• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • Qywez
    brt skrev 2008-10-12 01:09:31 följande:
    En åsikt som framkommer med jämna mellanrum är att det är "respektlöst" av en man att titta på porr i ett förhållande om kvinnan inte tycker om att han gör det.Problemet är att jag inte fattar på vilket vis det angår min fru om jag tittar på porr så länge jag inte gör det inför henne? det är väl helt och hållet min ensak om jag vill sitta och läsa en porrtidning på muggen så länge jag inte låter den ligga framme eller om jag kollar in en porrsida då hon inte är hemma. Det är ju knappast så att jag utför en handling mot henne som hon lider skada av så länge det inte är så att hon inte får sex så ofta hon vill."respekt" för mig är att man inte gör något mot sin partner som man inte skulle acceptera själv och att man stöttar varandra i arbetsliv/samliv/intressen.Är det inte "respektlöst" att kräva att någon annan skall sluta med något som den personen gillar bara för att man själv inte gillar samma sak eller lider av svartsjuka?Jag är ledsen att säga det men tyvärr genomgår nog mannen hjärna inte någon omfattande förändringsprocess efter att han träffat en partner. De flesta män blir nog upphetsade av precis samma saker efter att man ingått ett förhållande som man gjorde innan och vad man upplever som upphetsande grundar sig på vad som är positivt för artens fortlevnad. Det har nada med kärlek att göra.Jag kräver inte att min fru skall konvertera till någon typ av nunna bara för att hon är tillsammans med mig, jag blir snarare orolig om hon inte blir uphetsad av att se en vältränad, halv/helnaken man eftersom då är det något fel på hennes fortplantningsinstinkter. Varför skulle jag bli svartsjuk över det? det är ju inte konstigare än att hon har menstruation eller någon annan kroppslig funktion. Jag blir glad då hon vill ha sex med mig eftersom det uppenbarligen betyder att hon fortfarande ser mig som attraktiv efter 10 års förhållande men om hon föredrar att ha sex med sig själv så får jag respektera det.
    Kan inte annat än skriva under på det här, även om jag är kvinna med en porrkonsumerande man .
    Så länge han inte gör något som jag inte accepterar, så länge han respekterar mina åsikter och känslor och så länge han inte väljer porr framför mig, så är det hans fulla rätt att konsumera porr.
    Liksaså egensex, det är väl ändå varje persons rätt att få ha med sig själv, även om man har en partner?!
  • Cha Cha
    catwomen skrev 2008-08-25 21:25:06 följande:
    Min man kollar porr och det är inte ortohet på det sättet,men jag mår fruktansvärt dåligt av det och blir verkligen sårad och lessen,men men jag vet inte om jag orkar med detta porrsurfande mer heller han har ju nåt jävla begär av detta vilket är skit jobbigt och jag komer på han gång på gång,men vår sits är ganska svår vi har 2 småbarn ihop är gifta och har ett hus och jag är arbetssökande och han jobbar,men vi har det ju bra i allting annat förutom detta porrsurfande som gör mig skit lessen så jag gråter
    Har försökt låsa hela tråden...men inte hunnit hela. Ser vissa gemensamma nämnare o likheter rakt igenom hela...: Männen (vi här talar om) tycks leva kvar i ngt slags singelliv "attityd" via sin syn på sex. De talar om att: Sex är sex osv. Jag har både haft långa och tillfälliga relationer och ser stor skillnad på "bara"sex och att älska. Kvinnor kan även vi ha "bara sex" men med en person man älskar utvecklar man ett unikt sexliv med varandra som innebär närhet, kontakt och tillfredsst. Jag skulle nästan vilja gissa ( hur elakt det än må vara) att det tycks fattas ngt i relationen om en småbarnsfar ägnar sin tid framför datorn o tittar på p-film. Har själv aldrig varit med om detta...men däremot tittat tillsammans med min kille som ngn slags förspel Inte helt fel hi hi
    Jag har haft en älskare som iofs inte kollade p-film men var däremot mkt tydlig med att vi bara var älskare och därför bara kunde ha sex...dvs han blandade inte ihop sex med att älska. Intressant tyckte jag. Det visade sig även i sängen där han hade svårt för förspel, lekar, kyssar o ömma beröringar. Så min teori är att mannen visar sina rätta känslor i sänghalmen beroende på hur han betéer sig rent sexuellt mot sin partner. Vissa tycks nöja sig med en avrunkning istället för att fokusera på sitt kärleksförhållande o känslor för sin partner.
  • Anonym (lurad)

Finns det något annat sätt att dölja att man varit inne på en porrsida än att radera hela historiken i den webbläsare man använder? /lurad

• Anonym (lurad)

Jag menar typ, att radera senast öppna sida eller liknande.

