sedan den 10 aug gått ner 5 kg, men sedan en vecka står jag totalt still (exakt på grammet) :(Hur kan man få igång det igen? Har börjat med måttband nu så jag vet inte om jag minskat på cm. Vill ha bekräftelse på vågen, det är lättare att motivera sig att äta rätt....
  • Bobbenn

Turkisk yogurt är för fet för mig att äta som frukost. Jag kör vanlig fil

Var och en blir salig på sin tro
  • Muminski
    Dame72 skrev 2008-09-06 17:06:24 följande:
    Turkisk yoghurt? Kan inte det vara nåt istället för fil?
    Ohh jag tycker inte att det är så gott... men jag kan prova.
  • Maddisen80

jag äter inte heller turkisk youghurt för jag tål inte det

Bobbenn skrev 2008-09-06 17:36:04 följande:
    Turkisk yogurt är för fet för mig att äta som frukost. Jag kör vanlig fil
Svar på tråden LCHF tråden 3