• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Dame72

* Nick - Dame72
    * Har hållit på med LCHF hur länge? - 4 veckor igår
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? - Vet inte, har inte vägt mig. Men det känns på kläderna. Maken har gått ner ca 5,5.
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? - Vill ner totalt minst 13, sen får jag se. Så jag hoppas jag har en max 10 kg kvar.

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Linda1976

Måste berätta:

Vi satt och pratade om allergier häromdan, maken, dottern och jag. Jag tål inte nötter och vill inte att Alice ska äta det eller, eftersom det verkligen är andnöd.... Hursomhelst så pratade vi om att vissa inte tål mjölk osv...

Så säger Alice: "Mamma tål inte bröd längre, hon äter hejkonbacon istället". Shit vad det snappar upp, så nu vet ni det!! Jag tål inte bröd! Det är den slutsatsen Alice 3,5 år har dragit!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • V P E

Hej!

En till här som tror på fett, men dissar kolhydrater (ohyggligt beroendeframkallande och fettbildande)

Tre socker & vitt mjöl-fria veckor idag. -5,5 kilo (eller -5cm i midjan om man vill räkna så istället...)

Ska ner 15 kilo till. Har gjort det förut, så det måste funka igen! Även då slutade jag med socker. Tog igen vartenda gram då jag blev gravid

Kör stenhårt på max 1200kcal per dag, är inte snål med tex. kött och smör, men passar mig för pasta, ris, majs...

Längtar att komma till en vikt som inte är farlig för mig.
    Längtar efter att kunna köpa kläder på H&M, Vero Moda osv...

Våga vägra Kapp Ahls tantsortiment

• Tristanya
    V P E skrev 2008-09-08 21:41:20 följande:
    Hej!En till här som tror på fett, men dissar kolhydrater (ohyggligt beroendeframkallande och fettbildande)Tre socker & vitt mjöl-fria veckor idag. -5,5 kilo (eller -5cm i midjan om man vill räkna så istället...) Ska ner 15 kilo till. Har gjort det förut, så det måste funka igen! Även då slutade jag med socker. Tog igen vartenda gram då jag blev gravid Kör stenhårt på max 1200kcal per dag, är inte snål med tex. kött och smör, men passar mig för pasta, ris, majs... Längtar att komma till en vikt som inte är farlig för mig.Längtar efter att kunna köpa kläder på H&M, Vero Moda osv...Våga vägra Kapp Ahls tantsortiment
    så du räknar också kalorier även om du kör LCHF? jag gör det också o försöker hålla ner kalorierna.. har blivit "ordinerad"att äta max 1300 kalorier/dag, men är svårt! så har legat runt 1500 kalorier/dag nu, men har endå gått ner 2,8kg (igår), ska se vad jag väger ikväll när jag ska gå o sova!

håller med om att det ska bli skönt o köpa "riktiga" kläder igen! har ETT par byxor, kan inte ha några andra o har inte hittat några andra heller som passat/varit i min smak!
  • helene306

*Nick: helene306
    * Har hållit på med LCHF hur länge? en vecka idag
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? Ingenting
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ned? skulle vilja gå ner 8-9 kg men provar främst LCHF för att se om min förbenade PMS blir bättre. Det känns mindre ilsket än så länge

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Sinova
    Tussilagon skrev 2008-09-08 20:44:23 följande:
    Åh,så duktigt du varit, GRATTIS till den viktminskningen
    Tack!!!
  • V P E
    Tristanya skrev 2008-09-08 21:45:30 följande:
    så du räknar också kalorier även om du kör LCHF? jag gör det också o försöker hålla ner kalorierna.. har blivit "ordinerad"att äta max 1300 kalorier/dag, men är svårt! så har legat runt 1500 kalorier/dag nu, men har endå gått ner 2,8kg (igår), ska se vad jag väger ikväll när jag ska gå o sova!håller med om att det ska bli skönt o köpa "riktiga" kläder igen! har ETT par byxor, kan inte ha några andra o har inte hittat några andra heller som passat/varit i min smak!
    Ja... jag räknar kalorier också...jag har rätt dålig koll på näringsvärden i mat... speciellt när det handlar om fett. Och ska man ner i vikt så är det ju mindre in-mer ut som gäller... 1200kcal är ganska lite, men det funkar för mig. Äter fyra mål per dag, inga mellanmål. Äter inga mellanmål eftersom jag är notorisk skåpätare... för mig handlar det inte bara om att gå ner i vikt... det handlar om att begränsa själva ätandet. Måltiderna ska ha en början och ett slut, inte som det varit tidigare; ett ständigt oavbrutet småätande...
  • Lotta71
    Kattmor skrev 2008-09-09 11:34:05 följande:
    I dag visade det -8 kg på vågen Underbart!!
    Nämen, vad härligt!!!Grattis!
  • Dame72
    Kattmor skrev 2008-09-09 11:34:05 följande:
    I dag visade det -8 kg på vågen Underbart!!
    Gott att höra!!!!! Grattis!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
Svar på tråden LCHF tråden 3