• Anonym (lurad)

Jag tycker det är en slags otrohet när mannen kollar på P utan att frun vet om det alls, och när det sedan uppdagats att så varit då och då i 5-6 år. Känns sådär.

• enny signatur
    brt skrev 2008-10-12 01:09:31 följande:
    En åsikt som framkommer med jämna mellanrum är att det är "respektlöst" av en man att titta på porr i ett förhållande om kvinnan inte tycker om att han gör det.Problemet är att jag inte fattar på vilket vis det angår min fru om jag tittar på porr så länge jag inte gör det inför henne? det är väl helt och hållet min ensak om jag vill sitta och läsa en porrtidning på muggen så länge jag inte låter den ligga framme eller om jag kollar in en porrsida då hon inte är hemma. Det är ju knappast så att jag utför en handling mot henne som hon lider skada av så länge det inte är så att hon inte får sex så ofta hon vill."respekt" för mig är att man inte gör något mot sin partner som man inte skulle acceptera själv och att man stöttar varandra i arbetsliv/samliv/intressen.Är det inte "respektlöst" att kräva att någon annan skall sluta med något som den personen gillar bara för att man själv inte gillar samma sak eller lider av svartsjuka?Jag är ledsen att säga det men tyvärr genomgår nog mannen hjärna inte någon omfattande förändringsprocess efter att han träffat en partner. De flesta män blir nog upphetsade av precis samma saker efter att man ingått ett förhållande som man gjorde innan och vad man upplever som upphetsande grundar sig på vad som är positivt för artens fortlevnad. Det har nada med kärlek att göra.Jag kräver inte att min fru skall konvertera till någon typ av nunna bara för att hon är tillsammans med mig, jag blir snarare orolig om hon inte blir uphetsad av att se en vältränad, halv/helnaken man eftersom då är det något fel på hennes fortplantningsinstinkter. Varför skulle jag bli svartsjuk över det? det är ju inte konstigare än att hon har menstruation eller någon annan kroppslig funktion. Jag blir glad då hon vill ha sex med mig eftersom det uppenbarligen betyder att hon fortfarande ser mig som attraktiv efter 10 års förhållande men om hon föredrar att ha sex med sig själv så får jag respektera det.
    Men gäller inte dessama om du har sex med en annan person (skyddat)?
  • enny signatur

Johan o Carro skrev 2008-10-12 10:14:18 följande:

Det klart att jag respekterar att det finns dom som inte tycker om porr! Men jag förstår liksom fortfarande inte var problemet är om ens partner vill titta på porr? Det handlar om dålig självkänsla - inget annat.
    Du avgör ju redan hur saker är, kanppast öppen fölr bedbatt.
  • enny signatur
    Qywez skrev 2008-10-13 00:47:59 följande:
    Kan inte annat än skriva under på det här, även om jag är kvinna med en porrkonsumerande man .Så länge han inte gör något som jag inte accepterar, så länge han respekterar mina åsikter och känslor och så länge han inte väljer porr framför mig, så är det hans fulla rätt att konsumera porr.Liksaså egensex, det är väl ändå varje persons rätt att få ha med sig själv, även om man har en partner?!
    samma emd sex med andra?
  • ledsen sambo

Har en sambo som jag verkligen vill ha sex med så ofta vi bara kan. Men han börjar ta avstånd till mig och jag har kommit på honom med att se på porr. Känner mig äcklad och otillräcklig som tjej. Har kommit med förslag till nya saker i sexlivet. Han vill inte ha sex med mig, bara med porrfilmer.

• Anonym (Naj)

Jag tycker porr är helt ok. Det fyller ett syfte på nåt vis. Däremot så gillade mitt ex att titta på bilder på snygga smala tjejer i underkläder. Han visste att jag kände mig osäker på min kropp och mage efter barn osv och jag sade till honom att porren är ok men jag blir ledsen när han tittar på vackra perfekta kroppar utan runksyfte liksom. Bara kollade för att de var vackra typ. Det var kränkande för mig.

• Anonym (Naj)

Men han respekterade inte mig utan fortsatte kolla och ljög om det istället. Så jävla sämst kille!

Svar på tråden Är PORR otrohet?