• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Tristanya

* Nick - Tristanya
    * Har hållit på med LCHF hur länge? - Började tis 2/9 (började med nertrappning)
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? - igår 7/9 har jag gått ner 2,8kg
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? - har iaf 17,2kg kvar till att börja med.

• Maddisen80
    Svar på #1751
    Fatsoo vad bra att du börja med lchf efter dietpulver,för godare att äta riktig mat
  • Maddisen80

Välkommen hit, hoppas att du kommer trivas,det är ju roligt att gå på föreläsningar

Tussilagon skrev 2008-09-08 20:10:58 följande:
    Ny i tråden, men hoppas få vara med........*Tussilagon här*Har ätit LCHF i 3 veckor snart, har inte kollat min vikt ännu men känner mej inte svullen om händee och fötter längre som jag gjort i flera år.*Har massor att gå ner i vikt, minst 30 kgImorrn ska jag gå på föreläsning med Dr Annika Dahlqvist som just förespråkar detta sätt att äta.
  • Linda1976

Nick: Linda1976
    Började med LCHF: 19e juli
    Gått ner: Ja, vet ej hur mycket, väger mig inte.
    Kvar: Tills mina smaljeans i stl 40 passar. 10-15 kg kanske (eller mer?? HUUUUU, jag vet inte).

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Sinova
    Dame72 skrev 2008-09-08 11:27:28 följande:
    VA? Står det det? Anmäl mig för barnmisshandel pronto Men var har du läst det? På min förpackning står det bara förvaras ofrånkommligt för barn. Mina är 5 och 7. Iof blev 7 åringen lite lös i magen efteråt (5 åringen har ätit dom två gånger utan problem). Men han kan vara lite känslig för laktos så jag trodde mer att det blivit för mkt grädde.
    Jag har en sort från hälsokosten, och det står dosering bakpå, och där står att man inte ska ge det till barn under 8. Jag antar att det är för att det sväller så pass mycket.

Nick: HannaP
    Hållit på: sen feb i år
    gått ner: 18 kg
    Kilo kvar: har inte riktigt bestämt mig, 3-4 till i alla fall...
  • LoveMyFamily

* Nick : LoveMyFamily
    * Har hållit på med LCHF hur länge? : Har inte börjat ännu på riktigt.
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? Har gått ned 22 kg med CK
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? Har ca 10-15kg kvar

• Tussilagon
    Sinova skrev 2008-09-08 20:40:45 följande:
    Jag har en sort från hälsokosten, och det står dosering bakpå, och där står att man inte ska ge det till barn under 8. Jag antar att det är för att det sväller så pass mycket. Nick: HannaPHållit på: sen feb i årgått ner: 18 kgKilo kvar: har inte riktigt bestämt mig, 3-4 till i alla fall...
    Åh,så duktigt du varit, GRATTIS till den viktminskningen
  • Kattmor
    * Nick: Kattmor

* Har hållit på med LCHF hur länge?
    29 dagar, sen den 11 Augusti

* Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg?
    -7,6 kg

* Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? Helst 10-15 kg till.
  • Bobbenn

* Nick bobbenn
    * Har hållit på med LCHF hur länge? 2 veckor
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? 2 kg
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? 10 kg

Var och en blir salig på sin tro
Svar på tråden LCHF tråden 3